Renault a Google ukázali, ako má vyzerať úzka spolupráca automobilovej a technologickej spoločnosti. Budú z nej ťažiť všetci, ale najviac samotný zákazník.
Renault prehlbuje svoju spoluprácu so spoločnosťou Google v snahe rozšíriť možnosti diaľkových aktualizácií softvéru, tazvaných OTA aktualizácií, na nové modely, ako sú elektrický Megane E-Tech a Austral.
„**Chceme z auta urobiť inteligentný objekt, ktorý sa učí a ktorý sa dá modernizovať vzduchom ako mobilný telefón**,“ povedal v rozhovore generálny riaditeľ Renaultu Luca de Meo. Informuje o tom Automotive News Europe s prispením agentúry Reuters.
Rozšírenie partnerstva so spoločnosťou Google, ktoré sa začalo v roku 2018, umožní Renaultu ponúkať viac bezplatných aktualizácií softvéru, ako aj ďalšie služby na požiadanie, uviedli v utorok obe spoločnosti.
Partnerstvo so spoločnosťou Google tiež pomôže Renaultu urýchliť jeho end-to-end digitálnu transformáciu, od dizajnu auta až po jeho uvedenie na trh prostredníctvom jeho výroby, uviedol de Meo vo vyhlásení.
> Automobilky sa snažia dobehnúť technologický náskok, ktorý si uplynulom období vydobyla americká Tesla.
Nové digitálne funkcie zabudované vo vozidle prinesú dodatočné príjmy a zároveň **posilnia zostatkovú hodnotu automobilov Renault** a udržia si zákazníkov, dodal de Meo.
Funkcie na požiadanie budú zahŕňať napríklad aj to, že vodiči budú môcť lokalizovať svoje autá na veľkých parkoviskách.
„Produkt zostáva v spojení so spoločnosťou od kolísky po hrob, viac ako jeden cyklus vlastníctva,“ povedal generálny riaditeľ.
Štruktúra spolupráce Renault Group a Google na softvéri
Rozšírenie partnerstva so spoločnosťou Google ukazuje „horizontálnu“ stratégiu Renaultu, ktorá zahŕňa spoluprácu na softvéri s vývojármi. Ukazuje sa, že interný vývoj technológií nie je najlepší, pretože trendy sa vyvíjajú príliš rýchlo a špecializované spoločnosti majú vždy navrch.
„**Sme výrobca hardvéru; softvér je ďalší šport**,“ povedal de Meo. „**Ak sa chcete naučiť hrať tenis, radšej choďte s niekým, kto hrá správny tenis**.“
Trend je momentálne jednoznačný. Automobilky definitívne vstúpili do éry, v ktorej je softvér celkom kľúčový a stále väčší význam zohráva aj pre samotných zákazníkov. Cesta vlastného vývoja stále možná je, ale ako ukazuje prax, spoliehať sa na väčšieho a skúsenejšieho partnera je strategicky vhodnejšie. Aktualizácia softvéru vzduchom, teda cez internet, zohráva významnú úlohu v transformácii automobiliek na komplexných poskytovateľov mobility. Mnohé funkcie budú v blízkej budúcnosti dostupné vo forme predplatného, napríklad tak, ako si dnes predplácame HBO Max alebo Netlflix, či diskový priestor v Google.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Automotive News: Renault a Google rozširujú spoluprácu, autá budú vyrábať ‘ako mobily’