NEPREHLIADNITE: V najbližších rokoch nás na diaľnici D1 pri Bratislave čakajú rozsiahle dopravné obmedzenia a kolóny.

Prepojenie diaľnic D1 a D4 je opäť o krok bližšie k sfinalizovaniu. Tri roky trvajúce stavebné práce si ale vyžiadajú výrazné dopravné obmedzenia.
Vydané  Text: 
Najbližšie roky by sa na diaľnici D1 pri Bratislave mali niesť v znamení dopravných obmedzení. Dôvodom má byť plánované prepojenie našej hlavnej dopravnej tepny s obchvatom metropoly Slovenska, diaľnicou D4. Samotná križovatka prepájajúca tieto dva úseky mala byť hotová už pri dávnejšie. [Avšak veci nešli podľa plánov](https://www.autoviny.sk/novinky/123045/na-slovensku-otvorili-jeden-z-najdolezitejsich-dialnicnych-usekov-vodici-z-d1-vsak-stale-nemaju-sposob-ako-sa-na-novu-dialnicu-dostat), a preto sa musíme na najbližšie roky obrniť výraznou dávkou trpezlivosti. ### Zhotoviteľ je jasný Ako informuje portál [teraz.sk](https://www.teraz.sk/ekonomika/dolezal-vystavba-krizovatky-dialnic/670299-clanok.html), Ministerstvo dopravy a výstavby SR by malo v najbližších dňoch podpísať zmluvu s firmou Budimex. Ide o poľskú spoločnosť, ktorá sa má postarať o prepojenie diaľnic D1 a D4. Problémom ale je, že samotné stavebné práce na tomto úseku budú prebiehať za plnej prevádzky a tým pádom je potreba počítať s rozsiahlymi dopravnými obmedzeniami a kolónami predovšetkým v časoch dopravnej špičky.

Jazda autom po diaľnici D1 medzi Bratislavou a Košicami sa výrazne skráti. Diaľničiari zverejnili, aká bude časová úspora

Diaľnica D1 síce ešte nie je hotová, no už je známy čas, ktorý vám cesta po nej z Bratislavy do Košíc ušetrí. Zaujímavou informáciou je aj to, že "dé-jednotka" neskončí v Košiciach, ale pôjde ďalej.

**Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (Sme rodina) potvrdil, že práce budú prebiehať počas obmedzenej premávky**. Konkrétne v livestreame, ktorý sa uskutočnil vo štvrtok 27. októbra 2022 povedal: „*Najväčším problémom je fakt, že je to v plnej prevádzke, je to najvyťaženejšia diaľnica na Slovensku. Určite tam budú kolóny, určite tam bude obmedzená doprava.*“ Z jeho slov je jasné, že rezort dopravy počíta s obmedzeniami a bude sa ich snažiť čo najviac eliminovať.
### Náročné terénne úpravy **Samotné stavebné práce na napojení týchto dvoch úsekov by mali trvať približne tri roky**. Začať majú prvou etapou, v ktorej **je naplánované rozšírenie mosta ponad Šúrsky kanál a následné vybudovanie obchádzkových trás** a presmerovanie dopravy z D1 práve cez ne. Rozšírenie mosta by malo umožniť sprejazdnenie smeru od Jaroviec na D1 a z Trnavy smerom na Raču. **Práce na tomto úseku by mali byť hotové približne do dvoch rokov**. **Súčasťou pripravovanej križovatky D1 a D4 je taktiež aj zrekonštruovanie diaľnice D1 na úseku Bratislava – Triblavina**. 3,6 kilometra dlhý úsek diaľnice navyše okrem rekonštrukcie prejde aj výraznými terénnymi úpravami. **Malo by dôjsť k jeho zdvihnutiu a rozšíreniu. Taktiež sa počíta aj s implementáciou moderného informačného systému pre uľahčenie dopravy**.

Jazda autom po diaľnici D1 medzi Bratislavou a Košicami sa výrazne skráti. Diaľničiari zverejnili, aká bude časová úspora

Diaľnica D1 síce ešte nie je hotová, no už je známy čas, ktorý vám cesta po nej z Bratislavy do Košíc ušetrí. Zaujímavou informáciou je aj to, že "dé-jednotka" neskončí v Košiciach, ale pôjde ďalej.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia