Renault investoval do konkurencie pre Audi a BMW: BeyonCa odhalilo prvý model, GT Opus 1
Je tu priestor pre ďalšiu prémiovú automobilku? Podľa Renaultu a Dongfengu evidentne áno.
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
Podľa Soh Weiminga sú cieľovou skupinou zákazníci, ktorí dnes nakupujú automobily ako Audi A8L, BMW radu 7 alebo Mercedes-Benz Triedy S. „Chceme ich konfrontovať,“ hovorí Weiming o trojici nemeckých značiek.
Za kľúčovú inováciu považuje práve sledovanie zdravotného stavu vodiča a vo funkcii vidí konkurenčnú výhodu: „*With the medicals and all those things we are to deploy, we would have a chance*,“ cituje Weiminga denník Automotive News Europe.
BeyonCa začne s výrobou automobilu v Číne, ale v nasledujúcich piatich rokoch chce vybudovať výrobu aj na ďalších trhoch, a to aj v Európe. Ambície spoločnosti sú veľkolepé: ročne predáva 100-tisíc elektromobilov, o čo sa má postarať tri až päť modelov do roku 2025.
Hoci do automobilky investoval čínsky Renault aj Dongfeng, Soh Weiming neupresňuje, o aké čiastky ide.
Renault svoju investíciu potvrdil s dodaním, že mu táto investícia môže pomôcť v transformácii z automobilky na veľkú technologickú spoločnosť. Dongfend na otázky žurnalistov z Automotive News Europe údajne nereagoval.
**Pre novú automobilku však pôjde o veľký risk**. Prichádza v čase, keď americká Tesla spustila v Číne silný konkurenčný boj o cenu elektromobilov.
Značka Audi vo veľkej miere ťaží z koncernových platforiem elektromobilov od Volkswagenu a Mercedes sa vrhol do sveta elektromobility so sub-značkou Mercedes-EQ, ktorá sa neustále rozrastá a stanovuje vo svete prémiovej elektromobility čoraz vyššie zlaté štandardy. Príkladom sú modely EQS a SUV EQS.
Inzercia