Nový Renault Scénic naživo: vyduté kolesá, obrovský priestor vzadu a supermoderný interiér / Autosalón v Paríži 2022

### Parížsky autosalón 2022 Parížsky autosalón pozýva ľudí z celého sveta pozrieť sa na horúce novinky, ale aj staršie modely, ktoré svoj debut na európskej zemi zažívajú práve teraz. Prinášame vám pohľad do zákulisia tohto legendárneho autosalóna, ktorý sa vracia po niekoľkoročnej prestávke, no vraj už bez niekdajšieho lesku. Je kombinovaný s výstavou doplnkov pre trh s náhradnými dielmi… Prečítať celé
Vydané  Text: 
### Parížsky autosalón 2022 Parížsky autosalón pozýva ľudí z celého sveta pozrieť sa na horúce novinky, ale aj staršie modely, ktoré svoj debut na európskej zemi zažívajú práve teraz. Prinášame vám pohľad do zákulisia tohto legendárneho autosalóna, ktorý sa vracia po niekoľkoročnej prestávke, no vraj už bez niekdajšieho lesku. Je kombinovaný s výstavou doplnkov pre trh s náhradnými dielmi Equip’Auto v snahe ponúknuť návštevníkom z odvetvia širší zážitok. Navyše, tento rok bude len veľmi málo výrobcov automobilov, ktorí budú predvádzať svoje najnovšie a najlepšie sériové a koncepčné vozidlá. Naživo je však obyčajne všetko inak, ako sa píše na internete, takže priamo na mieste podujatia náš externý spolupracovník **Rudo Banecký** vyhotovuje fotografie zaujímavých modelov a expozícií, ktoré vám postupne sprostredkujeme. Dnes predstavujeme expozíciu značky Renault a jej štyri zaujímavé odprezentované modely: Renault 4EVER Trophy, Renault 5, nový Renault Austral a Scénic Vision. Všetky tri sú koncepty s ambíciami stať sa raz sériovo vyrábanými automobilmi. ### Renault 4EVER Trophy [GALLERY id=32455] Renault 4 je oveľa viac než len auto: je to skutočná ikona. S viac ako 8 miliónmi predaných kusov vo viac ako 100 krajinách prekračuje za posledných 60 rokov generačné a sociálne rozdiely. Je vhodný do miest aj na vidiek a vyniká všestrannosťou – môžete s ním jazdiť do práce aj na dlhé cesty, používať ho na prepravu nákladu a oveľa viac. Išlo o nenáročné auto, no zároveň elegantné. Výroba bola prerušená pred 30 rokmi, ale 4L nikdy neopustil výslnie. Je to jeden z pôvodných veteránov pre mladých ľudí a za posledných 25 rokov sa 4L Trophy znovu a znovu ukázalo ako všestranné auto postavené tak, aby pretrvalo. Kpncepčná automobil 4EVER Trophy, ktoré Renault predstavil na autosalóne v Paríži, je jeho druhým ikonickým modelom, ktorý dostane elektrický reštart. Prvou lastovičkou tohto nového trendu bol Renault 5 nižšie. Inými slovami, Renault čerpá zo svojej slávnej minulosti, aby lepšie elektrifikoval svoju budúcnosť.
### Renault 5 [GALLERY id=32456] Značka Renault, ako ju poznáme, sa postupne stane minulosťou. Francúzi sa pripravili na novú éru v automobilovom priemysle tak, že budú vzorom pre všetky ostatné značky. Minimálne to by radi čítali oni a v skutočnosti sú ich ambície vskutku pôsobivé. Automobilka Renault podľa vlastných slov predstavuje ,,Nouvelle Vague”, teda novú vlnu v autopriemysle. Vzorom tejto novej vlny je prototyp Renault 5, kompaktný hatchback s elektrickým pohonom a retro vzhľadom, ktorý pripomína niekdajší dizajn využívaný automobilkou, avšak interpretovaný pre potreby novej doby. Výrobca neuvádza jeho technické údaje, pripomína len nadväznosť na model R5 vyrábaný v rokoch 1972-1996 a jeho 100% elektrický pohon.
### Renault Austral [GALLERY id=32457] Australe meria na dĺžku niečo cez 4,5 metra, pričom má rázvor 2,67 metra a ponúka svetlú výšku 170 mm. Naživo vyzerá ešte o čosi lepšie než na fotkách – zaujímavé sú najmä ostré línie nad blatníkmi, ktoré rozširujú karosériu a dodávajú jej dramatický nádych, ktorý môžete dodatočne zvýrazniť, ak si objednáte nový matný strieborný lak. Predné aj zadné svetlá využívajú LED technológiu s typickým podpisom v tvare C. Renault ponúka prvýkrát aj Matrix LED technológiu. Zadné svetlá sú jedinečné vďaka použitiu laserom gravírovaných mikrooptických vlákien, vďaka čomu sa svietiace štruktúry vo svetlomete akoby vznášajú v priestore, podobne ako hologram. Austral bude jazdiť na kolesách s priemerom od 18 do 20 palcov. Prekvapením je, že Renault v modeli Austral zatiaľ neplánuje ponúkať pohon všetkých štyroch kolies, aj keď platforma to umožňuje. Pre zdolanie klzkého terénu sa musíte spoľahnúť iba na systém Extended Grip, čo je akási lepšia trakčná kontrola. Renault však v modeli Austral ponúkne systém natáčania zadných kolies 4Control novej generácie, ktorý dokáže zadné kolesá natáčať až o 5°, vďaka čomu sa priemer otáčania zmenší z 11,5 na úžasných 10,1 metra. Tento systém sa však kombinuje iba s viacprvkovou zadnou nápravou.
### Nový Renault Scénic Vision [GALLERY id=32454] Renault Scénic Vision sme spoznali ešte v máji, ale nedočkal sa takej medializácie, ako by sme boli očakávali. V Paríži je teraz možnosť vidieť tento koncepčný automobil naživo a je naozaj pôsobivý. Vyniká vnútornou priestrannosťou, čistou modernou estetikou zvonka a tiež nápadne vydutými diskami kolies, ktorých úlohou je zabezpečovať vozidlu lepšiu aerodynamiku. Zvlášť pútavý je priestor pre zadných pasažierov, ktorý je oveľa veľkorysejší ako v niekdajšom Scénicu, ktorý bol veľmi populárny aj v našom regióne. Celková dĺžka vozidla je 4 490 mm, šírka až 1 900 mm a výška 1 590 mm, pričom rázvor dosahuje o 166 mm viac ako v prípade Megane E-TECH, až 2 835 mm. Zaujímavosťou je riešenie pohonu, ktoré Renault avizuje ako H2-TECH. Platforma nového Scénicu Vision CMF-EV (rovnaká ako v Megane E-TECH) má umožňovať elektrický hybridný pohon, v ktorom je zdrojom napájania elektromotora s výkonom 160 kW batéria aj nádrž s vodíkom (ekvivalent 16 kWh). Batéria má kapacitu 40 kWh, teda relatívne málo, avšak spoločne s vodíkom má byť dojazd na veľmi slušnej úrovni. Ekologický dizajn zahŕňa viac ako 70 % recyklovaných materiálov, pričom až 95 % všetkých materiálov v aute je recyklovateľných, vrátane samotného trakčného akumulátora – batérie .Renault Scénic Vision navyše vykazuje nulové emisie vo výrobe a výfukových plynoch a znižuje svoju uhlíkovú stopu o 75 % v porovnaní s konvenčným elektromobilom. Na toto by už ľudia mohli počúvať.







Inzercia

Inzercia