Šéf Citroënu: Na Európu sa nemôžeme spoľahnúť. Nie je vylúčené, že európsky trh čoskoro padne až o 40 %
Vincent Cobee hovorí, že cieľom francúzskej značky je vyrábať cenovo dostupné, udržateľné elektrické autá, ktoré vyžarujú slobodu.
Vydané Text: Peter Orosz
Napriek tomu šéfa francúzskej značky trápi súčasný vývoj európskeho trhu, na ktorom predávajú menej áut než v minulosti. **V budúcnosti sa preto Citroën zameria na iné, predovšetkým rozvojové trhy,** s nižšími bezpečnostnými, emisnými a kvalitatívnymi požiadavkami na nové vozidlá. *„Dnes končí v Európe 78 % nášho predaja – to je pokles z pôvodných 85 %,“* vysvetľuje Cobee. Aj preto považuje Citroën za dôležité pracovať na upevňovaní pozície v krajinách ako Brazília, Argentína, India, Turecko, Egypt či Maroko.
*„COVID-19 a nedostatok čipov najviac zasiahli Európu. Expandovanie je teda spôsob, ako sa zabezpečiť proti klesajúcemu trendu európskeho trhu. **Nie je nerozumné očakávať, že európsky trh v najbližších 10 rokoch klesne o 30, 40 percent.** Expanzia je spôsob, ako chrániť objem značky a našich zamestnancov,“* dodáva Cobee.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia