Modernizovaný Mercedes-Benz triedy A prináša decentné zmeny. Čo všetko je nové a ako je to s verziou AMG?

Najmenší z modelov Mercedes-Benz prešiel modernizáciou. Decentné zmeny, ktoré sa odohrali navonok dopĺňa vynovenou technikou pod kapotou.
Vydané  Text: 
„Áčkový“ Mercedes-Benz predstavuje akúsi vstupnú bránu do sveta prémiových modelov tejto nemeckej značky. Malý hatchback a sedan sa v aktuálnej podobe ukázali už v roku 2018 a teraz prišiel čas na ich modernizáciu. Tá je však o niečo menšia než by sa dalo čakať. Navonok ju postrehne skutočne len zanietený fanúšik značky. Napriek tomu Mercedes vynovil najpodstatnejšie veci a posunul tak malú triedu A opäť o úroveň vyššie. ### Decentné zmeny Vonkajšie zmeny by sme na najmenšej triede A mohli hľadať skutočne len mikroskopom. Okrem prepracovanej prednej masky so vzorom trojcípej hviezdy, pozmenenej grafiky predných a zadných svetlometov a miernym zmenám na prednom a zadnom nárazníku sa na modernizovanom „áčku“ nič naoko zásadnejšie nemenilo. Modernizácia však autu dodala decentný štýl a posunula ho opäť o krok bližšie k prémiovej skupine. Predné svetlomety s pozmenenou grafikou je možné konfigurovať aj s kompletnou LED technikou. Auto je navyše dostupné s rôznymi dizajnami kolies, pričom najväčší rozmer dosahuje až 19 palcov.
Zmeny sú len decentné. Modernizovaná trieda A uhľadene.
Rovnaké decentné zmeny sa odohrali aj v interiéri. Vodič už v štandarde dostáva nový volant so skosenou spodnou časťou, ktorý je v koženom prevedení Nappa. Štandardný prístrojový štít je tvorený 7-palcovým displejom, ktorý dopĺňa 10,25-palcová jednotka infotainmentu. Za príplatok je možné získať aj dvojicu displejov s väčšími rozmermi, ktoré sú prepojené a vytvárajú futuristicky vyzerajúci informačný štít.

Mercedes odhaľuje dôležitú novinku: čo si všímať na interiéri nového SUV EQE?

Nejedného fanúšika značky zaujme, že interiéry SUV EQE sa takmer v ničom nelíši od SUV EQS. Je to tak naozaj?

### Bohatá štandardná výbava Novinkou pri triede A je taktiež aj najnovší systém MBUX. Ten umožňuje intuitívnejšie ovládanie a taktiež sa vďaka nemu zo stredovej konzoly stráca klasický dotykový ovládací prvok. Systém infotainmentu podporuje pokročilé hlasové ovládanie a tým nijakým spôsobom neodvádza pozornosť vodiča od situácie na ceste. Okrem nového volantu štandardná výbava ponúka napríklad aj zadnú parkovaciu kameru, balík USB portov a konektivitu Apple CarPlay a Android Auto. Vy vyšších výbavách je potom zahrnutá aj lepšia svetelná technika, sedadlá s podporou bedrovej časti chrbtice, balíček parkovacích asistentov a mnoho iného.
Interiér dostal nový volant a nový systém infotainmentu. Prišiel o typický ovládací prvok zo stredovej konzoly.
### Pod kapotou už len mild alebo plug-in hybrid Podobne decentné zmeny ako môžeme vidieť navonok sa odohrali aj v útrobách auta. Tu však majú svoj význam z hľadiska jazdného komfortu a predovšetkým znižovania emisií. Modernizovaná trieda A ponúka už len mild-hybridné motorizácie. Dostupné sú benzínové a naftové motory v kombinácii so 48-voltovým štartér-generátorom (RSG), ktorý je poháňaný pomocou remeňa. RSG jednotka navyše umožňuje autu rekuperovať a tým dodávať energiu pre 12-voltovú sieť na palube. Okrem toho, vďaka RSG môže nová trieda A plachtiť. Štarty sú taktiež omnoho plynulejšie bez zbytočných vibrácií. Samotný elektromotor štartér-generátora dodáva autu dodatočných 10 kW výkonu.

Nový Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE redefinuje triedu športových áut. Pod kapotou má najsilnejší štvorvalec na svete a techniku z Formula 1

To, čo sa pred rokmi zdalo ako nemysliteľné, je tu! Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE má pod kapotou dvojlitrový štvorvalec. Nezavrhnite to! Ponúka šialený výkon so špičkovou technikou.

Mercedes-Benz triedy A je dostupný s trojicou motorov v rôznych výkonových špecifikáciách, Základ je tvorený benzínovým motorom s objemom 1 332 ccm s dvojicou výkonov 100 (A 180) alebo 120 kW (A 200). Nad ním je postavený motor s objemom 1 991 ccm s výkonom 140 (A 220 4MATIC) alebo 165 kW (A 250 4MATIC). Nafta je zastúpená jednou pohonnou jednotkou s tromi rôznymi špecifikáciami. Ide o agregát s objemom 1 950 ccm s výkonom 85 (A 180 d), 110 (A 200 d) alebo 140 kW (A 220 d). Detailnejšie sú motory popísané v tabuľke nižšie.
Ponuka motorizácií vsádza už len na mild-hybridnú techniku. Štartér-generátor ma pri všetkých verziách výkon 10 kW. V tabuľke sú uvedené dáta systémom hatchback/sedan.
### Plug-in hybrid so skvelým dojazdom Okrem mild-hybridnej techniky ponúka vynovená trieda A aj plug-in hybrid. Ten je dostupný len s označením A 250 e a to pre hatchback aj sedan. Samotný plug-in hybridný pohon tvorí spaľovacia jednotka s objemom 1 332 ccm, s výkonom 120 kW a s krútiacim momentom 270 Nm (nárast výkonu o 2 kW a krútiaceho momentu o 20 Nm v porovnaní s predchodcom). Spoločnosť jej pod kapotou robí elektromotor, ktorý si výkonovo polepšil o 5 kW a celkovo má tak 80 kW.
Maximálny nabíjací výkon plug-in hybridu bol pri AC prípojke navýšený na 11 kW. Výkon DC nabíjania zostáva nezmenených 22 kW.
Jeho krútiaci moment je nezmenených 300 Nm. Automobilka udáva dojazd na jedno nabitie 70 až 82 kilometrov v závislosti od typu karosérie. Napomôcť tomu má batéria s kapacitou 15,6 kWh, ktorú je možné dobíjať štandardne s výkonom 3,7 kW. Novinkou je navýšenie možného maximálneho výkonu pri AC nabíjaní na 11 kW. DC nabíjanie zostalo nezmenené a ponúka výkon do 22 kW. Čo sa ale zmenilo je zrýchlenie. Mercedes-Benz triedy A si po modernizácii pohoršil z 6,6 sekundy na 7,4 respektíve 7,5 sekundy.
### Nezabudlo sa ani na AMG Mercedes-AMG nezabudol ani na milovníkov rýchlosti. Miernych zmien sa dočkal aj športový model AMG. Navonok ich je skutočne len zopár. Týkajú predovšetkým nových svetiel a agresívnejšej prednej časti. Novinka bude k dispozícii ako Mercedes-AMG A 35 4MATIC s výkonom 225 kW a 400 Nm krútiaceho momentu. Takto nakonfigutované auto si budete môcť zakúpiť ako hatchback alebo ako sedan.
Najvýkonnejšia verzia je dostupná len ako hatchback. Ponúka až 310 kW výkonu. Na fotografii je zachytená aj špeciálna verzia označená ako AMG Street Style Edition.
Vrcholná verzia Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC + ponúkne 310 kW výkonu a až 500 Nm krútiaceho momentu. K dispozícii bude len ako hatchback. Pripravuje sa aj špeciálna verzia s označením AMG Street Style Edition s rovnakým výkonom. Odlišnosťou bude ale špeciálny AMG Aerodynamics Package, AMG Night Package I a II a taktiež aj samostatný uzáver palivovej nádrže AMG.

PRVÝ TEST Mercedes EQE: Jedno auto, dve verzie, dva svety

Prvé jazdy s Mercedesom EQE ukázali, že elektromobilita je zábavná a má obrovský potenciál. Dojazd až takmer 640 kilometrov na jedno nabitie je zase silným lákadlom aj pre ľudí, ktorí doteraz nad elektrickým autom ohŕňali nos.

Inzercia

Inzercia




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia