Strategic Vision práve zverejnila výsledky ročnej štúdie, ktorá tento rok oslovila 200 000 majiteľov nových vozidiel. **Konzultačná firma prvýkrát zaradila do skupiny spotrebiteľských značiek aj Apple.** Výsledky prekvapili takmer každého.
**Až 26 % uviedlo, že by „určite uvažovali“ nad kúpou vozidla od spoločnosti Apple.** Technologický gigant tak skončil v tesnom závese za Toyotou a Hondou, ktoré obsadili popredné priečky. A ďalších 24 % zaškrtlo najvyššie možné hodnotenie pri otázkach týkajúcich sa vnímanej kvality značky, čím **Apple výrazne prekonal ďalšie spoločnosti v prieskume.**
Všetky dáta naznačujú, že popri telefónoch, počítačoch, hodinkách a televíznych prijímačoch by spotrebitelia mali veľký záujem aj o autá od kalifornskej technologickej spoločnosti. **Ani po rokoch špekulácií a diskutovania na internete však stále nie je jasné, či Tim Cook skutočne „požehná“ výrobu takéhoto produktu.**
*„Ešte uvidíme, s čím skutočne prídeme na trh,“* povedal minulý rok pre New York Times generálny riaditeľ tohto technologického giganta. *„Interne skúmame množstvo vecí. Mnohé z nich nikdy neuvidia svetlo sveta.“*
Aj takto by mohlo v budúcnosti vyzerať Apple Car
Automobil od spoločnosti **Apple by mohol byť impozantnou silou, najmä vzhľadom na to, koľko technických inovácií spotrebitelia v moderných autách očakávajú.** Mnohí etablovaní výrobcovia spomínané očakávania jednoducho nedokážu naplniť.
Dnes však Applu chýba priemyselný partner, ktorý by sa o výrobu vozidiel postaral. Do úvahy však môžeme zahrnúť firmu Foxconn, ktorá nedávno získala bývalý montážny závod General Motors v Ohiu od startupu Lordstown Motors. **Táto továreň je navyše dostatočne veľká na to, aby bez problémov vyrobila 400 000 vozidiel ročne.**
Štúdia Strategic Vision naznačuje, že výrobcovia automobilov dnes majú problémy reagovať na konkurenčnú hrozbu spoločnosti Tesla. A vyzerá to tak, že aj samotná Tesla by musela zápasiť o svoje postavenie v prípade predstavenia nového modelu od Applu. **Viac ako 50 percent majiteľov Tesly totiž uviedlo, že by určite uvažovali nad budúcim vozidlom od Apple.**
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!