Obľúbená automobilka končí s naftou. Už čoskoro z jej ponuky definitívne vypadne.

Dacia je jednou z prvých automobiliek, ktorá definitívne končí s naftou. Jej aktuálny model Duster je posledným, ktorý pod kapotou ponúkne tento typ pohonu.
Vydané  Text: 
Súčasný trend v automobilovom priemysle hovorí jasne. Pod kapotou áut sa čoraz častejšie objavujú elektrifikované alebo elektrické motory a klasické vznetové agregáty z ponuky miznú. Jednak za to môže čoraz slabší záujem zákazníkov o tento typ pohonu a jednak aj prísne emisné normy Európskej únie. Tie naftové motory, dá sa povedať, úplne zarezali. Okrem toho, dnes vidíme na čerpacích staniciach, že nafta už nie je tým lacnejším typom paliva. ### Dacia sa lúči s naftou Navyše, najnovšie informácie milovníkov naftových motorov určite nepotešia. Na Slovensku veľmi obľúbená **Dacia, totiž definitívne končí so vznetovými motormi**. Aktuálna generácia Dacie Duster je tak posledným modelom značky s naftovým agregátom. Istým spôsobom sa to však dalo očakávať. Ak sa pozrieme do ponuky Dacie, vidíme, že Duster je aktuálne jediným modelom s týmto pohonom. Najnovšie rodinné auto Jogger vychádza zo Sandera a tým pádom aj kopíruje ponuku jeho motorizácií. **Dôvodom prečo má nafta pod kapotou Dacie definitívne skončiť je pripravovaná norma emisná Euro 7, ktorá by mala uzrieť svetlo sveta už túto jeseň**. Je tak teda možné, že Dacia nebude jedinou automobilkou, ktorá sa v blízkej dobe s naftou rozlúči.
### Stále v predaji V súčasnosti je možné, [podľa slovenského cenníka Dacie Duster](https://cdn.group.renault.com/dac/sk/pdf/pricelists/new-duster-price.pdf.asset.pdf/7e4241d51c.pdf), získať toto pomerne lacné a spoľahlivé SUV s naftou už od 17 490 eur s pohonom prednej nápravy alebo od 19 290 eur s pohonom všetkých kolies. **Duster tak môže mať pod kapotou jednu naftovú motorizáciu s označením Blue dCi 115 s výkonom 85 kW, respektíve 84 kW v prípade pohonu 4×4**. Budúcnosť Dusteru a rumunskej automobilky ako takej je teda bez nafty. **Zostáva ale otázkou, aký typ pohonu nové SUV dostane**. Diesel bol medzi mnohými majiteľmi obľúbený predovšetkým kvôli svojej ekonomickej prevádzke a pomerne slušnej sile. Niektoré ohlasy však hovoria, že Duster v nasledujúcej generácii už nebude len takým „chudobným príbuzným“ so zastaranou technikou. **Ako uvádza [portál Auto.cz](https://www.auto.cz/dacia-duster-v-nove-generaci-nenabidne-diesel-znacka-s-naftou-konci-145418), práve Duster by mal byť v budúcnosti premiantom Dacie**. ### Špičková technika **Jeho najnovšia generácia, ktorá bude vychádzať z konceptu Bigster**, ponúkne najnovšiu techniku materskej značky Renault. Dokonca sa vraj máme tešiť na viacero prvkov výbavy, ktoré nie sú v ponuke francúzskej automobilky. **Pod kapotou sa zabýva predovšetkým benzín. Ten bude k dispozícii aj v hybridnej verzii alebo s možnosťou spaľovania LPG**. Okrem toho môžeme čakať 5 alebo 7-miestne prevedenie interiéru či dokonca sa hovorí aj o rôznych dĺžkových prevedeniach.

Dacia šokuje! Predstavila nové logo, veľké SUV a plán spojiť sa s ruskou Ladou

Skupina Renault predstavila zásadný strategický plán, ktorý sa dotkne viacerých značiek v koncerne. Veľkými zmenami prejde aj obľúbená rumunská automobilka, na prvé výsledky pritom nebudeme musieť dlho čakať. **Do roku 2025 predstaví Dacia až tri nové modely, jeden z nich nadviaže na odhalený koncept stredne veľkého SUV s názvom Bigster.** Na dĺžku by mal mať viac než 4,6... Prečítať celé




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia