Rusi začali kupovať domácu Ladu, predaje stúpli o 75 percent! Pozreli sme sa na to, ako vyzerajú ich modely po uplatnení sankcií

Výroba v Rusku sa pomaly vracia do normálu.
Vydané  Text: 
Predaj automobilov Lada od AvtoVAZ v auguste prudko vzrástol, priemysel však naďalej zápasí s následkami ruskej invázie na Ukrajinu. Značka uviedla, že v priebehu mesiaca predala cez 18 087 osobných áut – o 75 percent viac ako v júli. Aj keď predaj klesol o 7 percent v porovnaní s augustom 2021, bol to pre automobilku najlepší mesačný výkon, odkedy Rusko vo februári poslalo na Ukrajinu desaťtisíce vojakov. **Prezident AvtoVAZ Maxim Sokolov uviedol, že predaj dvoch modelov Lada – Granta a Niva – sa dostal na „predkrízovú úroveň“, čo je podľa neho „dôležitý úspech“ na ceste spoločnosti k oživeniu.**
„Úspešne prekonáme súčasné ťažkosti a uspokojíme dopyt na ruskom automobilovom trhu,“ uviedol vo vyhlásení. Spoločnosť, ktorá zamestnáva približne 42 000 ľudí tvrdí, že vládny program na dotovanie nákupu nových vozidiel pomáha podporiť dopyt zákazníkov. Cenníkové ceny na oficiálnom webovom sídle značky Lada odhaľujú nemalé navýšenie cien. **Najzákladnejší „ľudový“ model Granta je dostupný od 11 000 eur, zatiaľ čo sedan Vesta sa môže vyšplhať až takmer k 20 000 eurovej hranici.**
Aktuálne portfólio značky Lada v Rusku.
Ruský automobilový sektor, ktorý je vo veľkej miere závislý od zahraničných dielov a globálnych dodávateľských reťazcov, sa zastavil po tom, čo Západ zasiahol Rusko bezprecedentným balíkom sankcií po invázii na Ukrajinu a medzinárodní výrobcovia ukončili svoje operácie v krajine. Dlhoročný akcionár AvtoVAZ, Renault, predal svoj podiel v spoločnosti v máji. Potom sa ruská výroba áut prepadla o 97 percent, keď niekoľko tovární, vrátane AvtoVAZ, zatvorilo svoje brány, prepustilo zamestnancov a začalo ponúkať zamestnancom odstupné.
Do showroomov začínajú prúdiť novo vyrobené autá, za mnohé z nich si však Rusi priplatia.
**Obnova výroby nebola pre AutoVAZ jednoduchá, nové autá vychádzali z fabriky bez kľúčových bezpečnostných a komfortných prvkov ako sú airbagy, systém ABS či klimatizácia.** Niektoré prvky výbavy sa však postupne vracajú do výroby vďaka lokálne vyrobeným náhradám, prípadne prostredníctvom dovozu z Číny. Ruskej vláde sa darí postupne obnovovať dodávateľské reťazce na podporu výroby automobilov, okrem toho do krajiny vstupujú nové mimoeurópske značky (predovšetkým čínske), ktoré majú ambíciu zaplniť dieru na trhu po odchode veľkých európskych hráčov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia