Najväčšia zmena v modernej histórii ŠKODY. Zmenila logo, identitu a odhalila, ako budú vyzerať jej budúce autá
Česká automobilka Škoda sa prispôsobuje dobe a odhaľuje významný rebranding.
Vydané Text: Erik Stríž
Z nápisu SKODA sa teda stáva nové logo značky a bude používané na automobiloch aj v marketingovej komunikácii. Zaujímavosťou je, že kruhové logo s okrídleným šípom už vôbec nenájdete na karosérii a ani v interiéri koncepčného vozidla Vision 7S, všade je už len nápis SKODA.
Samotný okrídlený šíp však existuje aj naďalej, možno sa bude objavovať v digitálnej podobe na prístrojovom paneli. Odteraz má trochu modernejšiu interpretáciu, ale fakticky pokračuje v tom, čo je pre značku typické od čias jej zaradenia sa do portfólia koncernu Volkswagen. Logo SKODA tak nadobudlo celkom plochý charakter, 3D efekt sa teda celkom vytratil. Dizajnový štýl s názvom flat zdanlivo Škoda adaptovala so značným oneskorením, lenže v skutočnosti takéto ploché logo používala už pred rokmi. „Jednoduchšie dvojrozmerné logo je omnoho pôsobivejšie hlavne na mobilných zariadeniach a flexibilnejšie ho možno integrovať do rôznych formátov,“ tvrdí ŠKODA AUTO vo svojej oficiálnej prezentácii.
Nemenej dôležitá je farebná schéma. Ak doteraz boli reklamy na Škodovky typicky svetlé, vizuálne vzdušné a podobné tomu, ako komunikuje napríklad VW, SEAT či Porsche, odteraz sa budeme stretávať s východiskovými zelenými odtieňmi Electric Green a Emerald Green. Tieto odtiene nápadne pripomínajú slovenské evidenčné tabuľky pre elektromobily a plug-in hybridy.
Nová firemná identita bude postupne zavádzaná na všetkých platformách – najskôr v informačných a komunikačných materiáloch a od roku 2024 sa začne objavovať aj na novo uvádzaných modeloch. Nový dizajn sa premietne do infotainmentu a ďalších prvkov vozidiel ŠKODA. Súčasťou modernizácie budú aj dizajnové úpravy prevádzok autorizovaných partnerov, sumarizuje ŠKODA AUTO.
### Ako budú vyzerať budúce autá od ŠKODY?
Značka ŠKODA nám odhalila koncepčný automobil ŠKODA Vision 7S už pred niekoľkými týždňami, no museli sme o novinke mlčať a neprezradiť žiadne dôležité detaily. Teraz sa embargo uvoľnilo a automobilka zverejnila nielen celkový vzhľad vozidla, ale aj samotnú tlačovú konferenciu, na ktorej novinku predviedli **Klaus Zellmer**, predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO, a **Oliver Stefani**, hlavný dizajnér ŠKODA AUTO.
[GALLERY id=32401]
Cennou príležitosťou pre nás boli aj diskusie s dizajnérom interiérov značky ŠKODA, Slovákom **Petrom Olahom**. Práve on poukázal na početné inovácie, ktoré nájdeme práve v interiéri konceptu Vision 7S a ktoré by sa mohli časom dostať aj do ďalších budúcich modelov značky.
Je toho množstvo, čo zaujme, no vyberieme niekoľko najzaujímavejších detailov:
* **Vision 7s je veľké SUV**, ktoré má šesť štandardných sedadiel v troch radoch.
* Kuriozitou je **stredové umiestnenie detskej sedačky** na stredovú konzolu, ktorá sa ťahá naprieč dĺžkou interiéru až po koniec druhého radu sedadiel. Aj takto chce ŠKODA upriamiť pozornosť na svoje zámery byť videná ako automobilka orientovaná na rodiny, v ktorých je obyčajne dieťa stredobodom pozornosti.
* **Podľa dizajnéra interiéru Vision 7s Petra Oláha** je toto centrálne umiestnenie nielen vecou filozofie, ale aj bezpečnosti, má ísť o jedno z najvhodnejších miest pre umiestnenie detskej sedačky v interiéri robustného SUV. Rukopis Petra Oláha nesie aj interiér modelu Enyaq iV.
* **Dizajn stredového tunela**: okrem priestoru vo veľkej lakťovej opierke je tu priestor pre dva mobilné telefóny, čím chce ŠKODA poukázať na demokratizáciu prednej časti interiéru, ktorú doteraz preukazovala najmä symetrickým vyhotovením stredového displeja a ovládačov klimatizácie
* **Panel s ovládaním klimatizácie** je ďalší dôležitý detail: ŠKODA zachovala tradičné mechanické ovládače klimatizácie s haptickou odozvou a tiež otočný potenciometer pre reguláciu hlasitosti. To veľmi oceňujeme!
* **Tlačidlo rotácie stredového displeja infotainmentu DRIVE/RELAX**: Po tlačení by sa interiér prispôsobí potrebám relaxácie, stredový displej zmení orientáciu a vodič nemusí viac venovať pozornosť volantu. ŠKODA to avizuje ako „dva rôzne režimy interiéru“.
* **Tvar volantu**. ŠKODA v koncepte dala zbohom tradičnému kruhu, namiesto neho má volant tvar obdĺžnika so zaoblenými hranami. Ako sa s ním bude šoférovať, si dnes netrúfame odhadovať.
* Z volantu zmilo tradičné logo značky ŠKODA s okrídleným šípom, namiesto neho je tu iba nápis SKODA.
* **Na zadnej strane zadných sedadiel sú integrované ruksaky**, ktoré si môžete vziať so sebou. Ide o praktické rozšírenie balíčka SIMPLY CLEVER, ktorý zvykne obsahovať napríklad dáždniky vo dverách.
* **Vision 7S je vpredu vybavené ťažným hákom, ktorá je zároveň centrálnym elektrickým vypínačom**. Ak by nastala situácia, že sa elektrické auto pokazí, bude ho možné po vyklopení tohto oranžového háku ťahať bezpečne a bez obavy z prehrievania, čo je typická nepriaznivá vlastnosť elektromobilov.
7 Miestne, 7 Miestne Suv, Aktualita, Corporate Identity, Dizajn, Firemna Identita, Inovácia, Logo, Nové Logo, Novy Model, Škoda, Skoda Vision 7S, Správy, Str, Suv
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia