Značka MG predstavila luxusný sedan! Pod kapotou budú pracovať spaľovacie motory s výkonom až 260 koní

Ide o prvý model z rodiny Black Label od značky MG.
Vydané  Text: 
Po sérii odhaľujúcich ukážok SAIC konečne predstavil úplne nový MG7. Štýlový fastback je v Číne na vrchole radu MG a prichádza s preplňovanými benzínovými motormi. Je to tiež prvý člen série Black Label, ktorý je zameraný na luxusný štýl a športový charakter. **MG7 je duchovným nástupcom modelu prvej generácie (2007-2013), ktorý bol len aktualizovanou verziou pôvodného Roveru 75 (1998-2005).** Nová generácia nemá nič spoločné so svojím predchodcom, keďže dizajnéri MG sa namiesto tradičného štvordverového sedanu rozhodli pre aerodynamickejší päťdverový štýl karosérie. Platforma s pohonom predných kolies je zrejmá z proporcií, ale nízko položená silueta, elegantná línia strechy v štýle kupé, bezrámové okná, veľké zliatinové kolesá a tvarované sklá karosérie prispievajú k luxusnému vzhľadu. Prednú časť charakterizujú ostré LED svetlomety a veľký štylizovaný otvor na prednom nárazníku lemovaný športovými nasávacími otvormi, podobne ako pri koncepte MG Cyberster.
Zadok je ľahko odlíšiteľný vďaka výrazným zadným blatníkom, zadným LED svetlám po celej šírke, výrazne naklonenému zadnému sklu, integrovanému ducktail spojleru a štvorici koncoviek výfuku. **Nechýba ani aktívne zadné krídlo s trojstupňovým spúšťaním podobne ako pri Porsche Panamera.** Pokiaľ ide o rozmery, MG7 meria 4 884 mm na dĺžku, 1 889 mm na šírku a 1 447 mm na výšku. Vnútri päťmiestnej kabíny nájdeme typický voľne stojaci digitálny kokpit, ktorý meria 33 palcov a **integruje združený prístroj a dotykovú obrazovku infotainmentu podobne ako v najnovších Mercedesoch-Benz.** S ambientným osvetlením a efektnými textúrami sa približuje k prémiovému segmentu. Medzi ďalšie prvky patrí vysoko umiestnený stredový tunel, panoramatické strešné okno a športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy.
**Pri uvedení na trh bude MG7 k dispozícii v dvoch rôznych verziách poháňaných spaľovacími motormi, pričom sa hovorí, že budúci rok budú pribudnú elektrifikované či plug-in hybridné verzie.** Základný 300 VTGI je vybavený turbodúchadlom preplňovaným 1,5-litrovým motorom s výkonom 136 kW (185 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Výkon sa prenáša na prednú nápravu cez sedemstupňovú automatickú prevodovku DCT. Tí, ktorí chcú vyšší výkon, by sa mali rozhodnúť pre vrcholný 405 VTGI Trophy s 2,0-litrovým turbomotorom s výkonom 189 kW (257 k) a krútiacim momentom 405 Nm. Výkonnejší motor je výhradne spojený s deväťstupňovou automatickou prevodovkou ZF, ktorá opäť posiela výkon na prednú nápravu. Vozidlo je tiež vybavené elektronickým samosvorným diferenciálom a elektronicky riadeným zavesením kolies. **V tejto chvíli je dôležité dodať, že auto na obrázkoch je nateraz určené výhradne pre čínsky trh.** S rozšírením portfólia o plug-in hybrid by však mohlo MG7 v budúcnosti zavítať aj na starý kontinent.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia