Nepopulárne riešenie spojené so zhoršeným technickým stavom Mostu SNP je na spadnutie. Príde na tejto dôležitej dopravnej tepne k zníženiu maximálnej dovolenej rýchlosti?
Bratislavský magistrát pri svojej nedávnej mimoriadnej kontrole technického stavu Mostu SNP ponad rieku Dunaj došiel k zisteniu, že zvary na tomto diele sú v zlom technickom stave. Konkrétne ide o zvary pozdĺžnych nosníkov na moste. Tie sú značne popraskané, no napriek tomu je podľa oficiálnych informácií most bezpečný. Práve jeho zlý technický stav ale prinútil predstaviteľov mesta, aby prišli s nepopulárnym riešením.
### Rýchlosť pôjde o 10 km/h nižšie
**Podľa informácií portálu [Teraz.sk](https://www.teraz.sk/regiony/na-moste-snp-by-sa-mala-znizit-maxim/654775-clanok.html?utm_source=teraz&utm_medium=organic&utm_campaign=click&utm_content=.%253Bsearch), by sa mala na Moste SNP v najbližšej dobe znížiť maximálna povolená rýchlosť na 50 kilometrov za hodinu**.
Aktuálne je možné touto dôležitou dopravnou tepnou, spájajúcou Petržalku s ostatnými časťami hlavného mesta, jazdiť rýchlosťou 60 km/h.
**Potvrdila to dokonca aj hovorkyňa Bratislavy Dagmar Schmucková**. Zároveň dodala: „*Hlavné mesto v súčasnosti pripravuje zmenu v definovaní najvyššej dovolenej rýchlosti zo 60 km/h na štandardných 50 km/h, ktorá je vo všeobecnosti platná v intravilánoch miest a obcí.*“
Vodičov tak už čoskoro môže čakať dopravné obmedzenie súvisiace práve s nižšou rýchlosťou. **Okrem toho má magistrát v pláne aj opravu zvarov na moste**. Pred tým je však potreba zvoliť vhodnú technológiu, ktorá bude na tento úkon využitá. Výsledky výberu mesto odprezentuje už v najbližších týždňoch a následne sa na výber firmy, ktorá sa o opravu postará, začne verejné obstarávanie.
Rýchlosti na diaľnici v meste sú od dnešného dňa totožné s rýchlosťami na diaľnici mimo mesta. Prednosť majú ale naďalej dopravné značenia.
### Cena opravy je zatiaľ neznáma
**Magistrát zároveň dementoval informácie, ktoré hovorili, že samotná oprava mostu bude stáť až jeden milión eur**. Cenový odhad vraj bude možné urobiť až po výbere vhodnej technológie pre zacelenie prasklín na zvaroch.
**Hlavné mesto Slovenskej republiky aktuálne spravuje až tri mosty vedúce ponad Dunaj**. Jedným z nich je práve **Most SNP**, ktorý sa z pohľadu stavebno-technického stavu aktuálne nachádza v stupni VI. Okrem toho mesto spravuje aj **most Apollo**. Ten je v stupni IV., čo znamená, že jeho stav je uspokojivý. Nachádzajú sa na ňom však miesta s koróziou niektorých oceľových častí prevažne v oblasti mostných ložísk. Aktuálne najmladší most, ktorý magistrát hlavného mesta spravuje, je **Starý most**. Ten bol do prevádzky uvedený v roku 2015 a jeho hodnotenie stavebno-technického stavu na stupni II., čo znamená veľmi dobré. Zároveň je dôležité dodať, že ani jeden z mostov v správe Bratislavy nie je v havarijnom stave.
Most Lanfranconi a Prístavný most má v správe Národná diaľničná spoločnosť.
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.