Brusel uvažuje nad zavedením celoeurópskej maximálnej rýchlosti! V meste by platil limit 30 km/h a na diaľnici 100 km/h
Európa diskutuje o nových cieľoch v doprave, ktoré chcú presadiť do roku 2030.
Vydané Text: Peter Orosz
Mestá ako Brusel a Paríž nedávno taktiež znižovali rýchlostný limit v mestách na 30 km/h a spomínaný limit bude novou normou v mestských oblastiach aj po celom Španielsku. **Analýza bruselského regiónu ukázala, že toxické emisie, hluk a nehody sa od zavedenia novej maximálnej rýchlosti znížili.**
Modelovanie uskutočnené v Spojenom kráľovstve na limitoch 30 a 50 km/h ukázalo, že pri nižšej povolenej rýchlosti sa znižujú aj nároky potrebné na zastavenie/rozjazd v meste, čo redukuje emisie CO2 a spotrebu paliva až o štvrtinu.
*„Tieto časy si vyžadujú mimoriadne opatrenia. EÚ a členské štáty by sa mali urýchlene zaviazať k zníženiu rýchlostných limitov na 100 km/h na diaľniciach (80 km/h pre nákladné autá), 80 km/h na vidieckych cestách a 30 km/h v mestských oblastiach. Tri limity, ktoré predstavujú trojité víťazstvo pri znižovaní závislosti od ruskej ropy, emisií a dopravných zranení,“* uviedla Európska rada pre bezpečnosť v doprave vo svojom vyhlásení.
Ecomoto, Ecomoto.sk, Eú, Európska Komisia, Európska Rada, Európska Únia, Headline, Legislatíva, Maximálna Rýchlosť, Parlament, Zákon
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia