Zo štúdie vyplýva rast oblasti elektrickej mobility: približne 80 % respondentov v Nemecku chce v nasledujúcich piatich rokoch prejsť na elektrické vozidlo
**Celkom 80 % vodičov prémiových vozidiel v Nemecku chce v nasledujúcich piatich rokoch prejsť na elektrické vozidlo.** Väčšina z nich (66 %) by chcela svoje vozidlo nadobudnúť prostredníctvom tradičných finančných produktov, nie priamou kúpou. Tento výsledok vyplýva z aktuálnej ankety Kantar z poverenia Mercedes-Benz Mobility, **ktorej sa zúčastnilo viac ako 2 500 vodičov v Nemecku, USA a Číne bez ohľadu na značku.** Poskytovateľom finančných služieb a služieb mobility tým prináleží hlavná úloha na ceste za elektrickou mobilitou. Vo všetkých krajinách sú preferovanými partnermi pri prechode na elektromobil poskytovatelia finančných služieb výrobcu (celkovo: 73 %; Nemecko: 81 %; USA: 74 %, Čína: 64 %). Aj digitálne ponuky sa tešia rastúcej obľube: online kontakt s poskytovateľom má čoraz väčší význam a väčšina respondentov ho medzičasom považuje za rovnako dôležitý aspekt ako osobný kontakt. Väčšia otvorenosť voči smart spôsobom platby vo vozidle (In-Car-Payment) sa momentálne prejavuje v Číne (46 %). Potenciálni používatelia služby v tom vidia jasnú konkurenčnú výhodu poskytovateľa voči iným účastníkom trhu. **Podľa štúdie je najobľúbenejším nástrojom v oblasti finančných služieb aj naďalej financovanie prostredníctvom tradičných finančných produktov (46 %),** po ktorom nasledujú krátkodobé prenájmy a operatívny lízing vozidiel. 45 % respondentov okrem toho uviedlo, že poskytovatelia finančných služieb výrobcu („captives“) zohrávajú veľkú alebo veľmi veľkú rolu pri rozhodovaní o tom, či ostanú verní značke.
*„U používateľov vozidiel pozorujeme jasný posun k elektrickej mobilite a túžbu po väčšej finančnej slobode. Štúdia tak potvrdzuje našu stratégiu: flexibilnými možnosťami financovania chceme vydláždiť cestu k ekologickej mobilite,“* uviedol Franz Reiner, predseda predstavenstva Mercedes-Benz Mobility AG. *„Digitálne predajné kanály pritom plnia čoraz dôležitejšiu úlohu, osobné poradenstvo zostáva však aj napriek tomu dôležité. Už niekoľko rokov posilňujeme digitalizáciu našej ponuky a integráciu digitálnych a fyzických kontaktných miest pre zákazníkov Mercedes-Benz Mobility, a tak našim zákazníkom poskytujeme ničím nerušený zážitok a komplexné služby vo všetkých odbytových kanáloch.“
Peter Zieringer, vedúci oddelenia pre vzťahy so zákazníkmi a člen predstavenstva Mercedes-Benz Mobility AG, zodpovedný za predaj a marketing, dodal: *„Štúdia ukazuje, že poskytovatelia finančných služieb zohrávajú centrálnu rolu pri výbere značky vozidla. Z pohľadu zákazníka sú výrobcovia vozidiel a ich poskytovatelia finančných služieb výrazne prepojení. Rozhodujúcim faktorom úspechu je integrovaný zážitok zákazníka. Mercedes-Benz Mobility intenzívne spolupracuje s automobilovou značkou na vytváraní takýchto výnimočných skúseností zákazníka.“*
### VZŤAH K FINANCOVANIU Zo všetkých respondentov by 46 % využilo na obstaranie ďalšieho vozidla financovanie prostredníctvom tradičných finančných produktov. Ďalšie miesta obsadili modely krátkodobého prenájmu (32 %) a operatívny lízing (26 %). Najmä používatelia, ktorí už svoje aktuálne vozidlo získali prostredníctvom financovania tradičnými finančnými produktami alebo operatívnym lízingom, by sa aj pri svojom ďalšom vozidle rozhodli pre financovanie prostredníctvom tradičných finančných produktov.
**Zákazníci v Nemecku a v USA, ktorí svoje vozidlo nadobudli priamou kúpou, sa aj pri ďalšom vozidle prikláňajú k priamej kúpe.** V Číne sa zákazníci, ktorí si vozidlo kúpili priamou kúpou, sa zdajú byť otvorenejší iným možnostiam financovania: ochota prejsť z priamej kúpy vozidla na financovanie prostredníctvom tradičných finančných produktov alebo služieb krátkodobých prenájmov v automobilovom priemysle sa tu prejavuje najvýraznejšie. V každom prípade by si 48 %, príp. 51 % respondentov v Číne vedelo predstaviť, že by pri zaobstarávaní svojho ďalšieho vozidla veľmi pravdepodobne alebo rozhodne prešli na financovanie prostredníctvom tradičných finančných produktov alebo model krátkodobého prenájmu.
V Nemecku je táto ochota momentálne na nízkej úrovni: 18 % (financovanie prostredníctvom tradičných finančných produktov) a 21 % (krátkodobý prenájom).
### PRIEBEH ANKETY
**Globálne trendy v automobilových a finančných službách je trhová štúdia,** ktorá opakovane skúma, čo zákazníci očakávajú od súčasných poskytovateľov služieb mobility vo vzťahu k finančným produktom a procesom kúpy, a to, ako finančné služby ovplyvňujú kúpu vozidla. Prvýkrát ju v roku 2022 vypracoval inštitút pre prieskum trhu Kantar z poverenia Mercedes-Benz Mobility. Celkom 2 605 osôb v Nemecku, USA a Číne sa v rámci štúdie v období od januára do februára tohto roka zúčastnilo online ankety, ktorá zahŕňala 36 uzavretých otázok a dve otvorené otázky. **Inštitút Kantar do ankety zahrnul vodičov prémiových vozidiel rozličných značiek,** ktorí svoje súčasné vozidlo nadobudli buď prostredníctvom finančného produktu (financovanie prostredníctvom tradičných finančných produktov, operatívny lízing), alebo priamou kúpou.
Inzercia
Inzercia
AUTOVINY.SK » Aktuality » PRIESKUM: Až 80 % Nemcov chce v najbližších 5 rokoch prejsť na elektrické vozidlo, tvrdia najnovšie výsledky
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!