Číňania spustili ofenzívu! Za našimi hranicami vyrastie závod na výrobu futuristickej technológie pre elektromobily

Maďarský závod bude vyvíjať a vyrábať technologické produkty ako sú stanice na výmenu batérií, ktoré budú slúžiť európskym používateľom.
Vydané  Text: 
Čínsky výrobca elektrických áut Nio **plánuje v rámci expanzie otvoriť svoj prvý zahraničný závod na výrobu produktov pre európsky trh.** Závod v Pešti **má vyvíjať a vyrábať „swapovacie“ stanice na výmenu batérií,** ktoré budú slúžiť európskym zákazníkom, uviedla spoločnosť Nio vo vyhlásení v piatok. Nio urýchli výstavbu staníc na výmenu batérií v Európe s cieľom rozšíriť predaj svojich áut v krajinách vrátane Nemecka, Holandska, Švédska a Dánska v druhom polroku. Na hlavných diaľničných úsekoch si tak budú môcť majitelia elektromobilov nechať vymeniť prázdnu batériu za plne nabitú, celý proces by mal pritom trvať menej než 5 minút. Podobné stanice už automobilka Nio prevádzkuje v domácej Číne, pričom od konca roku 2018 bolo takýmto spôsobom vymenených viac než 2 000 000 batérií. S ohľadom na relatívne malú veľkosť automobilky a obmedzený počet vyrobených vozidiel ide o veľmi zaujímavé číslo a dôkaz, že o stanice na rýchlu výmenu batérií majú majitelia elektromobilov záujem.
Minulý október spoločnosť Nio začala s dovážaním vlastných elektromobilov do Nórska v rámci prvého kroku expanzie do Európy. **Do konca roka 2022 tak plánuje v Nórsku nainštalovať 20 staníc na výmenu batérií práve v spolupráci so spoločnosťou Shell.** Ropná spoločnosť tiež umožní používateľom elektrických vozidiel Nio v Európe pristupovať k vlastnej sieti nabíjacích staníc. Dnes už v Nórsku predáva svoju vlajkovú loď SUV ES8 a otvorila tiež moderný showroom priamo v centre mesta Oslo, kde značka ponúka svoje popredajné služby s predvádzacími miestnosťami. **Ani zďaleka však nejde o prvú automobilku z Číny, ktorá má ambíciu pôsobiť v Európe.** Nejaký ten piatok môžeme na starom kontinente vidieť čínske MG, ktoré tento rok prichádza aj na slovenský trh. Pomerne známy je tiež čínsky výrobca autobusov a taxíkov BYD či automobilka Dongfeng, ktorá minulý rok začala prevádzkovať dovoz áut pre krajiny V4.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia