Vydieranie? Tesla majiteľovi v servise „uzamkla“ až tretinu dojazdu a účtuje si 4 400 € za sprístupnenie

Autá sú čoraz častejšie pripojené na internet. Automobilky v tom vidia nový spôsob, ako od zákazníkov získať peniaze.
Vydané  Text: 
Tesla si od zákazníkov pýta až 4 500 dolárov (4 400 eur) za odomknutie tretiny dojazdu v batérii, ktorú majú vo svojom aute už nainštalovanú. Tesla totiž vedome predávala Model S so softvérovo uzamknutými batériami. Zatiaľ čo v aute bola vždy nainštalovaná až 60 kWh batéria, spoločnosť **Tesla prezentovala zákazníkom, že ide len o 40 kWh verziu, aby od nich mohla neskôr žiadať peniaze za odomknutie.** Tento scenár nám nápadne pripomína nedávny pokus BMW spoplatňovať vyhrievanie sedadiel, ktoré sa v autách nachádza už z výroby. ### ŠETRENIE NÁKLADOV Samozrejme, za všetkým môžeme hľadať šetrenie nákladov vo výrobe. **Aby automobilka nemusela vyrábať niekoľko rôznych druhov batérií, rozhodla softvérovo obmedziť časť kapacity 60 kWh batérie zákazníkom, ktorí mali záujem o model s nižším dojazdom.** Najnovší prípad sa týka jazdeného Modelu S, ktorý vyšiel z fabriky s nainštalovanou 60 kWh batériou, neskôr však došlo k originálnej výmene za akumulátor s väčšou kapacitou 90 kWh. Naposledy však majiteľovi pri návšteve servisného strediska Tesla „iniciatívne“ a bez akéhokoľvek vysvetlenia uzamkla až 130 kilometrov dojazdu. Akonáhle si túto zmenu majiteľ všimol, pokúsil sa Tesle vysvetliť, že za svoju 90 kWh batériu v minulosti riadne zaplatil, **na čo mu servisné stredisko poslalo ponuku v hodnote 4 500 dolárov za opätovné odomknutie batérie.** Očividne sa však jednalo o neoprávnený zásah zo strany servisu, pričom snahu o získanie dodatočných 4 500 dolárov od majiteľa možno pokojne označiť za vydieranie. Pochopiteľne, majiteľ Modelu S zverejnil tento príbeh na sociálnej sieti, čo zaujalo aj samotnú automobilku Tesla. Tá mu po tlaku verejnosti prisľúbila okamžitú nápravu situácie.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia