Hyundai je čoraz odvážnejší: po modeli IONIQ 6 ukázal ohromujúci vodíkový N Vision 74 inšpirovaný niekdajším Pony Coupe

To, čo v tomto období predvádza Hyundai, je vskutku nevídané. Chce si tak zaistiť imidž pokrokovej automobilky, ktorá nezabúda ani na svoju históriu.
Vydané  Text: 
Keď sme prvýkrát videli Hyundai IONIQ 5 na fotkách a potom na vlastné oči, boli sme nadšení. Výrobca v tomto modeli v ideálnej miere skĺbil moderný dizajn automobilov s akýmsi retro imidžom, výsledkom ktorého je nápadný elektromobil s rázvorom tri metre a proporciami, ktoré z neho nerobia ani hatchback, ani SUV, ale niečo medzi nimi. Nie je to len vzhľad, čo na modeli Ioniq 5 osloví, pretože exceluje aj v jazdných vlastnostiach a vybavenosti interiéru, čo očakávame aj v pripravovanom ďalšom elektromobile od Hyundai s názvom Ioniq 6. Napriek tomu, že už o Ioniq 6 vieme nejaký čas, doteraz sme sa stretávali skôr s vizualizáciami, ktoré boli špekuláciami. Nedávno však juhokórejský výrobca odprezentoval **[oficiálnu podobu modelu IONIQ 6](https://www.autoviny.sk/novinky/123810/mame-prve-fotografie-hyundai-ioniq-6-inspiraciou-sa-stal-retrofuturizmus)** a my zažívame Déjà vu (fotky sú v galérii hore).Ten pocit z prvého zhliadnutia IONIQ 5 sa teraz dostavil tiež a dokonca šestka posúva retro charakter na novú úroveň. Výrobca pritom uvádza, že každý z jeho nových automobilov bude dizajnovo jedinečný, čo zastrešil stratégiou s názvom **Hyundai Look**. Hyundai tento dizajnový princíp interpretuje ako **estetiku streamlinera** a poukazuje nielen na to, že ponúka funkčnú estetiku s dôrazom na aerodynamiku (koeficient odporu vzduchu je len 0,21), pričom je postavený na dizajnovom koncepte „Etickej jedinečnosti“. Udržateľné materiály použité vo vozidle odrážajú záväzok značky k hodnotám čistej mobility, tvrdí výrobca. Nepochybne aj tento detail bude zohrávať jeden z kľúčových argumentov pri kúpe u určitého spektra zákazníkov. ### Hyundai N Vision 74 Vody, ktoré rozvíril IONIQ 6, ešte stále neustali a už tu máme ďalší model, ktorý nemožno označiť inak ako ohromujúci. **Hyundai N Vision 74** je koncepčný automobil a pokračovateľ konceptu Pony Coupe z roku 1974. Nástupca prichádza po neuveriteľných 48 rokov a o to je pôsobivejšie, že vyzerá takmer rovnako. Aj takto demonštruje nadčasovosť svojich niekdajších autodizajnov, hoci bolo obdobie, kedy veľmi pekné autá nevyrábal. To je už za nami a **dnes si Hyundai buduje reputáciu dizajnovej značky áut**, ktorá nemá ďaleko k prémii a vyniká technologickou výbavou. [GALLERY id=32332] **Pôvodný koncept Hyundai Pony Coupe** (fotky sú v galérii) navrhol taliansky dizajnér **Giorgetto Giugiaro**, aby bol koncepčne čistý a nadčasový. Od svojho prvého vystúpenia na autosalóne v Turíne v roku 1974 sa stal ikonou značky pre svoj dizajn, ktorý zdôrazňuje použitie geometrických línií podobných Origami, ktoré vytvárajú výrazný vizuálny dojem. Pony Coupe bol koncepčný automobil a hoci to nedotiahol k sériovej výrobe, má význam ako výkladná skriňa dizajnu, ktorá má jasne demonštrovať ducha značky Hyundai. Aspoň tak to interpretuje on sám na svojich zahraničných webových stránkach. Moderná interpretácia modelu tak nepriniesla dramatické zmeny dizajnu, skôr naopak – úctivo na ňom stavia a vylepšuje skôr len detaily, aby boli atraktívne pre súčasnú generáciu motoristov. Vpredu je napríklad svetelný LED podpis známy z IONIQ 5, podobnú grafickú schému používajú aj zadné svetlomety a interiér nám výrobca neodhaľuje vôbec. S dĺžkou 4 952 mm, šírkou 1 995 mm a výškou 1 331 mm s rázvorom 2 905 mm a elektrickým pohonom bez batérie ide o **vysokovýkonné vozidlo s vodíkovými palivovými článkami od Hyundai N**. **Nie je to však prvýkrát, čo sa N zaoberá technológiou palivových článkov FCEV**. N Vision 74 je tiež inšpirovaný koncepčným vozidlom **Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo**, ktoré bolo predstavené v roku 2015 pri uvedení značky N na predstavenie budúcnosti vysokého výkonu na báze vodíka. Práve v roku 2015 bola založená športová divízia N. ### Hyundai RN22e Aby to toho nebolo málo, spoločne s konceptom N Vision 74 značka zároveň odhalila aj koncepčný automobil Hyundai RN22e, čo je vykonnostná verzia práve predstaveného sériového elektromobilu IONIQ 6. [GALLERY id=32333] RN22e s dĺžkou 4 915 mm, šírkou 2 023 mm a výškou 1 479 mm s rázvorom 2 950 mm využíva platformu e-GMP určenú pre elektromobily a má z nej ťažiť maximum v prospech športového zážitku. Vizuál je atraktívny, uvidíme teda, kedy sa objaví v predaji ako HYUNDAI IONIQ 6 N tak, ako sme pred zopár dňami spoznali HYUNDAI IONIQ 5 N. Podrobnosti o výkone či dostupnosti však zatiaľ k dispozícii nemáme.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia