Takto vyzerá narýchlo spustená parkovacia politika v Bratislave! Chýbajú automaty, turisti sú zmätení a nefungujú ani platby cez SMS
Niektoré veci nás zaskočili.
Vydané Text: Peter Orosz
### LEN V SLOVENSKOM JAZYKU
Ako sme už naznačili, značkám chýba základné označenie v podobe veľkého písmena „P“ s hodinami, ktoré univerzálne označuje platené parkovanie. Nejde však o jediný problém. Text je dostupný výhradne v slovenskom jazyku, čo motoristom zo zahraničia môže zásadne skomplikovať život. **Bez univerzálneho symbolu alebo akéhokoľvek prekladu je šanca, že si turista informáciu o platenej zóne všimne, takmer nulová.**
Dodatočná výhrada smeruje k zvolenému fontu. Ten je síce moderný, avšak z diaľky slabo čitateľný. **Rozhodne nepatríme ku skupine slabozrakým, napriek tomu sme mali problém odčítať informácie z vysoko položenej tabule.** Písmo je jednoducho príliš tenké a malé na to, aby sa čítalo pohodlne.
### PROBLÉM ZAPLATIŤ
Mesto stihlo spoplatnené parkovanie spustiť ešte predtým, než firma stihla dodať parkovacie automaty. Na mieste sme našli len stĺp s visiacim káblom a označením „Parkomat“. **Ich nedostatok v súčasnosti mesto nahradzuje osobami, ktorí v reflexných vestách vyberajú parkovné priamo na ulici.** Sami sme si ich prítomnosť spočiatku nevšimli, až cestou naspäť sme asistenta s terminálom našli na druhej strane ulice.
Pochopiteľne, zamestnávať fyzické osoby na to, aby celý deň vyberali na ulici parkovné, nie je lacnou záležitosťou. Ako vodič ich častokrát musíte hľadať na vedľajších uliciach, pričom nie vždy sú k dispozícii priamo pri značke parkomatu. Dôvod je pochopiteľný, na slnku je teplo. **Od zaparkovania po úspešné zaplatenie tak budete v niektorých prípadoch potrebovať aj 15 minút,** čo nie je málo. Samotná vzdialenosť od nášho auta k parkovaciemu automatu predstavovala takmer 200 metrov.
### NA SMS ZABUDNITE
Primátor hlavného mesta, **Matúš Vallo, sa v podcaste Pod lampou zo 6. júla vyjadril, že platba cez SMS zatiaľ nie je k dispozícii.** Vedenie mesta v súčasnosti zbiera spätnú väzbu a pripravuje vylepšenia, ktoré budú od septembra postupne zavádzané do praxe.
Platba za parkovanie cez SMS však rozhodne nie je revolučnou novinkou a mala byť k dispozícii od začiatku. Obzvlášť v prípade, keď mesto nemá zabezpečené ani fyzické parkovacie automaty a motoristi musia na ulici hľadať buď špeciálneho asistenta, alebo zaplatiť vo vybraných prevádzkach (obchodoch) v rezidentskej zóne.
### NEMOHLO MESTO POČKAŤ?
Je očividné, že mesto nebolo technicky pripravené naplno spustiť rezidentské parkovanie v nových oblastiach. **Otázkou zostáva, či nebolo rozumnejšie niekoľko mesiacov počkať, a to aspoň do príchodu parkovacích automatov.**
Systém vyberania parkovného prostredníctvom brigádnikov v uliciach nepovažujeme za efektívny a zle označené tabule v slovenskom jazyku budú pre cudzincov ťažkým orieškom. **Veríme však, že aj náš odkaz mestu pomôže situáciu v najbližších mesiacoch zlepšiť tak, aby bolo parkovanie v Bratislave skutočne jednoduchšie, zrozumiteľnejšie a dostupnejšie pre všetkých.**
Bratislava, Headline, Hlavné Mesto, Názor, Paas, Parkomat, Parkovací Asistent, Parkovacia Politika, Rezidentské Parkovanie
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia