Škandinávska automobilka Volvo je v posledných týždňoch medzi Slovákmi známa predovšetkým novou investíciou, ktorá je smerovaná na východ našej krajiny. Má ísť o továreň na výrobu elektromobilov. Práve sektor elektrickej mobility sa javí ako jablko sváru, pre ktoré sa Volvo rozhodlo ukončiť svoju činnosť v [Európskej asociácii výrobcov automobilov (ACEA)](https://www.acea.auto). Chce totiž odvážnejšie vízie a ciele.
Volvo chce byť v najbližších rokoch jedným z globálnych lídrov v oblasti elektromobility. Svoje ciele si pritom stanovilo pomerne odvážne. **Automobilka má v pláne predávať po roku 2030 už len výhradne elektrické autá**. Možno by sa mohlo zdať, že zámer výrobcu sa zhoduje so zámerom Európskej únie a ACEA. Opak je však pravdou. **Volvo údajne vystupuje z ACEA jej kvôli chabým plánom v oblasti elektromobility**. Konkrétne má ísť o málo ambiciózne videnie budúcnosti.
Ministerstvo hospodárstva SR oficiálne potvrdilo zámer švédskej automobilky vyrábať nové modely na Slovensku.
### Volvo chce rýchlejší prechod na elektromobilitu
ACEA totiž patrí medzi najvýznamnejšie agentúry na starom kontinente a zastrešuje až 16 výrobcov z odvetvia automobilového priemyslu. Toto združenie má zároveň za úlohu bojovať za legislatívne predpisy, ktoré by presne spĺňali očakávania všetkých automobiliek a zároveň by im dokázali pomôcť k naplneniu európskych cieľov. **Problémom je však to, že ACEA bola pri voľbe oficiálneho ukončenia predaja spaľovacích áut príliš benevolentná**. Rok 2035, ktorý je zatiaľ predbežne schválený ako finálny rok predaja klasických áut, sa Volvu zdá príliš neskoro.
**Samotná ACEA pritom argumentuje tým, že momentálne je pomerne zložité predpovedať situáciu na trhu po roku 2030**. Z toho dôvodu bola potreba posunúť zákaz predaja klasických áut až do polovice nasledujúcej dekády. Na druhú stranu Volvo argumentuje odlišnou stratégiou udržateľnej mobility. **Podľa slov zástupcov automobilky sa plány ACEA nezhodujú s ich, a tým pádom nie je možné ďalšie zotrvanie značky v tejto organizácii**.
[Zaujímavosťou je, že plány Volva na odchod z ACEA prichádzajú len necelý mesiac po tom, čo sa k podobnému kroku odhodlal koncern Stellantis](https://www.reuters.com/business/autos-transportation/stellantis-leave-acea-auto-manufacturers-association-by-year-end-2022-06-13/). Štvrtý najväčší automobilový koncern na svete argumentoval podobným tvrdením. Jeho plány sú však ešte odvážnejšie. Kompletne elektrickú ponuku nových vozidiel plánuje mať ešte skôr než výrobca zo Švédska.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Ďalšia automobilka urobila razantný krok. Kvôli chabým európskym cieľom ohľadom elektromobility opúšťa združenie výrobcov automobilov.
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.