Slovákov vyšťavili vysoké ceny paliva, jazdené hybridy a elektromobily začali raketovo stúpať
Minulý rok bolo v celej SR v ponuke 1100 ojazdených elektromobilov a viac ako tri tisíc hybridov.
Vydané Text: Peter Orosz
### DRAHÉ JAZDENKY
Elektrické vozidlá, ktoré sa objavujú v inzertnej ponuke na celom slovenskom trhu, sú zväčša do troch rokov veku. **Do začiatku covidovej pandémie sa ich vek pohyboval okolo 3 a pol roku a veľa ich bolo pôvodom zo zahraničia.**
Dnes sú to vyložene zánovné jazdené autá do troch rokov a tuzemského pôvodu. Často ide o predvádzacie vozidlá, prípadne autá z firemných fleetov, ktoré sa snažia o ekologický prístup v prevádzke svojho autoparku. **Počet hybridných modelov v ponuke na tuzemskom inzertnom trhu je v súčasnosti trojnásobný oproti plne elektrickým autám,** v minulom roku to bol takmer dva a pol násobok.
Cenovo sú hybridné modely medzi ojazdenými autami v ponuke dostupnejšie než čisté elektro**mobily. Oproti elektromobilom je najčastejšia obstarávacia cena približne o štvrtinu nižšia. Rovnako ako u elektromobilov sú hybridy najčastejšie ponúkané zánovné autá, s nájazdom okolo 27 000 kilometrov a vo veku medzi dvoma a tromi rokmi.**
Najviac z elektromobilov bolo tento rok modelov BMW i3, nasledovali Tesla S, Nissan Leaf, na štvrtom a piatom mieste sú Tesla 3 a Renault Zoe. U hybridov dominuje Toyota C-HR, pričom medzi TOP 10 hybridnými vozidlami je tento rok až 7 modelov Toyoty, dva modely zastupujú cenovo zaujímavé autá Suzuki a na desiatom mieste je Hyundai Ionic.
Samotná spoločnosť AURES Holdings má v súčasnej dobe vo firemnej flotile, ktorá má spolu vyše 1 800 áut, 50 vozidiel, ktoré sú buď plne elektrické alebo hybridné a čaká sa na dodanie ďalších takýchto už objednaných vozidiel. *„V rámci našej skupinovej ESG stratégie chceme, aby do roku 2025 bolo aspoň 40 % firemných vozidiel hybridných alebo plne elektrických,“* dodáva Petr Vaněček.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia