NOVÝ PEUGEOT 408: Čakali sme veľa, aj tak sme prekvapení
Tí, ktorí uvažovali nad kúpou modelu 508, budú mať teraz dilemu. Video je na konci článku.
Vydané Text: Erik Stríž
# Peugeot 408 (2023)
Formálne nový Peugeot 408 prichádza v novej generácii po 13 rokoch, ale je to trocha komplikované. Dong Feng Peugeot 408 (2011) bol vytvorený pre čínsky trh, u nás sme sa stretávali (a stále sa stretávame) s Peugeotom 407 (2009), ktorý dnes môžete kúpiť za ceny od 2 000 do 4 000 eur ako kombi aj sedan, v nafte aj benzíne.
Je teda nová 408 je pokračovateľom modelu 407, avšak s odlišným charakterom aj podstatne modernejšou technikou? Zatiaľ čo model 407 bol dostupný vo viacerých karosárskych vyhotoveniach, nový 408 bude zrejme iba jeden – a všetkým dokopy. Nie je to výnimočné, že automobilky oživujú staršie modely áut a celkom ich prepracujú, veď pozrite sa na [Ford Puma](https://www.autoviny.sk/novinky/120685/ford-na-trh-uvadza-model-puma-vieme-o-nom-vsetko). Uvažujme o 408 radšej ako o celkom sebestačnom modeli, ktorý začína písať svoju históriu práve teraz.
**Fastback má rozmery 4 687 x 1 848 x 1 478 mm a rázvor 2 787 metra**, čím sa stavia na hranicu segmentu C. Rozchody kolies sú široké, merajú 1 599 mm vpredu a 1 604 mm vzadu, priemer diskov sa bude pohybovať v rozpätí 17 až 20 palcov. Napriek solídnym rozmerom má byť vozidlo typické dobrou ovládateľnosťou v meste s polomerom otáčania 11,18 metra.
Batožinový priestor má **východiskovú kapacitu 536 litrov**, po sklopení zadných sedadiel sa sprístupní nákladný priestor s kapacitou 1 611 litrov a v porovnaní s takým modelom 308 majú mať zadní pasažieri viac priestoru na nohy.
Pokiaľ ide o prednú časť interiéru, podľa dostupných fotografií sa stretávame s klasickým novým Peugeotom, teda aj novinka bude ťažiť z dizajnu **Peugeot i-Cockpit**, 3D prístrojového panela, vysokej stredovej konzoly a členitého dizajnu.
Na dnešné pomery je stredový displej s infotainmentom umiestnený pomerne nízko, má pritom uhlopriečku až 10 palcov. Výrobca zdôrazňuje, že to nebudú len dotykové displeje, čím bude možné infotainment ovládať, vraj vodič bude používať aj hlasového asistenta. Uvidíme, či raz bude rozumieť aj slovenčine…
### Peugeot 408 – Motorizácie
Automobil ponúkne spočiatku iba **tri verzie pohonu**, všetky primárne benzínové a v dvoch prípadoch elektrifikované. Plug-in hybrid by mohol byť silným hráčom na troch, keďže sa v jeho konfigurácii vyskytuje aj štvorvalcový benzínový agregát, zatiaľ čo základom bude iba trojvalec PureTech.
Pre Peugeot je typické, že namiesto označenia plug-in hybrid alebo PHEV používa vo svojej nomenklatúre iba slovo HYBRID, preto vedzte, že dve nižšie nižšie zmienené „hybridy“ sú v skutočnosti nabíjateľné káblom a ponúknu dojazd na úrovni asi 50 km. Zatiaľ však nie sú k dispozícii homologizované dojazdy.
* **1.2 PureTech 130**: 1,2-litrový trojvalec Euro 6.4, 95 kW (130 koní), predný pohon
* **HYBRID 180 e-EAT8**: 1,6-litrový štvorvalec 132 kW (180 koní) + elektromotor 81 kW (batéria 12,4 kWh), predný pohon
* **HYBRID 225 e-EAT8**: 1,6-litrový štvorvalec 165 kW(225 koní) + elektromotor 81 kW (batéria 12,4 kWh), predný pohon
Napriek tomu, že vozdilo má byť v predaji výhradne s automatickou prevodovkou, bude aj v nej ponúkať možnosť manuálneho radenia prevodových stupňov a v závislosti od motorizácie budú k dispozícii viaceré jazdné režimy (Electric, Eco, Hybrid, Normal a Sport).
Peugeot poskytuje na trakčný akumulátor s kapacitou 12,4 kWh záruku na 8 rokov alebo 160 000 km, respektíve počas tejto doby garantuje, že kapacita neklesne na menej ako 70 % z nominálnej kapacity.
### Cena a dostupnosť
Nový Peugeot 408 sa dostane do showroomov začiatkom roka 2023 a bude sa predávať nielen v Európe. Najprv sa bude vyrábať pre európsky trh vo výrobnom závode v Mulhouse vo Francúzsku a následne v továrni v Chengdu v Číne pre miestny trh.
Pokiaľ ide o ceny, tie zatiaľ Peugeot neupresňuje, predpokladá sa však, že bude hierarchicky zapadať medzi aktuálne modely 308 SW (22 690 €) a 3008 (32 990 €). To by znamenalo slovenské ceny na úrovni okolo 28- či 30-tisíc eur. Ako sa však do začiatku roka 2023 vyvinie trh, môžeme iba predpokladať, preto odhad ceny nemôže byť stávkou na istotu.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia