TOP 5 najzávažnejších chýb pri používaní klimatizácie! Toto nikdy nerobte

Častokrát stačí použiť len zdravý sedliacky rozum. Napriek tomu sa stretávame s chybami, ktoré robia motoristi pri používaní klimatizácie v aute.
Vydané  Text: 
**Vývoj klimatizácie pre jednotlivý model môže trvať až tri roky.** Tento čas konštruktéri využívajú na štúdium geometrie výduchov a mriežok v trojrozmernom (3D) zobrazení a robia virtuálne simulácie aby zmapovali prúdenie vzduchu v kabíne automobilu. Napriek tomu ľudia stále robia chyby pri používaní klimatizácie. **Uvádzame päť najčastejších a k tomu niekoľko tipov ako lepšie využívať klimatizáciu:** ### 1. Plný výkon hneď po nastúpení** V lete môže teplota v kabíne automobilu zaparkovanom na slnku dosiahnuť až 60 stupňov Celzia. Táto teplota sa dá pomerne rýchlo znížiť na 25 stupňov pri dodržaní niekoľkých jednoduchých pravidiel. Jednou z najčastejších chýb je však zapnutie klimatizácie na plný výkon. *„Otvorte dvere a spustite okná na minútu pred zapnutím klimatizácie“* znie prvé odporúčanie, ktoré dáva Ángel Suárez, inžinier technického centra SEAT. Týmto jednoduchým spôsobom môžete *„prirodzene znížiť teplotu v interiéri.“* Keď je automobil vyvetraný, môžete nastúpiť do vozidla, zavrieť dvere a okná a zapnúť klimatizáciu. ### 2. Recirkulácia vzduchu To je ďalšia tradičná chyba, ktorú ľudia robia, pretože zapnutá recirkulácia *„spôsobuje zahmlievanie okien.“* Namiesto toho Suárez odporúča jazdu s aktivovaným režimom Auto, keď *„rozdelenie vzduchu systém reguluje rovnomernejšie a efektívnejšie.“* ### 3. Vypnutá klimatizácia v zime Podľa toho, kde sa v Európe nachádzate, môže byť ráno aj v lete chladné. Napriek tomu je užitočné *„zapnúť klimatizáciu aj keď je teplota nastavená na vyššiu hodnotu ako je vonku“* aby ste zabránili zahmlievaniu okien keď sa vonkajšia teplota začne pomaly zvyšovať. ### 4.Nesprávne nastavenie výduchov Na dosiahnutie rovnomernej distribúcie vzduchu *„mriežky výduchov majú byť nastavené dohora, nie na tváre ľudí.“* S takýmto nastavením vzduch prúdi okolo interiéru a dosahuje rovnomerne každého pasažiera. ### 5. Údržba Rovnako ako motorový olej alebo brzdová kvapalina aj klimatizačná sústava automobilu potrebuje špecifickú údržbu. Odporúča sa vymeniť peľový a prachový filter každých 15 000 až 20 000 kilometrov *„aby sa zabránilo zníženiu prietoku vzduchu a intenzity,“* dodáva Ángel Suárez. Je dôležité nepodceňovať vplyv teploty pri jazde v lete. Podľa experta teplota 35°C spôsobuje, že vodič reaguje o 20 % pomalšie ako pri teplote 25°C. To je podobný efekt ako akoby vodič jazdil s 0,5 promile alkoholu v krvi. Preto je dôležité udržiavať kabínu posádky chladnú a dobre vetranú.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia