OFICIÁLNE: SUV sú najpredávanejším typom jazdených vozidiel!

Od januára sa znížil dopyt po dieselových ojazdených vozidlách z 56 % na necelých 53 %, naopak razantne stúpol záujem o autá s automatickou prevodovkou
Vydané  Text: 
Tri mesiace od vypuknutia vojny na Ukrajine sa kríza na európskom automobilovom trhu ešte viac prehĺbila. Zmenila sa tiež štruktúra dopytu aj ponuky vozidiel. **Na trhu s jazdenými vozidlami klesol záujem predovšetkým o dieselové automobily, ktorých sa predáva už menej ako 53 %.** Dopyt po ojazdených autách ale celkovo rastie. *„Každá kríza na trhu ovplyvní nákupné správanie sa zákazníkov. Vojna na Ukrajine s trhom značne zamávala, a to v prípade dopytu, ako aj na strane ponuky. Zdraženie palív znížilo dopyt po dieselových automobiloch, ktoré si ešte v januári kupovalo 56 % našich zákazníkov. Teraz v máji to nie je ani 53 %. Ponuka dieselových ojazdených vozidiel na slovenskom trhu naopak rastie na úkor žiadanejších benzínových,“* uviedol Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ skupiny AURES Holdings.
### SUV DOMINUJÚ Zmeny nastali aj v prípade nákupu jednotlivých typov karosérie. Vôbec prvýkrát je najpredávanejším typom SUV, ktorých sa v máji predalo už 28 %. *„Už so začiatkom pandémie koronavírusu začal rásť dopyt po vozidlách s väčším batožinovým priestorom. Preto tiež variant kombi prvýkrát zosadil z prvej priečky obľúbenosti dlhodobo dominujúce hatchbacky už v roku 2020. Tento rok v apríli sa prvýkrát stali najpredávanejšími modely SUV, ktoré zákazníci vnímajú ako všestrannejšie než podobne priestranné vozidlá kombi,“* doplnil Petr Vaněček.
### POPULÁRNY AUTOMAT Zásadnou zmenou prešiel aj predaj automobilov podľa typu prevodovky. Aj napriek tomu, že záujem o automatickú prevodovku od začiatku pandémie kontinuálne rastie, s nástupom vojny na Ukrajine sa dopyt zvýšil ešte viac. Tento rok v máji sa predalo takmer 42 % áut s automatom, pričom v januári ich bolo len 38,5 %. V roku 2016 to bolo dokonca len 26 %. **Naopak, napríklad predaje automobilov s náhonom na všetky štyri kolesá stagnujú.** V máji sa týchto áut predalo 20 %, v januári to bolo 21 %. *„Zákazníci čím ďalej tým viac preferujú nielen priestrannosť vozidla, ale tiež pohodlie, praktickosť a taktiež zohľadňujú prevádzkové náklady,“* uzatvoril Petr Vaněček.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia