Nový Mercedes-Benz GLC je opäť o krok bližšie k najluxusnejším autám na trhu. Auto so sebou prináša najmodernejšiu techniku a spolieha sa výhradne na elektrifikované motory.
* **Mercedes-Benz predsavil nový model GLC.**
* **Berie si inšpiráciu z najluxusnejšej triedy S a spája ju s najobľúbenejším SUV značky.**
* **Pod kapotou má nový Mercedes-Benz GLC výhradne elektrifikované motorizácie.**
* **Prináša prepracovaný podvozok a plug-in hybridy už v základe dostanú technológiu AIRMATIC.**
* **Po [úplne novej triede T](https://www.autoviny.sk/novinky/123629/na-taketo-auto-sme-cakali-mercedes-ma-nove-vyslovene-rodinne-auto-trieda-t-vsak-oslovi-kazdeho) je to už druhá kľúčová premiéra Mercedes-Benz v krátkom čase.**
Kategória SUV je pre mnohé automobilky aktuálne ťažiskovým bodom ich portfólia. Podobne je to aj pri Mercedes-Benz, ktorý aktuálne predstavuje úplne novú generáciu modelu GLC. Ten je jedným z najpredávanejších modelov značky a preto si na ňom s Stuttgarte dali poriadne záležať. Dynamické SUV sa vo svojej oficiálne druhej (pred príchodom aktuálneho názvoslovia sa tento model označoval ako GLK) výrazným spôsobom priblížilo triede S. Okrem toho prináša množstvo inovácií a najmodernejšiu techniku pod kapotou.
„*Prostredníctvom novej GLC prenášame úspešnú históriu do budúcnosti: 2,6 milióna zákazníkov na celom svete sa od uvedenia na trh rozhodlo pre model obľúbeného konštrukčného radu vozidiel SUV. Ako najpredávanejší model značky Mercedes Benz v posledných dvoch rokoch patrí k najdôležitejším vozidlám v našom portfóliu produktov. Som presvedčená o tom, že nová GLC s kombináciou pôžitku z dynamickej jazdy, moderného dizajnu a funkcií, ako je terénny kokpit a naša rozšírená realita MBUX pre navigáciu, očarí dobrodruhov aj rodiny,*“ uviedla Britta Seeger, členka predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, zodpovedná za odbyt.
Nový Mercedes-Benz GLC pôsobí agilne, dynamicky a prináša poriadnu dávku modernej techniky.
### Dynamický na prvý pohľad
Už prvý pohľad prezrádza, že nové GLC je jedným z člnom rodiny SUV značky Mercedes-Benz. V základe je auto dostupné s exteriérom AVANTGARDE, ktorý obsahuje bohatú ponuku chrómových doplnkov karosérie. **Mercedes-Benz si dal v prípade GLC záležať na dizajne vonkajšku a prispôsobil ho najmodernejším trendom**. V prednej časti vidíme mohutnú masku na ktorú plynule nadväzujú predné svetlomety. **Auto tak pôsobí širšie a dynamickejšie**. Zaujímavým detailom sú aj trojcípe hviezdy na grafike masky chladiča.
Na maske chladiča sa nachádza mriežka s dekorom vytvoreným z legendárnej hviezdy Mercedes-Benz.
Bočná silueta auta jednoznačne odkazuje na svojho predchodcu a k tomuto odkazu pridáva modernu. **K dispozícii sú disky kolies s rozmerom 18 až 20 palcov**, ktoré autu dodávajú prémiový športový look. Zmeny, ktoré sa udiali v zadnej časti potom odkazujú na aktuálny dizajnový jazyk značky. **Zadné skupinové svetlá majú trojuholníkový vzhľad rovnako, ako to vidíme napríklad pri triede S alebo pri menšej triede C**.
Zadné svetlá so sebou prinášajú charakteristický trojuholníkový tvar, ktorý dnes môžeme vidieť na viacerých modeloch značky.
### Zásadné zmeny na podvozku
Na zmenu dizajnu plynule odkazujú aj mierne zmeny v rozmeroch karosérie. **S dĺžkou 4 716 milimetrov je nové GLC o 60 milimetrov dlhšie, ako predchádzajúca generácia. Zároveň je aj o 4 milimetre nižšia (1 640 mm) a zachovala si rovnakú šírku 1 890 milimetrov. Podstatnejšie zmeny sa ale odohrali na nápravách. Rozchod kolies vpredu bol zväčšený medzigenerečne o 6 milimetrov (1 627 mm) a vzadu až o 23 milimetrov (1 640 mm)**. Zmena rozmerov v prospech posádky nastala na čísle milimetroch rázvoru, kde vidíme hodnotu 2 888 mm.
To však zďaleka nie sú jediné zmeny, ktoré nastali. **Celkový koeficient odporu vzduchu cW po novom dosahuje hodnotu 0,29**, čo je o 0,02 lepšie, ako predchodca. Dynamické zmeny exteriéru sú doplnené funkčnými zmenami na podvozku. **Medzi hlavné komponenty dynamiky modelu GLC patrí nová predná náprava so štyrmi ramenami a zadná náprava s priestorovým zavesením kolies uchytená na pomocnom ráme**. Už základný podvozok tak prevyšuje štandardy triedy čo sa dynamiky, agilnosti a pohodlia týka.
Minimalizovanie odporu vzduchu má výrazný dopad na spotrebu a dojazd plug-in hybridných modelov.
**Za príplatok si zákazník môže zakúpiť vzduchový podvozok AIRMATIC s meniteľnou svetlou výškou a plynulo nastaviteľným ťažným a tlačným stupňom tlmenia**. Tento podvozok bude navyše štandardnou súčasťou výbavy plug-in hybridných modelov. **Zadná náprava okrem nového uchytenia dostala aj možnosť natáčania kolies**. Tá je k dispozícii za príplatok a celkovo systém umožní natáčanie zadných kolies až o 4,5 stupňa. **Vďaka tomu je ovládanie novej GLC ešte jednoduchšie a auto je obratnejšie. Priemer otáčania sa tak zmenší o 90 centimetrov na hodnotu 10,9 metra**.
Natáčanie zadných kolies funguje podobne ako pri prémiových vozoch. Do rýchlosti 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú v protismere predných a nad túto rýchlosť sa natáčajú rovnako ako tie predné.
### Interiér najvyšších štandardov
Vonkajšie zmeny rozmerov sa logicky premietli aj do interiéru. **Objem batožinového priestoru narástol o 50 litrov, na konečnú hodnotu 600 litrov**. GLC je navyše sériovo vybavená vekom batožinového priestoru EASY-PACK, ktoré je možné ovládať jedným tlačidlom. Výraznou zmenou si prešla aj kabína. Tá je po novom odetá do najmodernejších technológií a odkazuje na triedu C a S svojim spracovaním a funkčným usporiadaním.
Dominantou interiéru je plávajúci displej infotainmentu. Ide o LCD panel, ktorý je lemovaný dekorom pripomínajúcim krídlo lietadla.
**Dominantou interiéru je voľne plávajúci displej infotainmentu s uhlopriečkou 11,9 palca**. Tento displej, rovnako ako stredová konzola, je mierne natočený smerom k vodičovi, čo uľahčuje jeho ovládanie. Ide o LCD zobrazovací panel, čo je rozdiel oproti triede S, kde sa o zobrazenie informácií postará OLED panel. **Druhý, ešte väčší, LCD panel sa nachádza pred vodičom a slúži ako digitálny prístrojový štít. Má uhlopriečku až 12,3 palca a spoločne s centrálnym displejom je lemovaný dekoratívnou lištou pripomínajúcou krídlo lietadla**.
**Zmeny sa dočkal aj dizajn výduchov klimatizácie**. Tie sú po novom oválne a pôsobia jednoduchšie a štýlovejšie. Nezabudlo sa ani na prémiové obloženie palubnej dosky, stredovej konzoly a samozrejme stropu a dverí. Za zmienku určite stojí aj príplatkový Head-up displej, ktorý zobrazuje všetky informácie o jazde prehľadne a vo vysokom rozlíšení. **Novinkou, ktorou sa Mercedes-Benz počas prezentácie pochválil, je možnosť „priehľadnej“ kapoty**. Vďaka využitiu viacerých dát z auta je možné virtuálne na centrálnom displeji infotainmentu zobraziť polohu predných kolies skrz kapotu a uľahčiť si tým manipulovanie s vozidlom. Tento prvok ocenia predovšetkým majitelia žijúci v meste a fanúšikovia terénnej jazdy.
Head-up displej umožňuje zobrazenie viacerých informácií v zornom poli vodiča.
### Už len elektrifikované agregáty
**Ponuka motorizácií, ktorú nový Mercedes-Benz GLC prináša, už vsádza len na elektrifikáciu**. Základom budú radové **štvorvalce s mild hybridnou 48V-sústavou, integrovaným štartér-generátorom a pohonom 4MATIC**. Základné označenie **GLC 200 4MATIC prislúcha dvojlitrovému benzínovému motoru s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 320 Nm**. Samotný **štartér-generátor je reprezentovaný elektromotorom s výkonom 17 kW**, ktorý je totožný pri všetkých mild hybridoch. So základnou motorizáciou vystrelí nové GLC z nula na 100 km/h už za 7,1 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 221 km/h.
Pod kapotou sa nachádzajú už len elektrifikované agregáty. Zatiaľ je vrcholom ponuky plug-in hybrid GLC 400 e 4MATIC s celkovým výkonom až 280 kW.
**Najsilnejším benzínovým mild hybridným motorom je zatiaľ GLC 300 4MATIC**. Ide o rovnaký agregát, ako pri slabšej verzii avšak **naladený na 190 kW a až 400 Nm krútiaceho momentu**. S týmto motorom auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy.
**Tretím mild hybridným motorom je naftový štvorvalcový dvojliter s výkonom 145 kW a krútiacim momentom 440 Nm**. Tento motor nesie označenie GLC 220 d 4MATIC. Jeho výhodou je nízka spotreba na úrovni 5,9 až 5,2 litra na 100 kilometrov. Zrýchlenie je za 8 sekúnd a maximálna rýchlosť sa zastaví na 219 km/h.
Prehľad mild hybridných motorizácií
### Plug-in hybrid s dojazdom 100 kilometrov
**Nové GLC výraznou mierou pretláča predovšetkým plug-in hybridné motorizácie**. Má ich rovnaký počet, ako takých klasických. **Spoločným menovateľom je elektromotor s výkonom 100 kW, ktorý dosahuje krútiaci moment až 440 Nm**. Tento elektromotor je podporený **batériou s celkovou kapacitou až 31,2 kWh**. Plug-in hybridné GLC by tak teoreticky mohlo na elektrinu zvládnuť až 100 kilometrov.
**Základná plug-in hybridná motorizácia nesie označenie GLC 300 e 4MATIC** a je spojená s dvojlitrovým benzínom s výkonom 150 kW. **Celkový výkon sústavy je 230 kW a systémový krútiaci moment je až 550 Nm**. O niečo výkonnejšia je **GLC 400 e 4MATIC**, ktorá má dvojlitrový benzín naladený na 185 kW a **systémový výkon dosahuje hranicu 280 kW a 650 Nm krútiaceho momentu**.
Napokon sa nezabudlo ani na tradičný pohon Mercedes-Benz, ktorým je plug-in hybridný diesel. Ten kombinuje rovnaký elektromotor, ako predchádzajúce dve verzie, s naftovým dvojlitrom s výkonom 145 kW. Systémový výkon sa pri **GLC 300 de 4MATIC udáva na 245 kW a 750 Nm krútiaceho momentu**.
Prehľad plug-in hybridných motorizácií
AUTOVINY.SK » Aktuality » Nový Mercedes-Benz GLC opäť posúva hranice. Pod kapotou má aj naftu a plug-in hybrid dokáže prejsť až 100 kilometrov na elektrinu.
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.