Šéf Renaultu skritizoval normu Euro 7 pre jej nezmyselný dopad a zvyšovanie cien. Veľký potenciál vidí predovšetkým v elektromobilite

Renault má v pláne oddeliť svoju elektrickú divíziu od tej spaľovacej. Chce tak získať nové možnosti a investorov. Okrem toho sa jeho šéfovi nepáči nutnosť prechodu na Euro 7.
Vydané  Text: 
* **Šéf Renaultu Luca de Meo predostrel plány automobilky na najbbližšie obdobie.**; * **Budúcnosť je nepochybne v elektromobilite, no je potreba poriadne odlíšiť elektrický Renault od toho spaľovacieho.**; * **Preto sa francúzsky výrobca rozhodol urobiť podobný krok ako [Ford](https://www.autoviny.sk/novinky/123538/prejde-ford-na-novy-typ-paliva-jeho-patent-naznacuje-ze-sa-nemieni-vzdat-svojich-velkych-motorov), a svoje pole pôsobnosti chce rozdeliť.**; * **Luca de Meo sa kriticky vyjadril predovšetkým na adresu [pripravovanej normy Euro 7](https://www.autoviny.sk/novinky/122532/velky-obrat-europska-unia-je-ochotna-uvolnit-podmienky-emisnej-normy-euro-7), ktorá podľa neho prinesie zdražovanie a nebude mať taký efekt, ako si úradníci myslia.**; * **Viac sa dočítate v článku.**; Emisná norma Euro 7, ktorá má do platnosti vstúpiť už v roku 2026 prináša so sebou pomerne negatívne reakcie zo strany odborníkov a verejnosti. Jej dopad na finálne množstvo vyprodukovaných emisií nemusí byť ani zďaleka taký, ako si úradníci v Európskom parlamente predstavujú. **CEO Renault Luca de Meo túto normu kritizuje a odkazuje, že peniaze na investície, ktoré si Euro 7 vyžiada, by sa dali využiť aj efektívnejšie**.
Jednou z prvých lastovičiek modernej elektromobility od Renaultu má byť práve model Mégane e-tech
### Renaul chce oddeliť elektrickú divíziu Portál [AURTOCAR](https://www.autocar.co.uk/car-news/business-finance-and-corporate/renault-plots-separate-ev-business-raise-funds-boost) pred pár dňami priniesol krátky rozhovor so šéfom Renaultu, ktorý sa vyjadril k aktuálnej situácii ohľadom elektromobility a predovšetkým pripravovanej emisnej norme Euro 7. Luca de Meo v rozhovore uviedol: „*Pozrite sa na to (na elektromobilitu, pozn. redakcie) ako na športový tím. Máme nový štadión s novými hráčmi a rozdielnym prístupom. Musíme vytvoriť novú hru a radšej hneď, ako na poslednú chvíľu, keď už elektrické autá budú povinnosťou.*“ de Meo rozpráva o rozdielnom prístupe k elektromobilite predovšetkým z pohľadu automobilky ako takej. **Renault totiž chce vytvoriť novú dcérsku spoločnosť, ktorá má za úlohu zastrešiť všetky plány v oblasti elektromobility**. Od tohto kroku si sľubuje zrýchlenie vývoja a prilákanie nových investorov. ### Je potreba robiť veci inak… „*Najlepším spôsobom ako to dosiahnuť, je vziať niekoľko tisíc ľudí a umiestniť ich do novej organizácie, ktorá nie je nastavená na to, aby robila veci rovnakým spôsobom, ako sa zo robí posledných 123 rokov*,“ uvádza v rozhovore de Meo. **Značka Renault sa pritom pred časom zaviazala, že od roku 2030 bude na európskom trhu ponúkať už len elektrické autá**. Hnacou silou oddelenia elektrickej divízie od tej spaľovacej má byť aj získanie nových finančných prostriedkov na vývoj ďalšej generácie vozidiel, ktorá má prísť už v roku 2025. „*Problémom je, že investori sa pozerajú na jednociferné marže s snažia sa pritom vyzerať spokojne. Je veľký rozdiel, či svoje peniaze investujete do nového Renaultu Clio v Turecku alebo do elektrickej budúcnosti, kde bude softvér zohrávať čoraz zásadnejšiu úlohu. Ak dokážeme presadiť vyššiu hodnotu a vyššiu maržu, môžeme sa potencionálne stať spoločnosťou s dvojcifernými maržami a tým sa nám otvoria úplne nové možnosti.*“
Nový model Austral môže byť zároveň jedným z posledných, ktoré budú mať pod kapotou spaľovací motor. Je však možnosť, že po roku 2030 bude Renault aj naďalej vyrábať plug-in hybridné autá.
### Nie je sám **Renault ale nie je jediná spoločnosť na svete, ktorá sa snaží oddeliť svoju elektrickú divíziu od tej spaľovacej**. K podobnému kroku sa pred časom uchýlil aj Ford či dokonca Volvo, ktoré svoju elektrickú divíziu zastrešilo staršou značkou Polestar. Okrem toho sa elektromobilita podpísala pod vznik úplne nových výrobcov, ktorí tak dostali možnosť vstúpiť do neprebádaných vôd biznisu. Ide predovšetkým o výrobcov z Číny či Ameriky. Luca de Meo pokračuje v rozprave ďalej: „*Elektrické autá sú jednou z troch či štyroch oblastí v ktorej sme naozaj dobrí. Ale získavame za to uznanie? Nie! Toto (oddelenie elektrickej divízie od spaľovacej, pozn. redakcie) je jeden zo spôsobov ako ho môžeme dosiahnuť.*“ ### Euro 7 je zlý nápad za veľa peňazí Okrem plánov pre budúcnosť značky v oblasti elektromobility sa de Meo vyjadril aj k pripravovanej norme Euro 7. **Zdôrazňuje pritom, že zlepšenie rozdielu v emisiách v prípade aktuálne platnej normy Euro 6 a novinkou Euro 7 bude približne 3-4 %**. Napriek tomu do výskumu a vývoja spaľovacích motorov a senzorov bude musieť automobilka investovať jednu miliardu eur. **Uviedol tiež, že zákazníka bude takýto nezmyselný prechod stáť približne 1 000 eur na auto**. Podľa jeho slov sú miesta, kde by sa táto jedna miliarda uplatnila omnoho lepšie a mala by pozitívnejší dopad, ako pri norme Euro 7.

PRVÝ TEST Renault Mégane E-Tech: 300 patentov, Google ekosystém a šokujúca spotreba

Úžasné kľukaté cestičky na juhu Španielska sú skvelé miesto na predstavenie nového auta. Ale platí to aj pre elektromobil? Renault sa nám snažil dokázať, že v prípade nového Méganu áno.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia