Za prvý štvrťrok 2022 predala dvojnásobné množstvo luxusnejších áut v porovnaní s prvým štvrťrokom 2021. Najväčší záujem je o modely českej automobilky Škoda, a to o Kodiaq alebo Enyaq.
*„Naprieč všetkými krajinami…rastie záujem o mladé luxusnejšie modely áut. Dôvodov je niekoľko. Vplyvom pandémie sa zákazníci rozhodli do automobilov investovať viac, aby si zaistili pohodlie a bezpečie, ktoré v hromadnej doprave nenájdu. Druhým dôvodom je, že vozidlá v nižšej a nižšej strednej triede sú častejšie vyrábané s motormi s menším objemom. Prémiové vozidlá si naopak spravidla zachovávajú silnejšie motory,“* uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings.
*„Ide o druhý najlepší kvartálny predajný výsledok. Iba v poslednom štvrťroku minulého roku sa ich predalo na Slovensku dokonca ešte o 30 % viac. V tomto období záujem o luxusnejšie vozidlá gradoval. Postupne však môžeme očakávať, že dopyt po týchto autách, aj s ohľadom na rast cien paliva, bude skôr stagnovať, než ďalej rásť,“* doplnila Karolína Topolová.
Luxusnejšie vozidlá si v slovenskej Mototechne kupujú takmer výhradne muži, najčastejšie podnikatelia. Najväčší záujem je o vozidlá Škoda Kodiaq vo veku do piatich rokov. **Tento rok je to aj dopyt po modeli Škoda Enyaq, ktorý je medzi populárnymi vozidlami nováčikom.**
Bohužiaľ, zatiaľ čo dopyt rastie, ponuka pri najžiadanejších modeloch na slovenskom trhu jazdených vozidiel podľa dát pravidelnej analýzy Barometer, ktorú pripravuje spoločnosť AURES Holdings, klesá. Napríklad celková ponuka najžiadanejšej Škody Kodiaq na slovenskom trhu klesla za prvý kvartál tohto roku v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku o 24 %. **Cena v tomto období vzrástla o 19 %, pričom mala najčastejšiu hodnotu na úrovni 40 999 eur.**
AUTOVINY.SK » Aktuality » Aj chudobní Slováci milujú luxus! Kupujeme si čoraz drahšie jazdenky, v lacných autách sa voziť nechceme
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!