OFICIÁLNE: Škoda nebude vyvíjať vodíkové autá ani syntetické palivá. Podľa Schäfera „neexistuje nič rozumnejšie než batérie“

Na tlačovej konferencii prezradila Škoda svoju víziu na najbližšie roky.
Vydané  Text: 
Značka Škoda predstavila novú stratégiu aj dizajnový jazyk, prioritou budú ochrana životného prostredia a praktické inovácie. Jedným z nástrojov na realizáciu tejto stratégie má byť **nový dizajnový jazyk, ktorý značka nazvala „MODERN SOLID“.** Na nedávnej výročnej tlačovej konferencii ho oficiálne predstavil predseda predstavenstva spoločnosti Škoda, Thomas Schäfer. Cieľom novej filozofie je lepšie reagovala na požiadavky a meniaci sa životný štýl svojich zákazníkov. *„Môžem vás ubezpečiť, bude to skutočný wau moment – pre zákazníkov aj pre našu konkurenciu,“* povedal Schäfer. O detailoch nového dizajnového jazyka MODERN SOLID sa verejnosť sa dozvie už koncom tohto roka. ### Nový dizajnový jazyk Podľa Martina Jahna, člena predstavenstva pre predaj a marketing, MODERN SOLID nie je len o vzhľade áut. *„Naša nová stratégia NEXT LEVEL a celková transformácia si vyžadujú komplexné prepracovanie dizajnu, a to nielen s ohľadom na produkty, ale aj na celú značku,“* povedal Jahn. *„Táto zmena predstavuje pre značku Škoda najdramatickejšiu zmenu odkedy sa stala súčasťou koncernu Volkswagen. Nanovo zadefinujeme náš účel, pozíciu a kategóriu zákazníkov.“*
Primárnym záujmom značky budú elektromobily. *„Elektrifikácia začína hrať úlohu aj na niektorých rozvíjajúcich sa trhoch, ako je India. Elektromobilita je pre značku Škoda jasnou cestou nie kvôli tlaku zo strany EÚ, ale preto, že v ňu skutočne veríme,“* povedal generálny riaditeľ Thomas Schäfer. Upozornil, že **Škoda plánuje na najbližšie roky minimálne tri nové elektromobily, ktoré budú v hierarchii modelov umiestnené pod súčasným Enyaqom iV.** Škoda však naďalej verí aj modelom so spaľovacím motorom. Nová Fabia podľa Schäfera nenecháva žiadne pochybnosti o tom, aké efektívne a ekologické môžu byť takéto autá. ### Plug-in hybridy skončia Generálny riaditeľ Škoda tiež zdôraznil, že značka nebude ďalej rozvíjať svoj rad plug-in hybridov. *„Plug-in hybridy sú veľmi drahým spôsobom znižovania emisií CO2 a spotreby, pretože technicky máte v aute dva systémy,“* vysvetlil. Plug-in hybridy tiež nie sú také účinné pri znižovaní priemerných emisií CO2 vozového parku, povedal. **Súčasné plug-in hybridy zostávajú v ponuke, no budúcnosťou sú elektromobily.** Plná elektrifikácia sa preto v budúcnosti bude týkať aj modelu Octavia, ktorý je podľa Schäfera a Jahna najpredávanejším modelom značky.
**Škoda sa nepozerá po alternatívach, ako je vodíkový pohon, ani neplánuje veľkú iniciatívu v oblasti syntetických palív.** Tie podľa značky vyžadujú veľa energie, ktorú môžu spotrebovať elektrické vozidlá priamo. Okrem toho je vodíková technológia pre Škodu príliš drahá. *„Nie je nič rozumnejšie ako batérie,“* povedal Schäfer a dodal, že platforma MEB umožnila značke dosiahnuť veľké úspory nákladov na výrobu EV.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia