Na takéto auto sme čakali! Mercedes má nové vyslovene rodinné auto, Trieda T však osloví každého
Tradičné MPV (alebo van) s priestranným interiérom a posuvnými bočnými dverami má triezvy dizajn a solídnu paletu techniky na palube.
Vydané Text: Erik Stríž
Zákazník bude mať na výber, aké zadné dvere bude chcieť na vozidle mať. Bočné dvere sú posuvné a poskytujú otvor so šírkou 614 milimetrov a s výškou 1 059 milimetrov. Vzadu sú štandardne do hora sa otvárajúce dvere, alternatívne sú k dispozícii dvojdielne zadné dvere. Oba diely dverí je možné zaistiť v polohe 90 stupňov a otáčať do strany v rozsahu až 180 stupňov.
V druhom rade sedadiel sa **vedľa seba zmiestia hneď tri detské sedačky**, interiér v racionálnej miere preberá dizajnové princípy z luxusných modelov SUV, ale stále si ponecháva verejnosťou pozitívne prijímané mechanické ovládače v prednej časti kokpitu – pritom už sériovo je aj Trieda T vybavená **stredovým 7-palcovým displejom s pokrokovým multimediálnym systémom MBUX**, ktorý nachádzame vo všetkých osobných automobiloch značky.
Tento **operačný systém od Mercedesu** vyniká krásnym grafickým spracovaním, štandardnou podporou rozšíreného spojenia so smartfónmi cez Android Auto a Apple CarPlay, ako aj **hlasovým asistentom** (v kombinácii s balíkom navigácie, ktorý sa dodáva na želanie). Zaujímavosťou je, že navigácia v systéme MBUX umožňuje aj zadávanie cieľov prostredníctvom trojslovnej adresy so systémom what3word (w3w). Napríklad naša redakcia na Námestí slobody má w3w adresu aj **///večierky.návrh.smäd**. Svoju adresu môžete zistiť na stránke [what3word.com](https://what3words.com/).
Konzervatívnejšieho zákazníka Mercedes osloví dostupnosťou benzínových a naftových pohonov, ale aj triezvym dizajnom predných partií. Už na prvý pohľad je evidentné, že ide o nový Mercedes, pritom na seba nepúta pozornosť avantgardnými kreáciami.
**Nový Mercedes-Benz Triedy T v skratke**:
* **tradičné MPV s priestranným interiérom a posuvnými bočnými dverami**;
* zadné dvere do kufra sú buď jedny do hora sa otvárajúce, alternatíve dvojkrídlové s aretáciou v 90° a možnosťou otvorenia až do 180°;
* v predaji budú **naftové a benzínové motorizácie s pohonom predných kolies**: T 160 d, T 180 d, T 160 a T 180;
* **všetky motory sú 4-valcové** s výkonnostným rozpätím 70 až 96 kW a spotrebou max. 7,3 l/100 km.
* popri 6-stupňovej manuálnej prevodovke je pre oba naftové modely a pre výkonnejší benzínový model k dispozícii aj 7-stupňová dvojspojková prevodovka DCT.
* nízka nakladacia hrana s výškou len 561 milimetrov;
* 5-miestna verzia je 4 498 milimetrov dlhá, 1 859 milimetrov široká a 1 811 milimetrov vysoká;
* neskôr bude v predaji variant s dlhším rázvorom a celkovo 7 sedadlami;
### Veľa možností personalizácie
Bolo by však nesprávne domnievať sa, že toto auto využijú iba konzervatívni zákazníci a tí, ktorí majú proaktívny rodinný život. Mercedes ponúkne aj k novej Triede T vskutku veľké množstvo dizajnových a funkčných doplnkov, ktoré budú zaujímavé aj pre mladých a pracovne orientovaných zákazníkov alebo športovcov.
Ide napríklad o **línie výbavy Style a Progressive**, náladové osvetlenie interiéru, čalúnenie sedadiel do imitácie kože ARTICO, mikrovlákna MICROCUT a použitie modernej koženky NEOTEX, pochrómované ventilačné dýzy, **16- a 17- palcové dizajnové disky** s 5 alebo 10-lúčovým dizajnom či systém KEYLESS GO.
**Všetky verzie novej Triedy T pritom majú byť pripravené na prepojenie cez službu Mercedes me connect**. K týmto službám patria služby ovládania na diaľku ako dopyt na status vozidla na diaľku alebo zamykanie a odomykanie dverí na diaľku, je možné kedykoľvek z pohodlia domova alebo na cestách skontrolovať najdôležitejšie údaje o vozidle.
### Vysoká úroveň bezpečnostnej výbavy a 7 airbagov sú už súčasťou sériovej výbavy
Text výrobcu: Nová Trieda T má čo ponúknuť aj pokiaľ ide o **bezpečnostnú výbavu**. Vozidlo je sériovo okrem monitorovania tlaku v pneumatikách a systému núdzového volania Mercedes-Benz vybavené množstvom asistenčných jazdných systémov. K týmto systémom patrí asistent rozjazdu na stúpaní, asistent jazdy pri bočnom vetre, asistent sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST, aktívny asistent brzdenia s funkciou podpory prejazdu križovatkou, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, asistent sledovania mŕtveho uhla a asistent sledovania povolenej rýchlosti. Na želanie je k dispozícii balík asistenčných jazdných systémov, ktorý okrem aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC (na výber aj samostatne) obsahuje aj aktívneho asistenta riadenia[5]. Vyšší komfort a bezpečnosť pri parkovaní a vyparkovávaní na želanie poskytne aktívny asistent parkovania so systémom PARKTRONIC a cúvacou kamerou. V kombinácii s ťažným zariadením (na želanie) je Trieda T vybavená aj asistentom stabilizácie prívesu. K vysokej úrovni aktívnej bezpečnosti okrem toho prispievajú aj voliteľné vysokovýkonné svetlomety s LED (súčasť sériovej výbavy v línii Progressive). Svojím širokým rozptylom svetla a farbou podobnou dennému svetlu poskytujú vyššiu bezpečnosť v noci. Navyše vyžadujú menej energie. Aj v prípade záchytného systému patrí Trieda T k vozidlám, ktoré spĺňajú vysoké bezpečnostné štandardy značky Mercedes-Benz. Cestujúcich chráni celkom sedem sériovo zabudovaných airbagov. Napríklad stredový airbag sa pri prudkom bočnom náraze rozvinie medzi sedadlo vodiča a spolujazdca, čím dokáže znížiť riziko zrážky.
### Motorizácie
Model | T 160 d | T 180 d | T 160 | T 180 | |
Valce | Usporiadanie/počet | R4 | R4 | R4 | R4 |
Zdvihový objem | cm³ | 1 461 | 1 461 | 1 332 | 1 332 |
Výkon | kW/k | 70/95 | 85/116 | 75/102 | 96/131 |
pri | 1/min | 3 750 | 3 750 | 4 500 | 5 000 |
Max. krútiaci moment | Nm | 260 | 270 | 200 | 240 |
pri | 1/min | 1 750 | 1 750 | 1 500 | 1 600 |
Spotreba paliva kombinovaná WLTP[6] | l/100 km | 5,3 – 5,9 | 5,5 – 5,9 | 6,7 – 7,2 | 6,6 – 7,3 |
Kombinované emisie WLTP[6] | g/km | 138 – 154 | 144 – 154 | 153 – 162 | 150 – 165 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 15,1 – 15,3 | 13,2 – 13,6 | 14.7 | 11,6-12,85 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 164-165 | 175-177 | 168 | 183-184 |
Aktualita, Mercedes, Mercedes Benz, Mercedes Benz T, Mercedes Benz Trieda T, Mpv, Novy Model, Rodinne Auto, Rodinny Mercedes, Slovensko, Str, Van
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia