Aké je nové BMW radu 7 naživo? Ohromujúce. Sem dospelo 45 rokov vývoja

BMW dáva možnosť voľby. Auto s rovnakým dizajnom môže byť vybavené naftou, benzínom, plug-inom aj plne elektrickým pohonom.
Vydané  Text: 
Automobilka BMW odhalila novú **7. generáciu limuzíny radu 7**. Na rozdiel od všetkých predchádzajúcich generácií prvýkrát ponúkne aj čisto elektrický pohon, s ktorým bude spočiatku v predaji ako vo výhradnej motorizácii, navyše bude v predaji už len vo verzii, ktorá bola predtým označovaná ako **Long**, teda dlhšia. Nosnými piliermi komunikácie modelu sa stávajú pojmy **udržateľnosť** a **digitalizácia**, v interiéri chce novinka zaujať **opulentným luxusom so zadným kinom** a **digitálny kokpitom s infotainmentom BMW Operating System 8**, ale predovšetkým nevšedným vonkajším vzhľadom. Nepochybne ide o najväčšiu dizajnovú zmenu v 45-ročnej histórii tejto limuzíny.
V novej limuzíne radu 7 sa už dvere môžu otvárať aj zatvárať samočinne, čo má ešte viac prospieť komfortu pre vodiča i posádku.
### Naozaj obrovská limuzína Celková dĺžka narástla o 130 mm na 5 391 milimetrov, s 1 950 milimetrami je o 48 milimetrov širšie ako jeho predchodca a zároveň aj o 51 milimetrov vyššie (1 544 milimetrov). Rázvor dosahuje 3 215 mm, teda viac ako Audi A8 L (3 128 mm), dlhá verzia Mercedes-Benz Triedy S (3 165 mm) aj Lexus LS (3 125 mm). Prekonáva ich aj z pohľadu celkovej dĺžky karosérie, ide tak o najväčšiu limuzínu spomedzi prémiového štvorlístka BMW, Audi, Mercedes a Lexus, ak nepočítame verziu Maybach Triedy S.
Máte pocit, že sa pozeráte na Rolls-Royce? Možno to vôbec nie je náhoda, nové BMW 7 si aj napriek populárnemu rušeniu hraníc medzi druhmi karosérii zachováva klasický profil. K wow-efektu prispievajú aj veľké disky kolies a nápadné chrómové doplnky.
Čísla sú však objektívny údaj, možnosť vidieť nový rad 7 naživo odhaľuje evidentnú snahu dizajnérov BMW priblížiť svoju vlajkovú loď k modelom Rolls-Royce, čo sa pretavilo do mimoriadne pôsobivého vzhľadu vozidla. Predné svetlomety rozdelené na štyri prvky by nemali tým hlavným, čo si budete všímať, pretože pozornosť si zaslúži aj profil a tiež zadné partie automobilu. Vďaka svojím proporciám a hranatejším tvarom karosérie pôsobí nový rad 7 podstatne výraznejšie ako jeho konkurenti, čo bude zákazníkom imponovať – ich nové auto sa na ceste ani parkovisku rozhodne nestratí, práve naopak, vynikne.
Všimnite si veľmi atypický tvar prednej masky z profilu. Horné partie predčia tie spodné, v čom môžeme vidieť aj ústretový krok k vodičovi - je tak o niečo menšia šanca, že pri parkovaní na milimetre poškodí nárazník. Nepochybne v tomto dizajne zohráva úlohu aj aerodynamika.
Zatiaľ čo Mercedes-Benz vo svojich elektrických modeloch používa široký obrazový panel MBUX Hyperscreen, BMW aj do novej sedmičky adaptovalo združený obrazový panel BMW Curved Display a prístrojovú dosku spestrilo pomocou viacfarebného svetelné pásu s polygónovým povrchom. Ide o výraznú črtu nového interiéru.
Stretávacie, diaľkové aj hmlové svetlomety sú zapracované do spodného prvku, ktorý je vizuálne potlačený do úzadia. Nápadnejšie sú úzke denné svetlá s krištáľovým efektom.
Vzhľadovo vyvážené zadné partie ukrývajú vskutku veľký batožinový priestor. Otvára sa automaticky po stlačení tlačidla, ktoré nie je skryté pod hranou.
Nové čalúnenie interiéru od BMW Individual s označením Merino koža/kašmírová vlna predstavuje priekopnícku cestu k maximálnemu pohodliu v interiéri vozidla. Súčasť štandardnej výbavy tvoria aj 4-zónová klimatizácia s filtrom nano častíc či najväčšie pevné panoramatické strešné okno v segmente.
Kino s rozlíšením 8K pre zadných pasažierov. Obrazovka je nenápadne skrytá v strope, po aktivácii sa vyklopí a automaticky sa zatiahnu roletky na oknách.
### Motorizácie a ich dostupnosť Nové BMW radu 7 bude spočiatku v Európe v predaji výhradne s elektrickým pohonom, v takomto prípade sa limuzína volá BMW i7. Očakáva sa, že plug-in hybridné verzie nového BMW radu 7 s elektromotorom zabudovaným priamo do prevodovky a benzínovým radovým 6-valcovým motorom budú na mnohých trhoch nasledovať od začiatku roka 2023. Ich systémový výkon sa zvýšil, znížila sa spotreba paliva, zdvojnásobil sa nabíjací výkon a energetická hustota vysokonapäťovej batérie stúpla oproti predchádzajúcim modelom o viac ako 50 percent. Bude medzi nimi aj **prvý model BMW M so šesťvalcovým radovým benzínovým motorom a plug-in hybridným systémom pohonu**, ktorý má spájať nízku spotrebu s vysokými výkonmi typickými pre vozidlá s označením M. Hneď po uvedení na trh v Európe pribudne verzia s naftovým motorom a mild hybridnou technológiou. Ďalšie varianty [plne elektrického BMW i7](https://rijabavaria.sk/prehlad-modelov-bmw/bmw-radu-i7), vrátane budúceho špičkového modelu BMW i7 M70 xDrive, prídu na trh neskôr. Motorizácie BMW 735i, 740i a 760i xDrive nebudú dostupné v Európe. K dispozícii budú aj u nás nasledovné: #### BMW i7 xDrive60: * **Piata generácia elektrického pohonu BMW eDrive, jeden elektrický motor na prednej a jeden na zadnej náprave, elektrický pohon všetkých kolies BMW xDrive**. * Výkon: 400 kW (544 k) pri 5 000 — 12 000 ot./min. * Maximálny krútiaci moment: 745 Nm pri 0 — 5 000 ot./min. * Zrýchlenie (0 — 100 km/h): 4,7 sekundy. * Maximálna rýchlosť: 240 km/h. * Kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa cyklu WLTP: 19,6 — 18,4 kWh/100 km. * Kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa cyklu NEDC: — . * Dojazd podľa cyklu WLTP: 590 — 625 km. #### BMW 740d xDrive (príchod na trh očakávaný na jar 2023): * **Naftový radový 6-valcový motor, 48 V mild hybridná technológia, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive**. * Výkon: 220 kW (300 k), krútiaci moment: 670 Nm. * Motor BMW TwinPower Turbo: * Zdvihový objem: 2 993 cm3, * Nominálny výkon: 210 kW (286 k) pri 4 400 ot./min. * Nominálny krútiaci moment: 650 Nm pri 1 750 — 3 000 ot./min. * Elektrický motor: * Nominálny výkon: 9 kW (12 k). * Nominálny krútiaci moment: 200 Nm. * Zrýchlenie (0 — 100 km/h): 6,3 sekundy. * Maximálna rýchlosť: 250 km/h. * Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 6,9 — 5,9 l/100 km. * Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: —. * Kombinované emisie CO2 podľa cyklu WLTP: 182 — 157 g/km. * Kombinované emisie CO2 podľa cyklu NEDC: —. * Emisná norma: Euro 6d. #### BMW 750e xDrive (príchod na trh očakávaný na jar 2023): * **Benzínový radový 6-valcový motor, plug-in hybridný systém so synchrónnym elektrickým motorom, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive**. * Výkon: 360 kW (490 k) (vrátane dočasného nárastu výkonu) * Krútiaci moment: 700 Nm. * Spaľovací motor: * Zdvihový objem: 2 998 cm3, * Nominálny výkon: 230 kW (310 k) pri 5 000 — 6 500 ot./min. * Nominálny krútiaci moment: 450 Nm pri 1 750 — 4 700 ot./min. * Elektrický motor: * Nominálny výkon: 145 kW (200 k). * Nominálny krútiaci moment: 280 Nm. * Zrýchlenie (0 — 100 km/h): 4,9 sekundy. * Maximálna rýchlosť: 250 km/h. * Maximálna rýchlosť (na elektrický pohon): 140 km/h. * Dojazd na elektrický pohon podľa cyklu WLTP: 80 — 89 km. * Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 1,2 — 1,0 l/100 km. * Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: —. * Kombinovaná spotreba elektrickej energie cyklu WLTP: 26,9 — 24,5 kWh/100 km. * Kombinovaná spotreba elektrickej energie cyklu NEDC: —. * Kombinované emisie CO2 z paliva podľa cyklu WLTP: 28 — 22 g/km. * Kombinované emisie CO2 z paliva podľa cyklu NEDC: —. * Emisná norma: Euro 6d. #### BMW M760e xDrive (príchod na trh očakávaný na jar 2023): * **Benzínový radový 6-valcový motor, plug-in hybridný systém so synchrónnym elektrickým motorom, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive**. * Výkon: 420 kW (571 k) (vrátane dočasného nárastu výkonu) * Krútiaci moment: 800 Nm. * Spaľovací motor: * Zdvihový objem: 2 998 cm3, * Nominálny výkon: 280 kW (380 k) pri 5 200 — 6 250 ot./min. * Nominálny krútiaci moment: 520 Nm pri 1 850 — 5 000 ot./min. * Elektrický motor: * Nominálny výkon: 145 kW (200 k). * Nominálny krútiaci moment: 280 Nm. * Zrýchlenie (0 — 100 km/h): 4,3 sekundy. * Maximálna rýchlosť: 250 km/h. * Maximálna rýchlosť (na elektrický pohon): 140 km/h. * Dojazd na elektrický pohon podľa cyklu WLTP: 80 — 84 km. * Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 1,2 — 1,1 l/100 km. * Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: —. * Kombinovaná spotreba elektrickej energie cyklu WLTP: 26,9 — 25,8 kWh/100 km. * Kombinovaná spotreba elektrickej energie cyklu NEDC: —. * Kombinované emisie CO2 z paliva podľa cyklu WLTP: 28 — 25 g/km. * Kombinované emisie CO2 z paliva podľa cyklu NEDC: —. * Emisná norma: Euro 6d.

Zdroje:  AUTOVINY.SK




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia