Nový Subaru Outback: Automobilka v New Yorku odhalila výraznejší redizajn predných partií
Nový európsky Outback je tu už rok, severoamerické trhy sa modernizácie dočkali včera.
Vydané Text: Erik Stríž
V porovnaní [s novou európskou verziou](https://www.autoviny.sk/novinky/122288/nove-subaru-outback-rozpoznava-tvar-vodica-v-predaji-bude-uz-buduci-mesiac) sa americký Outback značne odlišuje. Najvýraznejším rozdielom je vertikálny ochranný prvok na prednej maske, ktorý vizuálne spája svetlomety so spodnou hranou nárazníka. Odlišné sú tiež tvary svetiel a polohy hmlových svetiel. Vzhľad profilu a zadných partií však ostáva identický s európskou verziou.
Zaujímavosťou je napríklad použitie digitálneho spätného zrkadla vnútri Smart Rear-View Mirror s funkciou automatickej regulácie jasu.
### Nový európsky Outback je tu už rok
V slovenskom predaji je Subaru Outback, ktorý mal premiéru v prvej polovici minulého roka. [Písali sme o ňom v samostatnom veľkom príspevku](https://www.autoviny.sk/novinky/122288/nove-subaru-outback-rozpoznava-tvar-vodica-v-predaji-bude-uz-buduci-mesiac).
Ide o prvý Outback postavený na globálnej podvozkovej platforme SGP, ktorá vyniká o 40 percent lepšou absorpciou energie pri náraze a efektívnym prenosom sily nárazu tak, aby bola posádka vo väčšom bezpečí. Platforma od Subaru využíva nový konštrukčný rám doplnený o nosníky a pomocné rámy, ľahšiu karosériu a plechy so zvýšeným podielom vysokopevnostnej ocele. Nová architektúra okrem toho priniesla aj prekvapivé zvýšenie tuhosti karosérie a podvozka – tuhosť prednej časti pri bočnom ohybe stúpla o 90 percent, torzná tuhosť a tuhosť prednej nápravy o 70 percent, tuhosť zadnej nápravnice až o 100 percent a nakláňanie karosérie sa zredukovalo až o 50 percent.
Svetlá výška narástla až na 213 mm, predný a zadný nájazdový uhol má hodnotu 19,7°, resp. 22,6° (JIS) a prejazdový uhol je 21,0°.
Aktuálny Outback ponúka 2,5-litrový atmosférický benzínový motor typu Boxer, ktorý je konfigurovaný s prevodovkou Lineartronic. Vyvinie maximálny výkon 124 kW (169 koní) a krútiaci moment 252 Nm pri 3 800 ot./min. Kombinovaná spotreba dosahuje 7,4 l/100 km.
Pôsobivé je, že v porovnaní s predchocom má tento štvorvalec s protibežnými piestami a priamym vstrekovaním paliva až 90 percent dielcov vylepšených. Dosahuje napríklad vyšší kompresný pomer. Auto ďalej pracuje s novým hydraulickým systémom, ktorý využíva olej s nižšou viskozitou, čo vedie k zniženiu strát výkonu údajne až o 22 percent. Vylepšenia sa dočkala aj reťazová bezstupňová prevodovka, Lineartronic sa tak má v praxi prejavovať skôr ako 8-stupňová automatika.
Využitie tohto typu prevodovky nachádza opodstatnenie v permanetnom symetrickom pohone všetkých kolies, pôvodne bola navrhnutá pre potreby jeho riadenia.
Už v základnej výbave Outback ponúka systém aktívneho smerovania krútiaceho momentu. Vodič si počas jazdy môže vyberať z dvoch jazdných režimov v teréne X-MODE SNOW/DIRT (sneh/štrk) a DEEP SNOW/ MUD (hlboký sneh/blato) a ďalšie dva jazdné režimy systému SI-DRIVE má k dispozícii pre riadenie citlivosti akceleračného pedála (Intelligent a Sport).
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia