Trh s autami v Rusku kolabuje. Tamojší trh má vďaka sankciám nakročené k najhorším výsledkom za dlhé roky…
Rusko začína pociťovať dopad ekonomických sankcií. Tamojší trh s novými autami kolabuje.
Vydané Text: David Hecl
**Podľa výkonnej riaditeľky najväčšieho ruského obchodného dealera pre automobilový priemysel (ROLF), Svetlany Vinogradovej, klesol predaj nových áut v Rusku v marci až o viac ako 60 % v porovnaní s februárom 2022**. Ďalej tiež Vinogradová predpovedá, že pokles bude pokračovať až na úroveň Španielska, ktoré má však jednu tretinu obyvateľov Ruska. **Oficiálne údaje hovoria o poklese 63 % na 55 129 nových dodaných vozidiel**. Celkovo sa za prvý štvrťrok 2022 predalo v Rusku až o 28 % menej nových áut, čo dokopy tvorí len 277 332 kusov.
Zdroj: tradingeconomics.com ### Extrémny rast cien **Za kolapsom stojí predovšetkým fakt, že ekonomické sankcia začínajú pociťovať bežní spotrebitelia. Tí sa viac ako na autá zameriavajú na veci každodennej potreby, ktorými sa predzásobujú v dôsledku vojny na Ukrajine**. Od doby čo sa napríklad Toyota a Volkswagen z ruského trhu stiahli, stúpli ceny za autá v priemere o 40 %. Je to samozrejme spôsobené aj nestálou pozíciou rubľa na trhu a jeho kolísavou hodnotou, ktorá v čase písania tohto článku dosahuje len [1 Euro cent](https://www.xe.com/currencyconverter/convert/?Amount=1&From=RUB&To=EUR). S tým sú spojené aj vyššie ceny za základné materiály, ktoré sú využívané v domácom výrobnom procese tamojších automobiliek. Napriek tomu, že sa vláda snaží stimulovať domácu produkciu, trh to výrazne pociťuje. Veď **jedna z najväčších ruských automobiliek AvtoVAZ musela v priebehu posledného týždňa upravovať ceny smerom nahor už trikrát**. Zároveň sa čoraz viac začína špekulovať o tom, že sa Renault chce zbaviť svojho majoritného podielu v tejto spoločnosti.
Predpoklad inflácie v Rusku | Zdroj: tradingeconomics.com ### Budúcnosť automobilového priemyslu je v Číne a v Indii **Predseda Národnej automobilovej únie Ruska, Anton Shaparin, však vidí budúcnosť ruského trhu v inom smerovaní. Jeho slová jasne naznačujú, že Rusi majú čoraz bližšie k automobilkám z Indie a Číny**. Vo svojom vyhlásení uvádza: „*Mnoho ľudí sa domnieva, že naši čínski súdruhovia neopustia ruský trh. Samozrejme, že nie. Budú tu až do posledného rubľa.*“ Pritom práve **čínska automobilka Haval je jedna z mála, ktoré v poslednom období zaznamenali markantný nárast predajov. Hovorí sa dokonca o skoku až o 50 %**.
Výrobná linka AVtoVAZ v meste Toliati
Anexia, Auto, Ceny, Čína, Ekonomika, Európa, India, Invázia, Nárast, Predaj, Putin, Rast Cien, Rusko, Sankcie, Toyota, Ukrajina, Vojna, Volkswagen
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia