Honda odhalila Civic e:HEV: 11. generácia sama prepína medzi elektrickým a benzínovým pohonom

Výrobca naďalej hovorí o hatchbacku, čo Civic trocha degraduje. Ide už totiž o plnohodnotný liftback s veľkým kufrom.
Vydané  Text: 
Automobilka Honda práve predstavila európsku verziu už 11. generácie svojho globálne predávaného modelu Civic. Od svojho uvedenia na trh v roku 1972 sa Civicu predalo viac ako 27,5 milióna kusov v 170 krajinách a teraz bude prvýkrát štandardne vybavený technológiou **elektrifikovaného hnacieho ústrojenstva e:HEV**. Nový Civic e:HEV vychádza z modelu 10. generácie, zachováva si teda profil v štýle liftbacku, aj keď výrobca ho naďalej v tlačovej správe označuje ako hatchback. Vzhľad 11. generácie pre nás nie je prekvapením, [pretože o ňom vieme už dva roky](https://www.autoviny.sk/novinky/121806/obrovska-zmena-honda-civic-sa-zasadne-meni-pripomina-nemecku-premiovu-konkurenciu), napriek tomu môžeme hovoriť o novinke.
S uhladenejším tvarom karosérie a prednej masky dostal automobil charakter, ktorý je na pohľad menej športový, menej agresívny, čím sa nepochybne zavďačí najmä konzervatívnejšiemu spektru zákazníkov. Svetlomety sú oblejšie, namiesto radikálnych a ostrých prvkov nachádzame jemnejšie motívy, ktoré už poznáme z modelov Jazz a HR-V. Novinka má dlhší rázvor až o 35 mm a širší rozchod kolies, sľubuje viac dôrazu na ľudskú posádku a „menej stroja“ (stratégia Maximum, Minimum Machine) Zaujímavosťou je, že predná kapota je vyrobená z hliníka a piate dvere sú zo živice, ktorá je o 20 percent ľahšia v porovnaní s predchádzajúcim Civicom. Redukcia hmotnosti má uľahčovať zatváranie aj otváranie kufra. Okrem toho boli podporné pánty posunuté smerom von, čím sa dosiahla čistejšia línia strechy a ďalej prispeli k novému uhladenejšiemu dizajnu zadnej časti.
Podstatnou inováciou prešiel aj interiér, ktorý využíva horizontálne motívy, údajne kvalitnejšie materiály a novú koncepciu usporiadania. Stredový displej je v základnej výbave 9-palcový, disponuje bezdrôtovou kompatibilitou Apple CarPlay a Android Auto a je uložený pomerne vysoko na palubnej doske, aby vodič nemusel meniť výšku pohľadu. Pred vodičom bude v prípade nižších verzií klasický prístrojový panel s ukazovateľmi a displejom, vo vyššej výbave bude Civic e:HEV dodávaný s 10,2-palcovým digitálnym prístrojovým štítom.
### Technológia pohonu e:HEV Nový Civic už štandardne dostane systém e:HEV, ktorý zahŕňa nasadenie novej 72-článkovej lítium-iónovej batérie a dvoch kompaktných, ale výkonných elektromotorov spárovaných s novovyvinutým dvojlitrovým motorom s priamym vstrekovaním pracujúcim v Atkinsonovom cykle. Kombinovaný maximálny výkon pohonu dosahuje 135 kW a krútiaci moment 315 Nm. Honda avizuje tepelnú účinnosť spaľovacieho motora až 41 %, čo je jedna z najvyšších hodnôt v automobilovom priemysle pre sériový cestný automobil. Benzínový motor je v každom prípade ešte stále ten hlavný. Hnacie ústrojenstvo dokáže plynule prepínať medzi čisto elektrickým, hybridným a benzínovým pohonom bez akéhokoľvek zásahu vodiča. Vodič si môže zvoliť štyri jazdné režimy – Eco, Normal, Sport a nový režim Individual, ktorý umožňuje samostatné ovládanie motora, prevodovky a displeja ukazovateľa na prístrojovom paneli, a prispôsobiť tak odozvu vozidla podľa potreby. Výsledkom elektrifikácie pohonu má byť nízka spotreba, výrobca spomína menej ako 5 l/100 km a emisie CO2 menej ako 110 gramov na kilometer. Významnú pozornosť Honda vo svojej online tlačovej konferencii venovala bezpečnosti nového Civicu. Balíček HONDA SENSING pozostáva z funkcií, ktoré majú vodičovi zabezpečiť podporu počas jazdy a pri parkovaní a minimalizovať riziko havárie či škodovej udalosti. **Nová 100-stupňová predná širokouhlá kamera** a vylepšená **technológia rozpoznávania objektov** umožňujú novému Civicu identifikovať chodcov, cesty, pruhy a iné vozidlá (vrátane motocyklov a cyklistov). Prvýkrát je Civic vybavený **sonarovými senzormi** – štyrmi vpredu a štyrmi vzadu. Okrem vylepšeného brzdového systému na zmiernenie následkov kolízie, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu a technológie i-ACC (inteligentný adaptívny tempomat) sú novými prírastkami v ponuke aktívnej bezpečnosti aj ovládanie brzdenia pri nízkych rýchlostiach, informácie o mŕtvom uhle, sledovanie priečnej premávky a asistent pre jazdu v dopravnej zápche.
### Ceny a dostupnosť Nová Honda Civic e:HEV 11. generácie bude k dispozícii pre európskych zákazníkov od jesene 2022. Zákazníci môžu svoj záujem zaregistrovať už teraz na webovej stránke výrobcu. Ceny zatiaľ neboli zverejnené a nepoznáme ani približné cenové relácie, v porovnaní s aktuálnym Civicom však očakávame podstatnejší nárast hodnoty. Aktuálna 10. generácia Hondy Civic sa na Slovensku predáva od 17 390 €. Na výber sú motory 1.0 VTEC TURBO a 1.5 VTEC TURBO so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo CVT prevodovkami.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia