Honda odhalila Civic e:HEV: 11. generácia sama prepína medzi elektrickým a benzínovým pohonom
Výrobca naďalej hovorí o hatchbacku, čo Civic trocha degraduje. Ide už totiž o plnohodnotný liftback s veľkým kufrom.
Vydané Text: Erik Stríž
S uhladenejším tvarom karosérie a prednej masky dostal automobil charakter, ktorý je na pohľad menej športový, menej agresívny, čím sa nepochybne zavďačí najmä konzervatívnejšiemu spektru zákazníkov. Svetlomety sú oblejšie, namiesto radikálnych a ostrých prvkov nachádzame jemnejšie motívy, ktoré už poznáme z modelov Jazz a HR-V. Novinka má dlhší rázvor až o 35 mm a širší rozchod kolies, sľubuje viac dôrazu na ľudskú posádku a „menej stroja“ (stratégia Maximum, Minimum Machine)
Zaujímavosťou je, že predná kapota je vyrobená z hliníka a piate dvere sú zo živice, ktorá je o 20 percent ľahšia v porovnaní s predchádzajúcim Civicom. Redukcia hmotnosti má uľahčovať zatváranie aj otváranie kufra. Okrem toho boli podporné pánty posunuté smerom von, čím sa dosiahla čistejšia línia strechy a ďalej prispeli k novému uhladenejšiemu dizajnu zadnej časti.
Podstatnou inováciou prešiel aj interiér, ktorý využíva horizontálne motívy, údajne kvalitnejšie materiály a novú koncepciu usporiadania. Stredový displej je v základnej výbave 9-palcový, disponuje bezdrôtovou kompatibilitou Apple CarPlay a Android Auto a je uložený pomerne vysoko na palubnej doske, aby vodič nemusel meniť výšku pohľadu. Pred vodičom bude v prípade nižších verzií klasický prístrojový panel s ukazovateľmi a displejom, vo vyššej výbave bude Civic e:HEV dodávaný s 10,2-palcovým digitálnym prístrojovým štítom.
### Technológia pohonu e:HEV
Nový Civic už štandardne dostane systém e:HEV, ktorý zahŕňa nasadenie novej 72-článkovej lítium-iónovej batérie a dvoch kompaktných, ale výkonných elektromotorov spárovaných s novovyvinutým dvojlitrovým motorom s priamym vstrekovaním pracujúcim v Atkinsonovom cykle.
Kombinovaný maximálny výkon pohonu dosahuje 135 kW a krútiaci moment 315 Nm. Honda avizuje tepelnú účinnosť spaľovacieho motora až 41 %, čo je jedna z najvyšších hodnôt v automobilovom priemysle pre sériový cestný automobil. Benzínový motor je v každom prípade ešte stále ten hlavný.
Hnacie ústrojenstvo dokáže plynule prepínať medzi čisto elektrickým, hybridným a benzínovým pohonom bez akéhokoľvek zásahu vodiča. Vodič si môže zvoliť štyri jazdné režimy – Eco, Normal, Sport a nový režim Individual, ktorý umožňuje samostatné ovládanie motora, prevodovky a displeja ukazovateľa na prístrojovom paneli, a prispôsobiť tak odozvu vozidla podľa potreby.
Výsledkom elektrifikácie pohonu má byť nízka spotreba, výrobca spomína menej ako 5 l/100 km a emisie CO2 menej ako 110 gramov na kilometer.
Významnú pozornosť Honda vo svojej online tlačovej konferencii venovala bezpečnosti nového Civicu. Balíček HONDA SENSING pozostáva z funkcií, ktoré majú vodičovi zabezpečiť podporu počas jazdy a pri parkovaní a minimalizovať riziko havárie či škodovej udalosti. **Nová 100-stupňová predná širokouhlá kamera** a vylepšená **technológia rozpoznávania objektov** umožňujú novému Civicu identifikovať chodcov, cesty, pruhy a iné vozidlá (vrátane motocyklov a cyklistov). Prvýkrát je Civic vybavený **sonarovými senzormi** – štyrmi vpredu a štyrmi vzadu. Okrem vylepšeného brzdového systému na zmiernenie následkov kolízie, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu a technológie i-ACC (inteligentný adaptívny tempomat) sú novými prírastkami v ponuke aktívnej bezpečnosti aj ovládanie brzdenia pri nízkych rýchlostiach, informácie o mŕtvom uhle, sledovanie priečnej premávky a asistent pre jazdu v dopravnej zápche.
### Ceny a dostupnosť
Nová Honda Civic e:HEV 11. generácie bude k dispozícii pre európskych zákazníkov od jesene 2022. Zákazníci môžu svoj záujem zaregistrovať už teraz na webovej stránke výrobcu. Ceny zatiaľ neboli zverejnené a nepoznáme ani približné cenové relácie, v porovnaní s aktuálnym Civicom však očakávame podstatnejší nárast hodnoty.
Aktuálna 10. generácia Hondy Civic sa na Slovensku predáva od 17 390 €. Na výber sú motory 1.0 VTEC TURBO a 1.5 VTEC TURBO so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo CVT prevodovkami.
Aktualita, Aktualne, Honda, Honda Civic Ehev, Honda Civid, Hybrid, Novy Model, Plug In Hybrid, Správy, Str
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia