Audi ukázalo svoju víziu budúcnosti. Koncept A6 Avant e-tron je postavený na novej elektrickej platforme a prináša tú najlepšiu techniku

Ak bude takto vyzerať elektromobilita budúcnoti, tak sem s ňou!
Vydané  Text: 
Približne pred rokom, na Shanghai Auto Show 2021, Audi prezentovalo svoju víziu elektromobility vyššej strednej triedy v podobe konceptu A6 e-tron. Pred pár dňami však automobilka prekvapila verejnosť predstavením ďalšieho konceptu tejto triedy, a to konkrétne **Audi A6 Avant e-tron concept**. Od vedenia značky pritom znie, že sa jedná o auto, ktoré je už veľmi blízke sériovej podobe.

Audi A6 e-tron concept: Extrémna aerodynamika a plus 300 kilometrov dojazdu už za 10 minút nabíjania

Nový koncept Audi A6 e-tron je predzvesťou budúcich modelov značky. Zároveň prináša techniku nabíjania, ktorá z elektromobilu urobí auto na každodenný život aj pre ľudí, ktorí zatiaľ elektromobilite nefandia.

### Dynamika z neho srší Ako samotný názov napovedá, ide o Avant odvodený z minuloročného Sportbacku. **Celkovo je elektrický prototyp dlhý bez štyroch centimetrov 5 metrov, široký 1,96 metra a len 1,44 metra vysoký**. Ide teda o dynamicky tvarovaný koncept, ktorý sa prezentuje tým najlepším, čo má koncern Volkswagen aktuálne k dispozícii.
Auto bolo už od prvých nákresov vytvorené z dôrazom na detail a extrémne účinnú aerodynamiku. Tomu nasvedčuje aj **koeficient odporu vzduchu cW, ktorý má hodnotu len 0,20** (Audi A6 Sportback e-tron concept mal 0,22). **Z toho pramení aj hodnota dojazdu, ktorú Audi udáva až na úrovni 700 kilometrov** podľa normy WLTP.
### Digitálna svetelná technika a veľa projektorov Dizajn exteriéru si zakladá na úzkych a predovšetkým čistých líniách, ktoré sa premietli do elegantného tvaru karosérie. **Dominantou prednej časti sú mohutné strieborné lišty v tvare hokejky, ktoré lemujú spodné okraje predného nárazníku**. Nad nimi sú úzke predné svetlomety, ktoré ukrývajú modernú technológiu Digital Matrix LED. **[Audi vo svojej tlačovej správe uvádza](https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/the-storage-champ-audi-a6-avant-e-tron-concept-14531), že tieto svetlomety je možné využiť aj ako projektor pri nabíjaní. Jednoducho si tak môžete chvíľku strávenú na nabíjačke skrátiť tak, že si na stenu oproti vám premietnete hru alebo obľúbený film.** Zadné svetlomety ukrývajú 3D elementy OLED osvetlenia a tiahnu sa už charakteristicky naprieč celým vekom batožinového priestoru.
### Nová definícia komunikácie Na zadnej časti auta si ihneď všimnete mohutný difúzor a taktiež pomerne skosené zadné sklo. **Tvar karosérie pritom dokonale charakterizuje padajúca línia strechy, čo vytvára dynamický vzhľad**. Ten je potvrdený masívnymi, 22-palcovými diskami kolies so zníženým aerodynamickým odporom. **Okrem predných svetlometov sa na aute nachádza ďalších 7 projektorov**. Tri s vysokým rozlíšením slúžia na vykresľovanie uvítania pasažierov a štyri s vysokým rozlíšením umiestnené v rohoch karosérie zastávajú funkciu interaktívnych smerových svetiel s možnosťou konfigurácie na základe právnych predpisov jednotlivých štátov.
### Až 700 kilometrov na jedno nabitie **Audi modelom A6 Avant e-tron dokazuje, že elektromobilita nemusí byť nudná**. Jedným z dôkazov je samotný dizajn auta a ďalším je jeho dojazd. **Ako už bolo zmienené, tento koncept by mal byť schopný prejsť na jedno nabitie až 700 kilometrov. Vďačiť za to môže jednak skvelej aerodynamike a jednak prémiovej platforme PPE. Tá umožňuje do auta nasadiť batériu s kapacitou až 100 kWh a 800 voltový nabíjací systém. Vďaka tomu je maximálny výkon nabíjania na hodnote 270 kW**. Batériu tak už na ďalších 300 kilometrov dojazdu napumpujete energiou len za 10 minút. Nabíjanie z 5 na 80 % potom nezaberie viac ako 25 minút.
Dynamický charakter auta je podčiarknutý aj špičkovými elektromotormi. Ich **celkový výkon sa zastavil na 350 kW a krútiacom momente až 800 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne tento koncept pod 4 sekundy**. **Prvé vozidlá so štyrmi kruhmi na kapote postavené na novej platforme PPE začnú z výrobných liniek schádzať už v roku 2023**. Nová platforma nazývaná aj Premium Platform Electric bola vyvinutá špeciálne inžiniermi z Audi a Porsche. Do budúcna sa počíta s jej nasadením vo viacerých segmentoch.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia