Majitelia elektromobilov si pred cestou na dovolenku požičiavajú spaľovacie autá, aby sa vyhli problémom s nabíjaním

Po novom bude túto službu oficiálne ponúkať svojim zákazníkom aj Renault.
Vydané  Text: 
Predstava, ako si majitelia elektromobilov chodia požičiavať pred cestou na dovolenku spaľovacie auto môže znieť pokrytecky, no v skutočnosti ide o racionálne rozhodnutie. Mnohí z nás cestujú na týždňové dovolenky a **nepredpokladáme, že by sa niekomu chcelo tráviť svoj drahocenný čas niekde pri verejnej nabíjačke.** Existujú totiž ľudia, ktorým elektromobil po väčšinu roka vyhovuje viac než spaľovacie auto, ktoré si navyše v prípade potreby môžu kedykoľvek požičať. Jazda s elektromobilom v meste je totiž objektívne príjemnejšia a čistejšia než so spaľovacím autom, nehovoriac o nižších poplatkoch za vstup do mesta pre obyvateľov žijúcich v zahraničí. **Diaľničné cesty však stále lepšie zvládajú klasické vozidlá s naftovým alebo benzínovým motorom, ktoré môžete dotankovať za necelých 5 minút a pokračovať ďalej.** A predpokladáme, že písať o reálnom dojazde na diaľnici azda ani nemusíme. V tomto prípade ťahajú elektromobily stále za kratší koniec a uvedomuje si to aj značka Renault. Renault predáva elektrické vozidlá v Európe už viac ako desať rokov, no manažéri pripúšťajú, že niektorí potenciálni kupci majú stále strach z toho, že im dôjde šťava na diaľnici alebo nenájdu včas nabíjaciu stanicu.
**Automobilka dúfa, že túto psychologickú bariéru, ktorá mnohých od elektromobility odrádza, prelomí zavedením balíka „uisťovacích“ služieb.** Tie budú k dispozícii pre nový kompaktný hatchback Megane E-Tech Electric. K najzaujímavejším službám bude patriť takzvaný **Switch Car program, ktorý majiteľom umožní rezervovať si akékoľvek vozidlo Renault s neobmedzeným počtom najazdených kilometrov až na 30 dní do roka.** Je určený pre vodičov, ktorí sa nechcú obávať nabíjania na dlhých cestách. Vďaka tomuzto programu si vyberú model so spaľovacím motorom, ktorý môžu kedykoľvek dotankovať na čerpacej stanici. Switch Car je k dispozícii prostredníctvom interných finančných programov Renaultu za mesačný poplatok 30 eur (Francúzsko). Myslíme si, že tento program by sa ujal aj na Slovensku. **A ktovie, práve vďaka tomuto programu by si niekto mohol konečne bez obáv kúpiť prvý elektromobil na každý deň.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia