Volkswagen ID. Buzz je tu! Elektrický „Bulli“ prináša moderné technológie a silný odkaz na minulosť.

Elektrický „Bulli“ 21. storočia je oficiálne predstavený. Svoj pôvod sa nesnaží maskovať a to mu neskutočne sedí!
Vydané  Text: 
Roky čakania, poodhaľovania a lákania sú na konci. Volkswagen oficiálne predstavil svoju prvú elektrickú dodávku z rodiny ID. s názvom ID. Buzz! Pre automobilku ide o pomerne dôležitý model, ktorý je stelesnením minulosti prepojenej s najmodernejšou technológiou. Samozrejme sa nezabudlo ani na praktickú verziu ID. Buzz Cargo. ### Ikona 50. rokov v novom šate „*Ikona 50. rokov, model T1, umožnila ľudom získať mobilitu a slobodu. S ID. Buzz tento odkaz prenášame do súčasnosti, do éry elektrickej mobility. ID. Buzz prináša ľuďom na cestu veľa sympatickosti a ľudskosti tak, ako to bolo kedysi.*“, hovorí šéfdizajnér Volkswagenu Jozef Kabaň. Oproti pôvodnej verzii z polovice minulého storočia sa síce veľa zmenilo, no svoj pôvod elektrická dodávka nezaprie a ani sa o to nesnaží.
Jozef Kabaň ďalej pokračuje slovami: „*V T1 sedíte prakticky nad prednou nápravou, bez akéhokoľvek väčšieho predného previsu. ID. Buzz má podobne krátke previsy, avšak s dôrazom na modernú bezpečnosť. Je nadčasový, udržateľný a mimoriadne funkčný čo ho robí jedinečným. Charakteristickým znakom, ktorým odkazuje na svojho predchodcu je predná časť v tvare písmena V, ktorá plynulo nadväzuje na charakteristické predné LED svetlomety. A nechýba ani dvojfarebné lakovanie.*“ ### Priestorom nešetrí ID. Buzz však nechce byť len štýlovkou. **Potvrdzuje to aj svojimi rozmermi, ktoré sú veľmi podobné tým, ktoré poznáme z modelu Volkswagen T6.1**. **Rázvor je bez 12 milimetrov veľký takmer 3 metre**, čo je úctyhodná hodnota. **Dĺžka auta je pritom len 4 712 milimetrov**. Vďaka tomu má auto skutočne krátke previsy a využíva optimálne takmer celú svoju siluetu. **V závislosti od špecifikácie môže ID. Buzz dosiahnuť výšku až 1 938 milimetrov a celková šírka je 1 985 milimetrov**. To je o 81 milimetrov viac ako v prípade VW T6.1. **Zaujme pritom pomerne malý polomer otáčania len 11,1 metra**.
Rozmery sa samozrejme premietli aj do interiéru. Ten je vzdušný ako pri pôvodnom „Bulli“. **V 5-miestnom usporiadaní má batožinový priestor kapacitu až 1 121 litrov. Po sklopení druhého radu sedadiel vznikne kufor s objemom 2 205 litrov. Pri praktickej verzii ID. Buzz Cargo je možné dosiahnuť nákladnú časť s objemom 3,9 m3 a možnosťou uloženia dvoch europaliet vedľa seba**.
### S dôrazom na udržateľnosť Samotný interiér je spojením udržateľnosti a moderných technológií. **Volkswagen uvádza, že v interiéri nie je použitý ani gram reálnej kože**. Má byť vyrobený z recyklovaných syntetických materiálov s dôrazom na čo najmenšiu uhlíkovú stopu. Nezabudlo sa ani na príjemné farebné prevedenia, ktoré vnútro auta pekne rozžiaria.
**ID. Buzz je postavený na modulárnej platforme MEB**, ktorá mu umožnila získať **batériu s využiteľnou kapacitou až 77 kWh**. **Energia sa z akumulátora prenáša na elektromotor s výkonom 150 kW, ktorý poháňa zadnú nápravu**. Elektrická dodávka podporuje **možnosť nabíjania s výkonom 11 kW (AC) alebo až 170 kW (DC)**. Rýchle nabíjanie by pritom malo batérie napumpovať energiou z 5 na 80 % už za 30 minút.
**Novinkou je možnosť využitia technológie Plug & Charge**, ktorá majiteľovi uľahčuje manipuláciu s nabíjačkou. Konektor stačí do auta zasunúť a všetka tarifikácia a komunikácia prebehne automaticky. Plug & Charge bude množné využívať len na stojanoch spĺňajúcich normu ISO 15118. **Samozrejme nechýba ani možnosť reverzného toku energie**. ### Dostupný už na jeseň Čo sa týka technológií, ID. Buzz prináša len to najlepšie. K dispozícii bude možnosť komunikácie Car2X, Front Assist, Lane Assist, Travel Assist či dokonca funkcia pamäte parkovania na predtým uloženej trase. Elektrický „Bulli“ nebude len štýlový, ale aj praktický. Údaje o dojazde zatiaľ **Volkswagen nezverejnil, no na základe extrémne nízkeho odporu vzduchu, na úrovni len 0,285 – 0,29, môžeme predpokladať pomerne slušnú porciu kilometrov**.
Novinka bude schádzať z výrobných liniek v meste Hannover. **Predobjednávky by mali byť spustené už v priebehu prvej polovice tohto roka**. **Prvé kusy ID. Buzz k svojim zákazníkom zamieria už túto jeseň**. Elektrická dodávka sa okrem Európy bude predávať aj v USA a v Kanade kde tento mikrobus zažije veľký comeback.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia