Na čom budú Rusi jazdiť po odchode zahraničných automobiliek? O týchto ruských autách ste zrejme nepočuli:
V Rusku pôsobia aj domáce automobilky, mnohé z nich sú pozostatkom minulého režimu.
Vydané Text: Peter Orosz
**K civilnejším modelom môžeme zaradiť veľké SUV UAZ Patriot, ktorý ponúkne plný komfort osobného vozidla v interiéri.** Nechýba klimatizácia, dotykový displej, airbagy či automatická prevodovka. Viaceré komponenty však pochádzajú od zahraničných dodávateľov. Napríklad airbagy pre UAZ dodáva Takata, ďalšiu kľúčovú elektroniku Bosch. K dispozícii je benzínový 2,7-litrový motor s výkonom 110 kW (150 k) alebo 2,3-litrový vznetový štvorvalec s výkonom 84 kW (113 k).
Podobne ako Buchanka, aj model Patriot je [dostupný na Slovensku](https://www.uaz-slovensko.sk/vozidla-suv-patriot/ ) od 25 000 eur s DPH.
Za zmienku tiež stojí „ruský Defender“ UAZ Hunter či Pickup vychádzajúci z Patriotu.
[GALLERY id=32130]
### 3. Aurus Motors
Aurus je ruská automobilka, zameraná na luxusné vozidlá. **Spočiatku išlo o výrobcu vládnych vozidiel, ktorý mal za úlohu nahradiť dovtedy používané vládne vozidlá zahraničnej výroby.** V máji 2021 začala automobilka výrobu prvého vozidla pre verejnosť – Aurus Senat.
Toto auto si rýchlo po uvedení vyslúžilo prezývku „ruský Rolls“, avšak predajného úspechu sa automobilka zatiaľ nedočkala. A pokiaľ ide o závislosť na zahraničných komponentoch, **pre model Senat dodáva komponenty viac než 74 výrobcov, z toho veľkú časť tvoria „západné“ firmy.** Pokiaľ však ide o samotné pohonné ústrojenstvo, výrobca sa chváli 100 % ruskou automatickou prevodovkou a motorom V8 od NAMI s objemom 4,4-litra.
[GALLERY id=29291]
Okrem výrobcov osobných automobilov má Ruská federácia aj **ďalšie automobilky nákladných a úžitkových vozidiel ako sú napríklad KAMAZ či GAZ.** Na tamojšom trhu sú zároveň čoraz populárnejší aj čínski výrobcovia osobných automobilov.
Automobilový Priemysel, Diely, Dodávatelia, Komponenty, Konflikt, Náhradné Diely, Nové Autá, Ruské Automobilky, Rusko, Trh, Ukrajina, Vojna, Výrobcovia Áut
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia