Nový Nissan Juke Hybrid sa ovláda jedným pedálom, nový pohon priniesol aj zmeny karosérie
Výhodou tohto režimu jazdy je elegantnejšie ovládanie pohybu vozidla.
Vydané Text: Erik Stríž
Rovnako ako LEAF, aj nový JUKE Hybrid je vybavený systémom Nissan e-Pedal, ktorý po aktivácii umožňuje ovládať vozidlo pomocou plynového pedálu. Keď sa noha zdvihne z akcelerátora, použije sa mierne brzdenie (do 0,15 g) a vozidlo spomalí na rýchlosť ~ 5 km/h. Na úplné zastavenie vozidla je ale potrebné stlačiť brzdový pedál.
V každom prípade je v novom Juke hybridný systém dovedený do stavu, keď je využívaný v maximálnej možnej miere. Pri každom štarte sa aktivuje režim 100% EV, teda režim elektromobilu. Na elektrinu potom jazdí až do rýchlosti 55 km/h, čo je vskutku pôsobivé. Napríklad nová Kia Sportage Hybrid jazdí plne elektricky do rýchlosti 30 km/h. O maximalizáciu elektrického režimu jazdy sa síce stará automatika, ale keď vodič chce jazdiť elektricky aj tam, kde to počítač nevyhodnotí ako potrebné, má možnosť tlačidlom EV spustiť elektrickú prevádzku.
### Pohon so spotrebou 5,1 l/100 km
Hybridné hnacie ústrojenstvo modernizovaného modelu Juke pozostáva z novej generácie spaľovacieho motora Nissan, ktorý bol špeciálne vyvinutý pre prácu v hybridnom hnacom ústrojenstve. Produkuje výkon max. 69 kW (94 k) a krútiaci moment do 148 Nm. Nie sú hodnoty, ktoré by ohromili, ale v elektrickej časti hybridného pohonu Nissan dodal hlavný elektromotor s výkonom 36 kW (49 k) a krútiacim momentom 205 Nm, zatiaľ čo Renault dodal 15 kW vysokonapäťový štartérgenerátor, menič a vodou chladenú batériu s kapacitou 1,2 kWh.
Výsledkom je hnacie ústrojenstvo, ktoré umožňuje až počas 80% mestského jazdenia znížovať spotrebu paliva o 40 percent. Kombinovaná spotreba tak dosahuje 5,1 l/100 km, zatiaľ čo kombinované emisie CO2 118 g/km.
Čo stojí za pozornosť, je nová prevodovka od Renaultu s nízkym trením:
*Na zníženie trenia táto prevodovka používa zubové spojky namiesto bežných synchronizačných prevodov na radenie 4 prevodových stupňov spaľovacieho motora a 2 prevodové stupne elektromotora. Okrem toho na zníženie trenia táto prevodovka nepoužíva spojku. Všetky štarty vozidla sú 100% elektrické a 2 elektromotory sa používajú v kombinácii na synchronizáciu prevodových stupňov, čím sa zabezpečuje plynulé, prepojené a citlivé zrýchlenie.*
### Vylepšenia dizajnu a funkčnosti
Výrobca avizuje, že nový Nissan Juke ostáva naďalej športovo vyzerajúcim crossoverom, vylepšenia karosérie sa týkajú najmä aerodynamiky, s týmto účelom sa upravoval vzhľad predného nárazníka a zadného spojlera. Hybridná verzia dostala na predné a zadné dvere označenie „Hybrid“, predná maska chladiča obsahuje nové logo Nissan a tiež obsahuje pásik z čierneho lesklého materiálu v mieste, kde sa stretáva s kapotou, čím je v súlade s ostatnými elektrifikovanými modelmi Nissan, ktoré majú rovnaký dizajnový motív. Dizajn samotnej mriežky je teraz sieťovaný a keďže hybridná verzia nemá také nároky na chladenie, plocha otvoru sa zmenšila.
Úplnou novinkou je dizajn 17-palcových zliatinových diskov kolies a dvojfarebné 19-palcové disky z Nissanu Ariya.
Batožinový priestor má objem 354 litrov, čo je mierne zmenšenie o 68 litrov v porovnaní s benzínovou verziou v dôsledku montáže trakčného akumulátora s kapacitou 1,2 kWh. So sklopenými zadnými sedadlami zostáva priestor kufra najlepší v triede s 1237 litrami, zatiaľ čo priestor pre kolená vzadu zostáva nezmenený, celkom 553 mm
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia