Vybuchujúce airbagy zanechávajú krvavé odtlačky s logom automobilky na rukách. Ako je to možné?

Na vine sú samotní vodiči.
Vydané  Text: 
Byť súčasťou dopravnej nehody, hoci aj malej, môže byť nepríjemný zážitok. Našťastie žijeme v dobe, v ktorej sú nehody vďaka asistenčným a bezpečnostným systémom výrazne menej smrteľné ako kedykoľvek predtým. **Napriek tomu sú zranenia stále bežné, za niektoré si však môžeme aj sami.** Andrea Juarezová sa po nehode pochválila na Twitteri zaujímavým zranením. Výsledkom bočného nárazu na štvorcestnej križovatke bola **zlomenina ruky s celkom neprehliadnuteľnou pomliaždeninou na predlaktí.** Netradičné zranenie ju prekvapilo natoľko, že si hneď po nehode túto pozoruhodnú modrinu odfotila a zverejnila na sociálnej sieti. Na ruke si totiž našla dokonalý krvavý odtlačok loga automobilky Nissan. **Ako sa neskôr ukázalo, nešlo o jediný prípad podobného zranenia.** Na fotografii vyššie môžete vidieť, že ďalší nešťastný vodič dostal pri nehode takmer dokonalú reprodukciu loga Hyundai. Podobné príbehy potom začali zdieľať aj ďalší vodiči, ktorí odchádzali z miesta nehody domov s odtlačkami ako Dodge, Jeep, Honda, Mazda, Buick atď.
Tieto zranenia sú vždy na rovnakom mieste v oblasti predlaktia. A dôvod? **Mnohí vodiči totiž pri jazde držia volant nesprávne, zvyčajne s jednou rukou na vrchu venca a predlaktím presne v dráhe airbagu.** Nikto by nemal zabúdať na to, že airbagy sa nafukujú rýchlym spaľovaním tuhého paliva, čo spôsobuje expanziu plynu, ktorý napĺňa tenký nylonový vak. Nafúknutie airbagu tak trvá len zlomok sekundy, častokrát vystreľuje rýchlosťou cez 320 km za hodinu. **Táto sila musí prebiť centrálny plastový dekor volantu, pod ktorým sa airbag skrýva.** Na plastovom kryte je pritom zvyčajne vyobrazené logo automobilky, ktoré sa nešťastníkom otlačilo o predlaktie.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia