Pohon všetkých štyroch kolies je na Slovensku vyhľadávaný. Preto poteší, že značka SsangYong má v ponuke až štyri modely s pohonom oboch náprav a každý s úplne iným zameraním. Predstavíme vám ich!
**S dĺžkou iba niečo cez 4,2 metra je model Tivoli skvelým spoločníkom do mesta.** Ľahké, jednoduché, s prehľadným ovládaním a dostatočnou priestorovou ponukou. Ľahko s ním zaparkujete a zmestíte sa do každej uličky. To však neznamená, že sa s ním nemôžete vybrať za dobrodružstvom. Za príplatok 1 590 € si môžete k akejkoľvek verzii, vrátane tej najzákladnejšej za 14 490 €, objednať pohon 4 × 4 s funkciou uzávierky medzinápravového diferenciálu, pričom k tomu dostanete rovno aj viacprvkovú zadnú nápravu. Túto voľbu môžete urobiť pri manuálnej aj automatickej prevodovke. To neponúka takmer žiaden konkurent.
Taktiež cena je mimoriadne konkurencieschopná, najmä keď si uvedomíte, že pohon všetkých kolies dostanete v kombinácii s motorom 1.5 GDi – Turbo s výkonom až 120 kW (163 k). A to nehovoríme o bohatej sériovej výbave s kompletným zástupom užitočných asistenčných systémov.
**Vstúpte do štýlového interiéru modelu Korando a ohromí vás rozsiahle kožené čalúnenie, 3D náladové podsvietenie s 34 voliteľnými farbami a špičkové obrazovky vrátane nastaviteľného digitálneho prístrojového štítu.** Vtedy pochopíte, že týmto autom chce SsangYong osloviť zákazníkov, ktorí si potrpia na kvalitu.
Korando je o 225 mm dlhšie než Tivoli a o 60 mm širšie. To sa prejavuje na jeho vnútornom priestore, kde si ho všetci štyria pasažieri užijú dostatok na úplne pohodovú jazdu na akékoľvek vzdialenosti. K dispozícii je pre nich dokonca aj 230 V zásuvka, takže nabíjanie notebooku nie je žiaden problém. O pokročilých technológiách, asistenčných systémoch a tuhej karosérii modelu Korando svedčí aj päťhviezdičkové hodnotenie v nárazových testoch Euro NCAP.
Pohon 4 × 4 je tu k dispozícii od výbavy Style (18 790 €) za príplatok 1 890 €. Dostanete k nemu aj elektronickú parkovaciu brzdu a funkciu Auto Hold.
**Takmer päťmetrové SUV Rexton s impozantným dizajnom je už z inej galaxie.** V základe má osemstupňovú automatickú prevodovku. Stojí na štvorvrstvovom rámovom podvozku, o ktorý je karoséria uchytená až na 8 bodoch a pohon 4 × 4 má v základnej výbave. Je to však terénny systém založený na náhone zadných kolies s manuálne pripojiteľným pohonom predných. V príplatkovej výbave nájdeme aj uzávierku zadného diferenciálu.
Rexton vyzerá ako luxusné SUV a aj ním je – pozrite sa na všadeprítomné kožené čalúnenie, luxusnú výbavu, kamery, obrazovky a krásne vypracované ovládače. Pod kabátom je to však robustný off-road, ktorý vo verzii Premium ponúka miesto 5-prvkovej až 10-prvkovú zadnú nápravu a o ďalšie dva centimetre zdvihnutú svetlú výšku na výsledných 224 mm. To už je aj do seriózneho terénu! Tam sa vám zíde aj poriadny krútiaci moment, ktorý s radosťou poskytne 2,2-litrový dieselový motor s výkonom 149 kW (202 k) a krútiacim momentom 441 Nm. A ak by sa vám stále málilo, k dispozícii je aj redukcia. Zaujímavosť na záver? Rexton sa dá objednať aj so siedmimi sedadlami. Je to kráľ priestoru a luxusu. Jeho cena sa pritom začína na prijateľných 35 490 €.
**Práca a zábava sa nevylučujú. V prípade pick-upu SsangYong Musso to platí rovnako.** Na pomery pick-upov ponúka veľmi štedrý priestor na zadných sedadlách a luxusnú kabínu, ale pritom nezabúda na veľkosť nákladového priestoru, terénny pohon 4 × 4 (v základe) a 6-stupňovú automatickú prevodovku s redukciou. V ponuke je aj uzávierka zadného diferenciálu, ak by ste sa chystali naozaj extrémne krížiť nápravy.
Pre pracovné účely je v ponuke miesto 5-prvkovej zadnej nápravy aj tuhá náprava s listovými pružinami pre maximálne užitočné zaťaženie až 1 000 kg. Pri 5,5-metrovej dĺžke auta a 1,6 metra dlhej korbe sa to hodí. Na pohon slúži rovnaký motor, 2,2-litrový naftiak, ako ponúka Rexton, avšak s krútiacim momentom upraveným na 400 Nm.