Do Peugeotu 308 sa po rokoch vrátil žiadaný prvok, po ktorom motoristi túžili! Je úplne zadarmo, no musíte spĺňať jednu podmienku
Pokiaľ chcete klasický panel klimatizácie, musíte sa uspokojiť s výbavou Active Pack.
Vydané Text: Peter Orosz
Už v jeho minulej generácii sme však kritizovali absenciu dôležitého funkčného prvku, ktorým je tradičný panel klimatizácie s fyzickými ovládačmi. **Z nášho pohľadu ide o prvok, ktorý prispieva k bezpečnosti na cestách,** pretože vodičovi umožňuje nastavenie klimatizácie popamäti prostredníctvom hmatu.
**Nastavenia ventilácie v predchádzajúcich generáciách Peugeot schovával do multimediálneho systému,** ktorý však fungoval spomalene a vďaka neprehľadnému grafickému spracovaniu bol častokrát skôr na príťaž. Navyše od vodiča vyžadoval viac pozornosti, čo môže byť v určitých situáciách na ceste aj nebezpečné. Predstavte si, že máte v hustej premávke zarosené okno a potrebujete si urýchlene zmeniť smer prúdenia vzduchu na čelné sklo. V podobných prípadoch sa azda nikto nechce hrabať v nastaveniach dotykového displeja, aby našiel tú správnu funkciu.
### NÁVRAT TLAČIDIEL
Nová generácia Peugeotu 308 prichádza s vylepšeným systémom infotainmentu s intuitívnejším spracovaním, no vo vyšších výbavách zostáva nastavenie klimatizácie naďalej skryté za dotykovým displejom. Francúzi sa však nepochválili s alternatívou, ktorú v novom modeli ponúkajú. **Tou je klasický panel klimatizácie s fyzickými tlačidlami pre nižší stupeň výbavy Active Pack.**
Už v základe pritom Peugeot ponúka automatickú dvojzónovú klimatizáciu, takže nemôžeme napísať, že by bol najlacnejší variant vyslovene „sockou“. Páči sa nám, že tlačidlá umožňujú kompletné nastavenie ventilácie, nie len jej časti. **Navyše vidíme po bokoch aj tlačidlá pre vyhrievanie predných sedadiel. Skvelé!**
Okrem toho Active Pack ponúka zliatinové disky, LED svetlomety, parkovacie senzory, bezkľúčový štart a multimediálny displej s Apple Carplay a Android Auto. Poteší aj štandardný tempomat či samostmievateľné spätné zrkadlo.
**Najviac nás však prekvapila dostupnosť motorizácií.** Základný Active Pack sa totiž neobmedzuje na benzínový trojvalec a na výber je aj s naftou alebo hybridným ústrojenstvom pod kapotou. Štandardom je potom manuálna prevodovka, prípadne automat v závislosti od výbavy a motorizácie.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia