CUPRA odhalila špičkový Leon VZ CUP, rozdiel v cene kombi a hatchbacku je len zopár eur

### Éra crossoverov neznamená, že hachbacky a kombi nie sú Spomíname si na to veľmi dobre. Ešte pred niekoľkými rokmi aj motoristickí novinári tvrdili, že esúvečka nie sú stavané na to, aby z nich boli športové autá. Prekážku videli hneď v niekoľkých faktoroch, predovšetkým v robustnej vysokej karosérii s veľkou svetlou výškou podvozka, zodpovedajúco vyššie uloženému ťažisku, ďalej s tým… Prečítať celé
Vydané  Text: 
### Éra crossoverov neznamená, že hachbacky a kombi nie sú Spomíname si na to veľmi dobre. Ešte pred niekoľkými rokmi aj motoristickí novinári tvrdili, že esúvečka nie sú stavané na to, aby z nich boli športové autá. Prekážku videli hneď v niekoľkých faktoroch, predovšetkým v robustnej vysokej karosérii s veľkou svetlou výškou podvozka, zodpovedajúco vyššie uloženému ťažisku, ďalej s tým priamo súvisiacemu vysokému posedu, napokon im vadila samotná koncepcia vozidla. Prešlo niekoľko rokov a dnes tu máme hneď niekoľko zaujímavých kúskov, o ktorých kvalitách už asi nepochybuje nikto: [CUPRA Formentor](https://autoviny.sk/obsah/znacka/cupra-formentor), [Alfa Romeo Stelvio](https://autoviny.sk/obsah/znacka/alfa-romeo-stelvio), [Porsche Macan](https://autoviny.sk/obsah/znacka/porsche-macan) a [Cayenne](https://autoviny.sk/obsah/znacka/porsche-cayenne), [Audi RS Q8](https://autoviny.sk/obsah/znacka/audi-q8), [Lamborghini Urus](https://autoviny.sk/obsah/znacka/lamborghini-urus), ale aj také [Bentley Bentayga Speed](https://autoviny.sk/obsah/znacka/bentley-bentayga), [BMW X7 M50i](https://autoviny.sk/obsah/znacka/bmw-x7) či [Mercedes AMG GLE 63 S Coupe](https://autoviny.sk/obsah/znacka/mercedes-benz-gle) a mnohé ďalšie. Lenže ešte vždy sa nájdu ľudia, ktorí právom preferujú nižšie karosárske vyhotovenia športových vozidiel. [Hothatch](https://autoviny.sk/obsah/znacka/hothatch) je naďalej atraktívnou kategóriou a [športové kombi](https://autoviny.sk/obsah/znacka/sportove-kombi) zasa ponúkajú aj pridanú hodnotu, ktorú ocenia všetci plnohodnotne žijúci motoristi. Jednou zo značiek, ktoré v modelovom portfóliu úspešne držia športovo ladené hatchbacky aj kombi, je španielska CUPRA. ### CUPRA Leon VZ CUP Slovenský importér značky včera spustil predpredaj modelov **CUPRA Leon VZ CUP** pre verzie hatchback aj kombi (Sportstourer). V cenníku majú vyhradené zvláštne miesto. Zatiaľ čo CUPRA Leon sa predáva s motormi 1,4 TSI 204 eHybrid, 1,4 TSI 245 eHybrid, 2,0 TSI 245, 2,0 TSI 300 a 2,0 TSI 310 4Drive (všetko s automatmi DSG), nová výbava VZ CUP je v cenníku k dispozícii s dvomi najvýkonnejšími konfiguráciami, aj keď v zahraničí bude VZ Cup možné dostať aj ako plug-in hybrid. Ceny sú vyššie asi o 5-tisíc eur v porovnaní s východiskovou výbavou CUPRA. Prečo? Dôvody nachádzame v spoločenskej exkluzivite, ale aj výbave. CUPRA Leon VZ CUP odkazuje na pretekársky model CUPRA Leon Competición (340 k, 4,5 s, 265 km/h) a chce si z neho prisvojiť aspoň kúsok jeho charakteru:
**EXTERIÉR**: CUPRA Leon VZ CUP s 5-dverovou karosériou hatchback má zväčšený spojler na zadnej hrane strechy medenej farby, ktorý má nielen estetickú funkciu ale aj redukuje turbulencie a tým optimalizuje prúdenie vzduchu okolo karosérie. Aerodynamickú funkciu majú aj nadstavce prahov karosérie vo farbe Dark Aluminium. Na želanie môžu byť kryty vonkajších spätných zrkadiel vyrobené z karbónu. Na pohľad najnápadnejším detailom verzie CUPRA Leon VZ CUP sú 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny s povrchovou úpravou v kombinácii čiernej a medenej farby. Na želanie výrobca na tieto disky montuje vysoko výkonné pneumatiky Bridgestone, vhodné na jazdu po pretekovom okruhu.
**INTERIÉR**: V Interiéri má CUPRA Leon VZ CUP športové škrupinové sedadlá CUPBucket s koženým poťahom, ktorý je na výber v čiernej farbe Genuine Black alebo modrom odtieni Petrol Blue. Tieto sedadlá, ktoré mali premiéru v športovom SUV CUPRA Formentor VZ5, poskytujú lepšie bočné vedenie tela. Zadnú stranu operadla sedadla CUPBucket tvorí škrupina z karbónu. Okrem toho sú **sedadlá CUPBucket** namontované nižšie ako bežné športové sedadlá, čím sa dosahuje ergonomicky výhodnejšia poloha vodiča pri zvlášť dynamickej jazde a bezprostrednejší kontakt s vozidlom. Súčasne sa tým zväčšuje priestor na nohy spolujazdcov v zadnej časti kabíny. Atraktivitu interiéru ďalej zvyšuje prešívanie prístrojového panelu stehmi medenej farby. **Prístrojový panel** je na výber v čiernej farbe alebo v modrom odtieni Petrol Blue, rovnako ako poťahy sedadiel. Štandardným prvkom vybavenia je ergonomicky tvarovaný športový multifunkčný **volant CUPRA Supersport** s prídavnými tlačidlami (satelitmi) na štartovanie motora a priamu voľbu režimu CUPRA. ### Ceny a dostupnosť
Slovenský konfigurátor CUPRA Leon Sportstourer VZ CUP s dvomi motorizáciami
Slovenský cenník CUPRA Leon VZ CUP rozdeľuje verzie hachback 5-dverový a kombi Sportstourer nasledovne: * CUPRA Leon VZ CUP **2,0 TSI 300** (221 kW/300 k) 7-DSG: **46 625 eur** * CUPRA Leon Sportstourer VZ CUP **2,0 TSI 300** (221 kW/300 k) 7-DSG: **46 730 eur** * CUPRA Leon Sportstourer VZ CUP **2,0 TSI 310 4Drive** (228 kW/310 k) 7-DSG: **48 920 eur** Prvé vozidlá CUPRA Leon VZ CUP budú dodané zákazníkom v marci 2022.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk