Alfa Romeo Tonale prichádza aj v nafte, ale zakrátko sa automobilka stane plne elektrickou
Alfa Romeo má smelé plány s elektromobilmi, avšak ešte stále nemá v ponuke ani jeden elektrický model.
Vydané Text: Redakcia (s)
Ako bolo uvedené vyššie, SUV Alfa Romeo Tonale stojí na koncernovej platforme určenej aj pre Jeepy Compass a Renegade. Princíp pohonu 4xe znamená, že auto je vybavené hlavným spaľovacím motorom, ktorému sekunduje elektrický pohon roztáčajúci zadné kolesá.
V Alfa Romeo Tonale sa však objaví aj **mild-hybridný pohon**. O ten sa stará benzínový **štvorvalcový agregát 1,5 MultiAir** s preplňovaním s variabilnou geometriou lopatiek VGT, variabilným časovaním ventilov a priamym vstrekovaním paliva pod tlakom 350 barov, ktorý je podporovaný elektrickým štartér-generátorom s výkonom 15 kW/55 Nm. Výkon samotného benzínového motora veľmi nepoteší, dosahuje 95 až 118 kW, navyše umožňuje len pohon predných kolies prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky TCT.
Zaujímavosťou je, že v ponuke bude aj **naftový variant 1,6 MultiJet** s najvyšším výkonom 95 kW a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm. Kombinovaný bude so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou TCT.
Čo zaujme asi najviac, je verzia **Tonale plug-in hybrid**. Namiesto označenia štvorkolesového pohonu 4xe Alfa Romeo používa názov **Q4-e**. Základom je benzínový štvorvalec 1,3 MultiAir, ktorý spoločne so vzadu umiestneným elektromotorom vyvinie maximálny výkon 202 kW (274 koní). Trakčný akumulátor s kapacitou 15,5 kWh zabezpečí **elektrický dojazd na úrovni až 80 kilometrov** v mestskom prostredí, prípadne okolo 60 kilometrov v cestnom mixe.
Zatiaľ čo benzínový motor roztáča predné kolesá, elektrický tie zadné a tieto pohony sú mechanicky celkom oddelené, o ich súhru sa stará počítač. Do akej miery sa podarí Alfe zachovať športový ráz svojho nového SUV, dnes predvídať nevieme, ale automobilka tvrdí, že v porovnaní s Jeepmi prepracovala podvozok, takže aj trojprvkové zadné zavesenie kolies bude napokon odlišné vďaka technológii **Frequency Selective Damping** (FSD). Akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h má prebehnúť už za 6,2 sekundy.
Domnievame sa, že elektrifikáciou nemusí dôjsť k znehodnoteniu jazdného zážitku, ktorý je pre vozidlá Alfa Romeo tak príznačný. Nepochybne sa dočkáme kritiky vyššej hmotnosti, čo nutne súvisí s integráciou akumulátora a elektrického pohonu do zadnej časti, niektorí si možno pripomenú podobné ohlasy v súvislosti s Alfa Romeo 159. Ak ale výrobca skutočne zapracoval na podvozku, riadení, správnom dávkovaní výkonu a súhre motorov, môžeme sa dočkať aj naozaj pôsobivého výsledku.
Alfa Romeo, Alfa Romeo Brennero, Alfa Romeo Tonale, Bev, Crossover, Elektricka Alfa Romeo, Elektricke Suv, Elektricky Crossover, Elektro, Elektromobil, Ev, Novy Model, Správy, Str, Suv
Inzercia