PRVÁ JAZDA: Vynovená Mazda CX-5 zostáva šoférskym SUV, prináša však niekoľko podstatných zmien
Vynovená Mazda CX-5 prináša všelijaké novinky, ale v oblasti kvality, spracovania, obsesie nad detailmi a neustáleho hľadania dokonalosti sa nič nezmenilo. Našťastie!
Vydané Text: Peter Orosz
Jazda na diaľnici aj kľukatých španielskych cestách ukázala, že aj rodinné SUV môže vodiča zapojiť do akcie bez toho, aby ho unavovalo. Mimochodom, inžinieri zašli ešte ďalej a popri podvozku a karosérii zapracovali aj na kalibrácií motorov a prevodovky. Všetko opäť v mene ešte lepších reakcií, ktoré sú v súlade s tým, čo telo vodiča podvedome očakáva, keď napríklad stlačí plynový pedál. **Tuhší plynový pedál, vylepšená kalibrácia automatickej prevodovky a prepracovaná mapa motora majú opäť za úlohu naladiť sa na vlnu vodiča.** Neviem o žiadnej inej značke, ktorá by tak úzkostlivo riešila takéto drobné detaily. Ale sú to presne tieto detaily, ktoré definujú zážitok z jazdy s akoukoľvek Mazdou.
### Neskôr, ale predsa!
Človek nadobúda pocit, že práve vďaka tomu, koľko energie venujú v Mazde detailom, ktoré iní ignorujú, občas zabudnú sledovať úplne obyčajné trendy. Prečo by inak až teraz **prišiel do ponuky napríklad systém bezdrôtového nabíjania mobilného telefónu alebo obojstranné dno batožinového priestoru,** s jednou nepremokavou stranou? Ale lepšie neskoro než nikdy. V ostatnom Mazda drží krok. Stále má vynikajúce a bezpečné ovládanie infotainmentu (teraz s novou 10,25-palcovou obrazovkou), veľký head-up displej a dokonca aj adaptívne matrix LED svetlá s vyšším počtom segmentov (20 miesto 12), a teda vyšším rozlíšením a schopnosťou presnejšej práce. Pribudli aj ďalšie asistenčné systémy, napríklad pre jazdu v dopravnej zápche.
### Nové výbavy
Do ponuky pribudli tri stupne výbavy. High+ charakterizujú blatníky lakované do farby karosérie, väčšie výfuky (naozajstné!) a do luxusu ladený interiér. Homura vyznáva športovejší dizajn s lemami karosérie lakované do lesklej čiernej a s mriežkou chladiča a jej lemom v rovnakom vyhotovení a s kontrastným červeným prešívaním v interiéri. **Osviežujúcou novinkou je verzia Newground, ktorá vyznáva viac off-roadový look a vnútri využíva zelené kontrastné detaily.** Obsahuje spomínané reverzibilné plató a nepremokavé dno kufra, ktoré ocenia dobrodruhovia či psíčkari. Novinkou je tiež režim Off-Road pre vybrané verzie s pohonom 4 × 4 i-Activ AWD. Dizajnové zmeny na karosérii sú minimalistické ale zato viditeľné. Prísnejšie, užšie svetlomety, nový svetelný podpis, nová 3D maska chladiča ju prezradia na prvý pohľad. A keby aj nie, novej farbe Zircon Sand sa to podarí určite.
**Mazda CX-5 príde na trh s možnosťou voľby medzi dvojlitrovým a 2,5-litrovým atmosférickým benzínovým štvorvalcom, čistým 2,2-litrovým dieselovým motorom (naozaj!),** pričom okrem 2,5-ky, ktorá sa bude dodávať iba s automatom, máte slobodný výber, či si chcete radiť prevodové stupne sami, alebo nie. Pri pohone 4 × 4 ste vo výbere úplne slobodní.
Už teraz sa tešíme na domáci test, lebo Mazda CX-5 je jedno neskutočne príjemné auto na všetky príležitosti.
2022, Cx-5, Facelift Mazda Cx-5, Fotogaléria, Mazda, Modernizácia, Prvá Jazda, Recenzia, Suv, Test, Za Volantom
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia