### Teoretická časť výučby
Pri kontrole teoretickej výučby, **z 36 učební, kde mala byť vyučovaná v daný čas teória, až v 31 nebolo ani nohy!** Vo zvyšných piatich prípadoch nebol taký počet účastníkov, ako bol zaevidovaný na hodine teoretickej výučby. **Z celkového počtu 457 žiakov jednotlivých autoškôl, až 352 počas kontroly nebolo na mieste výučby,** aj keď boli zaevidovaní v systéme ako prítomní. V prepočte na percentá tak neúčasť dosahovala až 77 %!
### Praktická časť výučby
Kontrolóri ministerstva dopravy sa pozreli aj na praktickú výučbu a s tým spojený vozový park jednotlivých autoškôl. Nedostatky a teda porušenie pravidiel **z celkového počtu 393 kontrol boli zistené až pri 248 prípadoch.** Najčastejším prehreškom **( 49 % prípadov)** bola **klamlivá identifikácia účastníka kurzu,** čo znamená, že inštruktori si zaregistrovali jazdu spolu s účastníkom, ale auto ostalo odstavené na cvičisku. Druhým najčastejším prehreškom bolo **nedostatočné označenie auta** **( 24 %)** a tretím v poradí **( 9 %)** bola **forma výučby, ktorá nekorešpondovala so stanovenými osnovami.**
„Chceme dosiahnuť, aby sa úroveň autoškôl zdvihla a aby si vzájomne nekonkurovali tým, ku komu účastník vodičského kurzu nemusí chodiť, ale tým, kde dostane čo najkvalitnejší výcvik. Bezpečnosť je prvoradá, rezort dopravy preto bude aj naďalej pokračovať v kontrolách autoškôl,“ reagoval na zistenia minister dopravy Andrej Doležal.
### Sankcie
Takéto výsledky samozrejme nemohli ostať bez odozvy. **MDV SR udelilo až 187 pokút vo výške 143- tisíc eur,** **57 podnetov na zrušenie oprávnení pre inštruktorov** a **33 inštruktorom bolo nariadené preškolenie.** Najhoršie dopadlo **18 autoškôl, ktoré ministerstvo nariadilo na základe kontroly zrušiť.**
Kvalita a vysoká úroveň autoškôl je dôležitá, pre udržanie bezpečnosti na cestách. Aktuálne štatistiky Ministerstva vnútra SR hovoria jednoznačne. **Každý piaty vodič, ktorý spôsobí smrteľnú autonehodu, nemá vodičské oprávnenie dlhšie ako 5 rokov.**
### Ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku
Jazdenie na aute už dávno nie je zábavka a treba si uvedomiť, že šoférovanie je práca ako každá iná a s ňou sú spojené isté povinnosti. Jednou z nich je práve poctivá príprava a štúdium. Množstvo dnešných autoškôl vás naučí naozaj len nutné minimum (v niekotrých prípadoch ani to nie). Preto odporúčame vyberať si autoškoly podľa kvality a rozhodne nezanedbávať účasť na nich. Zvlášť mladým vodičom po absolvovaní autoškoly odporúčame navštíviť profesionálne centrum bezpečnej jazdy, kde vás naučia, ako zvládať najčastejšie krízové situácie. **Pamätajte: neohľaduplnosť, neskúsenosť a nepozornosť jedného môže stáť život druhého.**
Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂