VIDEO: Dokáže 1000 koňové elektrické rally-cross auto poraziť legendárne Audi Quattro S1 ?

Skalní fanúšikovia rally často hovoria: **“WRC je pre chlapcov, Group B pre mužov“.** Samozrejme k rally doteraz vždy patrila vôňa benzínu, pískajúce turbo, plamene z výfuku. To však nebude platiť na vždy, čo nám ukázalo aj víkendové podujatie **Race of Champions zo zasneženého Švédska.** Jeden príspevok o výsledku Race of Champions sme tu mali, no na tomto podujatí… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Skalní fanúšikovia rally často hovoria: **“WRC je pre chlapcov, Group B pre mužov“.** Samozrejme k rally doteraz vždy patrila vôňa benzínu, pískajúce turbo, plamene z výfuku. To však nebude platiť na vždy, čo nám ukázalo aj víkendové podujatie **Race of Champions zo zasneženého Švédska.** Jeden príspevok o výsledku Race of Champions sme tu mali, no na tomto podujatí sa **okrem súbojov jednotlivcov a súbojov krajín udial aj *súboj techniky.***
Debut tu zaznamenalo **100% elektricky pohánané rally-cross auto FC1-X triedy Group E.** Elektromotorom pohánaný špeciál postavený na trubkovom ráme má naozaj obdivuhodné parametre : **820 kW (1 070 koní), zrýchlenie z 0-100 km/h za 1,5 sekundy a preťaženie 3G pri akcelerácii.**
## Budúcnosť proti minulosti Organizátor sa v rámci promo predstavenia rozhodol na krst ohňom postaviť proti elektrickému rally-cross auto legendu z minulosti. V úžasnom súboji si **nové FC1-X zmeralo sily proti legende rally športu, prvému autu s pohonom všetkých štyroch kolies, Audi Sport Quattro S1 E2.**
To rozhodne nepatrí do starého železa a už na papieri ukazuje, že to nie je pomalý ani na dnešnú dobu. **Jeho 2,1-litrový päťvalec dosahoval v roku 1986 výkon približne 441 kW (600 koní) pri hmotnosti len 1 090 kg.** Motor v tejto dobe bojoval s priam obrovskou turbodierou. Na to, aby sa z 37-ročného Audi podarilo vytlačiť maximum potenciálu, si **za volant sadol 75-ročný legendárny švédsky rally jazdec Stig Blomqvist.**
**Niet divu, že všetci komentátori boli nadšení a bavili sa hlukom a jazdou Audi,** pretože je naozaj ťažké, prejaviť emócie pri sledovaní čisto elektrického auta bez zvuku. ## Víťaz? **To uvidíte na videu 🙂 PS: Užite si zvuk, kým sa dá :)**




Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂




Inzercia

Inzercia