Hovorí sa, že na svete sú zaručené iba dve veci – dane a smrť. A presvedčiť sa o tom môžu aj slovenskí motoristi, ktorí plánujú v najbližších dňoch ušetriť pri tankovaní paliva v susednom Poľsku.
**Od 1. februára totiž začala v Poľsku platiť nulová DPH na potraviny a k zníženiu došlo aj v prípade pohonných hmôt.** Benzín a nafta má namiesto 23-percentnej DPH po novom iba osempercentnú. Dočasné zníženie DPH bude platiť šesť mesiacov. Vláda chce takto pomôcť ľuďom zvládnuť vysokú infláciu.
To znamená, že v období, keď ceny pohonných hmôt na Slovensku trhajú niekoľkoročné rekordy, môžu pohraniční obyvatelia zavítať do susedného Poľska a v obchodoch či na čerpacej stanici zaplatiť oveľa menej peňazí. V priemere môžete na plnej nádrži ušetriť aj viac ako 20 eur. **Už päť kilometrov od hraníc totiž cena benzínu klesá na 1,14 eur/liter.**
Táto skutočnosť láka mnohých Slovákov k tomu, aby si urobili zásoby. Častokrát tak z čerpacej stanice v Poľsku odchádzajú nielen s plnou nádržou, ale aj s naplnenými bandaskami v kufri. **Len málokto však vie, že pri natankovaní väčšieho množstva paliva do bandasky môžu vodičovi vzniknúť určité daňové povinnosti.**
V prípade dovozu väčšieho množstva benzínu alebo nafty vzniká povinnosť podať daňové priznanie a zaplatiť spotrebnú daň.
> Ak fyzická osoba na vlastné účely prepraví na naše územie minerálny olej, ktorým sú pohonné látky v inej než bežnej nádrži dopravného prostriedku alebo v prenosnej nádrži väčšej ako desať litrov, je povinná na Slovensku zaplatiť spotrebnú daň.
V prípade nesplnenia tejto povinnosti môže previnilcovi hroziť pokuta od 30 do 16 000 eur. Pokuta vám hrozí aj vtedy, keď na vás Slovensku zastavia policajti s väčším objemom paliva v kufri. V takom prípade musíte predložiť dokázať pôvod alebo spôsob nadobudnutia, inak vám hrozí pokuta od 100 do 100 000 eur.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Ultralacné palivo v Poľsku láka motoristov! Za viac než 10 litrov v bandaske však budete musieť na Slovensku zaplatiť spotrebnú daň
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!