Toto je nová Škoda Enyaq Coupé naživo! Presvedčí vás, aby ste kúpili elektromobil
Prvé SUV-kupé značky Škoda pre náš trh bude spočiatku v predaji len vo výbave RS.
Vydané Text: Erik Stríž
### SUV-kupé bude drahšie, ale aj lepšie vybavené
Čakanie sa skončilo. O tom, že Škoda pripravuje SUV-kupé odvodené od modelu Enyaq iV, vieme už pomerne dlho, ale od automobilky sme sa dočkali zatiaľ iba skíc a niekoľko fotografií z testovania prototypov zverejnili zahraničné motoristické tituly. Dnes sa uvoľnilo informačné embargo a môžeme vám nové SUV-kupé ukázať v detailoch.
Na prvom mieste je vhodné pripomenúť, že Škoda nešla cestou Volkswagenu a svojmu modelu nedala samostatný názov ([ID.4 vs. ID.5](https://www.autoviny.sk/novinky/123018/volkswagen-oficialne-predstavil-elektricke-suv-kupe-id5-aktualizacie-vzduchom-su-realitou-nezabudlo-sa-ani-na-gtx)), takže môžeme skutočne hovoriť len o druhom karosárskom variante. Rozdiely medzi týmito dvomi verziami však budú pomerne podstatné. V prvom rade bude verzia Coupé drahšia, čo vyplýva nielen z novej karosérie, ale aj základnej motorizácie. Spočiatku budú v predaji len verzie RS.
Aký bude mať zmysel priplácať si za vyhotovenie v štýle SUV-kupé? V prvom rade to bude o emocionálnej voľbe, ale vďaka súčiniteľu odporu vzduchu cx 0.234 verzia Enyaq iV 80 dosahuje dojazd až 545 kilometrov.
**Straty v batožinovom priestore** napokon nie sú tak dramatické, ako by sa niekto mohol domnievať, **zákazník príde o 15 litrov** v porovnaní so štandardnou karosériou. Batožinový priestor v základnom usporiadaní dosahuje kapacitu 570 litrov (585 litrov v SUV), čo je hodnota nameraná štandardizovanou metódou. Škoda zachovala vysoko praktický potenciál kufra vďaka riešeniam Simply Clever, takže tu nájdete početné úchytky, háčiky, odkladacie priestory a pevné pláto, ktoré môžete celkom odstrániť a položiť na podlahu.
Veľa kompromisov Škoda nerobila ani v priestore na hlavy zadných pasažierov. S mojou výškou 175 centimetrov som mal nad hlavou ešte niekoľko centimetrov miesta, a to aj napriek tomu, že **je strecha presklená**. Preslenenie je rozsiahle a veľmi pôsobivé, v modeli Enyaq Coupé RS iV je pritom súčasťou základnej výbavy.
Všeobecne môžeme výbavu RS považovať za vrcholovú, pretože v jej cene dostane aj hodnotnejší interiér so športovými akcentmi a logami RS, navyše **predná maska je podsvietená – volá sa CRYSTAL FACE**. Možno nemá praktické využitie, ale z vizuálneho hľadiska ide o veľmi pútavý prvok a dodáva Enyqu skoro luxusný charakter. Aj keď Enyaq Coupé iV vyzerá, že je podstatne väčší ako SUV, je to iba optický klam – karoséria narástla iba o pol centimetra.
Logo RS v nových farbách - tento nápadný zelený akcent nájdete aj v interiéri verzie RS. Lak zelená Mamba je vyhradený pre verziu RS.
### Bude bestsellerom?
Minuloročné výsledky predaja nových automobilov na Slovensku odhalili, že najpredávanejším elektromobilom na Slovensku za rok 2021 je Škoda Enyaq iV. Je to pochopiteľné, značka je u nás silno etablovaná a dôverujú jej aj ľudia, ktorí preferujú elektromobilitu. Aj keď zatiaľ nevieme, o koľko drahší bude SUV-kupé od klasického SUV, je na mieste predpokladať, že si zopár tisíc eur zákazníci radi priplatia a napokon sa z Enyaq Coupé iV stane nový najpredávanejší elektromobil na našom trhu. Nechajme sa prekvapiť.
Aktualita, Bev, E Mobilita, Elektro, Elektromobilita, Ev, Novinka, Nový Model, Škoda, Skoda Enyaq, Skoda Enyaq Coupe, Str, Suv Kupe
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia