Najlepší plug-in hybrid je Lexus NX 450H+, získal britské ocenenie What Car

Redaktori magazínu What Car? Ďalej označili Lexus LC 500 Convertible za najlepšie luxusné vozidlo so skladacou strechou.
Vydané  Text: 
Lexus NX 450h+ bol v prestížnej súťaži magazínu What Car? vo Veľkej Británii zvolený za **plug-in hybrid roku 2021**. Ide o prvý cenný titul pre úplne nové prémiové SUV strednej triedy a súčasne prvý plug-in hybridný model značky Lexus. Redaktori magazínu What Car? Ďalej označili Lexus LC 500 Convertible za najlepšie luxusné vozidlo so skladacou strechou. Lexus NX 450h+ vďaka výkonnej lítiovo-iónovej batérii a všeobecne hospodárnemu pohonnému ústrojenstvu tiež ponúka výrazne dlhší dojazd na elektrinu, a to 70 až 74 km v kombinovanom cykle podľa WLTP, teda 89 až 97 km v mestskom cykle, čo je až dvojnásobok v porovnaní s konkurentmi v tomto segmente. Lexus pripravil pre NX 450h+ nové pohonné ústrojenstvo. Plug-in hybridná verzia s elektromotormi a batériou vykazuje celkový systémový výkon 309 k (227 kW), z miesta zrýchli na 100 km/h za 6,3 sekundy. Súčasne emisie CO2 na úrovni 21 – 25 g/km a spotreba paliva iba 0,9 – 1,1 l/100 km patria k najlepším v danej triede.
„*Lexus NX je doteraz jedným z najpresvedčivejších dôvodov, prečo sa vydať ekologickou cestou. Vzhľadom na jeho dlhý dojazd na elektrinu, čo by malo nielen znížiť prevádzkové náklady na cestovanie. NX tiež ponúka skvelé riadenie a má interiér, na ktorom len ťažko nájdete chybu. Skrátka povedané, Lexus dokázal, že prevádzkovanie elektrifikovaného vozidla bez kompromisov nemusí byť len čírou fantáziou*,“ uviedol **Steve Huntingford**, **redaktor magazínu What Car?**.

LEXUS LC dostane lepší podvozok a nové limitované edície pre Slovensko

Na rok 2022 pripravil Lexus zlepšenia modelov Lexus LC Coupé a LC Convertible

### Nový Lexus NX Stredne veľké SUV, ktoré jazdí na benzín aj elektrinu, dá sa nabíjať doma pomocou elektrického kábla na 230-voltovej sieti a ponúka pohon všetkých štyroch kolies. Nový Lexus NX je majstrovským kúskom, ktoré sa bude snažiť zabojovať o pozornosť zákazníka v náročnom trhovom segmete. Prémiové SUV stredne veľkých proporcií sú zastúpené v hojnej miere. Model NX sa v porfóliu značky Lexus nachádza medzi menším modelom UX a veľkým RX. Písmená X sú v nomenklatúre Lexusu vyhradené pre esúvečka a crossovery, v zahraničí sa pritom predáva aj na naše pomery obludný LX s 5,7-litrovým motorom konštrukcie V8. Na Slovensku si najväčší Lexus môžete zadovážiť model RX L, teda RX v predĺženej verzii. Práve model NX má ale na to stať sa lídrom predajov pre svoje stále „primerane mestské“ proporcie a súčasne veľkorysý vnútorný priestor. Nová verzia modelu NX s označením motorizácie 450h+ završuje 15 rokov trvajúci vývoj automobilky na poli hybridných pohonov. Riešenie, ktoré sa nachádza v novinke, je hybridný pohon štvrtej generácie a umožňuje čisto elektrický dojazd na úrovni až 63 kilometrov a rýchlosť do 135 km/h. Kapacita akumulátora je uvedená ako 18 kWh, pričom samotné batérie nemajú vplyv na veľkosť palivovej nádrže. Tá má veľkosť 55 litrov. Primárnou pohonnou jednotkou je totiž benzínový motor, 2,5-litrový agregát má štyri valce a maximálny výkon viac ako 150 kW (204 k). Celkový systémový výkon plug-in hybridného systému pritom dosahuje maximálne V prípade tejto verzie je zabezpečený pohon všetkých štyroch kolies AWD. Odhadované emisie CO2 (kombinovaný cyklus WLTP) na úrovni menej ako 40 g/km a spotreba paliva menej ako 3 l/100 km by mali byť v triede vozidiel, kam patrí Lexus NX, najlepšie (to tvrdí výrobca).
Zaujímavosťou je aj to, že sa nezmenšoval objem batožinového priestoru, pod podlahou batožinového priestoru je ešte 21-litrový priestor, ktorý umožňuje usporiadané uloženie nabíjacích káblov. Jazdné vlastnosti by mali byť v porovnaní s predchodcom ešte lepšie aj z toho dôvodu, že výrobca nový NX postavil na novú podvozkovú architektúru GA-K s ťažiskom nižším o 20 milimetrov. Tá zabezpečuje nižšie ťažisko (-20 mm), zväčšenie rozchodu predných i zadných kolies a vyváženejšie rozloženie hmotnosti medzi prednou a zadnou časťou.
Okrem toho sa zvýšila torzná tuhosť karosérie. V konštrukcii sa po prvý raz na svete použila oceľ s pevnosťou v ťahu 1 180 MPa na vystuženie vahadla a oceľ s pevnosťou 1 470 MPa na vystuženie strechyredné krídla a kapota sú vyrobené z hliníka, v konštrukcii sa po prvý raz na svete použila oceľ s pevnosťou v ťahu 1 180 MPa na vystuženie vahadla a oceľ s pevnosťou 1 470 MPa na vystuženie strechy a tiež sa využila konštrukcia dvojitej západky kapoty s priečnou výstužou medzi dvoma zámkami, ktorá okrem celkovej tuhosti karosérie ešte zvyšuje tuhosť kapoty. ### NX 350h Spoločne so špičkovou konfiguráciou 450h+ Lexus odhalil aj dostupnejšiu alternatívu NX 350h. Je to hybrid, ktorý nie je potrebné nabíjať. [GALLERY id=31587] Model NX 350h poháňa štvrtá generácia hybridného systému od spoločnosti Lexus, ktorý zvyšuje výkon o 25 % a znižuje emisie o 10 %. Vozidlo teraz dosahuje maximálny výstupný výkon 244 k (DIN), pričom zrýchlenie z nuly na 100 km/h sa zvýšilo o 15 % a dosahuje 7,7 sekundy. Zároveň došlo k očakávanému zníženiu emisií CO2 približne o 10 %. Model NX 350h bude v ponuke s pohonom predných kolies (FWD) a všetkých kolies (AWD). Ťažná kapacita modelu s pohonom FWD sa zvýšila na 1 500 kg, čo zodpovedá schopnosti verzie AWD. ### 4×4 s elektromotorom Elektrický systém pohonu všetkých kolies v novom plug-in hybridnom modeli NX 450h+ a hybridnom modeli NX 350h bol inovovaný tak, aby bol zadný elektromotor stále v prevádzke, čo dodáva viac krútiaceho momentu a vodičovi poskytuje lepší pocit spojenia vozidla s vozovkou.







Inzercia

Inzercia