Koniec súkromného vlastníctva áut sa blíži! Prvá automobilka v Európe zaviedla predplatné na spôsob Netflixu

Mesačná all-inclusive platobná stratégia alebo možnosť zdieľania vozidla s inými. Takto sa snaží zmeniť tradičný model vlastníctva nová automobilka.
Vydané  Text: 
Sesterská značka švédskeho Volva, Lynk & CO, **začala ponúkať svoj obľúbený model 01 v Európe s netradičným predplatiteľským modelom.** Model 01 je blízkym príbuzným Volva XC40, s ktorým zdieľa platformu CMA a mnoho komponentov hnacieho ústrojenstva. Ale zatiaľ čo XC40 je k dispozícii s plne elektrickým pohonom, Lynk & CO 01 je v Európe dostupný iba ako plne hybridný alebo plug-in hybridný variant. **Značka Lynk & CO, ktorú spoločne vlastnia Volvo Cars a Geely Auto, zaznamenala úspech v predaji v Číne,** kde bol model 01 prvýkrát uvedený na trh v roku 2017. Celkový predaj modelov značky odvtedy narástol na približne 570 000 kusov. Výrobca sa okrem toho v októbri pochválil so 147 960 predanými kusmi v Číne za prvých deväť mesiacov roka 2021, čo predstavuje 40-percentný nárast oproti roku 2020.
V Európe však Lynk & CO plánuje svoje autá skôr prenajímať, než predávať koncovým zákazníkom. **Záujemcom začal ponúkať model predplatného za 500 eur mesačne s maximálnym mesačným nájazdom 1 250 km.** Na rozdiel od operatívneho lízingu je nepochybnou výhodou možnosť zrušenia predplatného, a to prakticky kedykoľvek. Popredajný servis je zabezpečený prostredníctvom siete Volvo, ako aj špecializovaného call centra Lynk & CO v Holandsku. Generálny riaditeľ Lynk & CO, Alain Visser, koncom minulého roka vyhlásil, že **95 percent áut v Európe smerovalo skôr k predplatiteľom ako kupujúcim.** Ceny sa v jednotlivých krajinách mierne líšia, napríklad vo Francúzsku sa dá kúpiť iba plug-in verzia za 41 500 eur, čo je v porovnaní so sesterským Volvom XC40 menej až o 6 000 eur.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia