VIDEO: Američania skúšali dojazd elektromobilov! Čakali na bezvetrie, ideálnu teplotu a jazdili na rovinke
Pozrite si tabuľku porovnávajúcu maximálny dojazd elektromobilov.
Vydané Text: Peter Orosz
Test dojazdu museli viackrát preložiť kvôli nízkym teplotám či vetru, ktorý by mohol negatívne ovplyvniť spotrebu, a tým pádom aj dojazd. Každé auto musí mať v pneumatikách predpísaný tlak (zvyčajne ide o vyššiu hodnotu, ktorá znižuje spotrebu) a pred samotným testom sú auta nabité a predhriaté na rýchlonabíjačke tak, aby mali akumulátory ideálnu pracovnú teplotu. **Tým pádom môžeme predpokladať, že ak by ste vyrážali na cestu ráno so studeným autom, reálny dojazd by bol o niečo nižší.**
Mohli by sme namietať, že testovaná rýchlosť 70 míľ/h (113 km/h) stále zaostáva za slovenskou diaľničnou maximálkou 130 km/h, čo taktiež dopomohlo elektromobilom absolvovať väčšiu porciu kilometrov na jedno nabitie.
Na druhej strane, **aj meranie normovanej spotreby pri spaľovacích autách dlhodobo prebiehalo v laboratórnych podmienkach, čoho výsledkom boli nereálne výsledky spotrieb podľa NEDC.** Dnes došlo k sprísneniu týchto podmienok, no stále ich len ťažko môžeme porovnávať s bežnou prevádzkou. Na konci dňa netreba zabúdať ani na skutočnosť, že samotnú spotrebu do veľkej miery ovplyvňuje vodič za volantom a jeho schopnosť využívať kinetickú energiu, plachtenie či rekuperáciu vozidla.
### VÝSLEDKY:
*Test dojazdu na jedno nabitie pri rýchlosti 70 míľ/h.*
* 2022 Lucid Air Dream Edition Range 19“ – 800 kilometrov
* 2021 Tesla Model 3 Long Range AWD – 496 kilometrov
* 2021 Tesla Model S Plaid 21“ – 480 kilometrov
* 2021 Porsche Taycan (93 kWh) – 475 kilometrov
* 2021 Ford Mustang Mach-E Route 1 ER RWD – 459 kilometrov
* 2020 Tesla Model Y Long Range AWD – 441 kilometrov
* 2020 Hyundai Kona Electric – 380 kilometrov
* 2021 Volkswagen ID.4 1st. edition – 374 kilometrov
* 2020 Nissan Leaf 62 kWh – 304 kilometrov
* 2019 Audi e-tron – 300 kilometrov
* 2020 BMW i3 (120 Ah) – 225 kilometrov
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia